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Cargo carrying capacity
Cargo deadweight
D.W.A.T.
D.W.C.C.
D.w.c.c.c.
DW
DWT
Dead weight
Dead weight capacity
Dead weight carrying capacity
Dead weight pressure gage
Dead weight pressure gauge
Dead weight tonnage
Dead-weight capacity
Dead-weight carrying capacity
Dead-weight tonnage
Deadweight
Deadweight all told
Deadweight capacity
Deadweight cargo capacity
Deadweight cargo carrying capacity
Deadweight carrying capacity
Deadweight pressure gage
Deadweight pressure gauge
Deadweight tonnage
Determine tonnage of vessels
Dw
Free-piston gage
Free-piston gauge
Measure ship tonnage
Measure the tonnage of ships
Net capacity
Pressure balance
Total deadweight
Useful deadweight

Translation of "deadweight tonnage " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
deadweight tonnage [ dwt,DWT | deadweight capacity | deadweight ]

port en lourd [ PL | portée en lourd | tonnage de port en lourd ]


deadweight tonnage | DWT [Abbr.]

tonnage de port en lourd | tonne de port en lourd | TPL [Abbr.]


dead weight capacity | dead weight carrying capacity | dead weight tonnage | dead-weight capacity | deadweight carrying capacity | dead-weight carrying capacity | deadweight tonnage | dead-weight tonnage

port en lourd | portée en lourd


deadweight | deadweight capacity | deadweight tonnage | DWT [Abbr.]

poids mort | port en lourd


deadweight cargo capacity | D.W.C.C. | deadweight carrying capacity | cargo deadweight | useful deadweight | deadweight cargo carrying capacity | D.w.c.c.c.

port en lourd utile


cargo deadweight [ DW | useful deadweight | deadweight cargo capacity | net capacity | deadweight cargo carrying capacity | cargo carrying capacity ]

poids mort de cargaison [ portée en lourd utile | port en lourd utile ]


deadweight all told | D.W.A.T. | total deadweight

port en lourd total


pressure balance [ free-piston gauge | free-piston gage | deadweight pressure gauge | deadweight pressure gage | dead weight pressure gage | dead weight pressure gauge ]

manomètre à piston


deadweight | DW | dw | dead weight | deadweight capacity

port en lourd


determine tonnage of vessels | measure the tonnage of ships | measure ship tonnage | take measurements to identify the storage capacity of vessels

mesurer le tonnage d'un navire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(3) Subject to subsection (4), for an assignment to a tethered tanker ship with a deadweight tonnage (summer) that exceeds 39 999 metric tons, in any waters, the pilotage charge payable is $6.0714 multiplied by the pilotage unit.

(3) Sous réserve du paragraphe (4), pour toute affectation à un navire-citerne d’un port en lourd (été) de plus de 39 999 tonnes métriques, assisté d’un remorqueur, dans des eaux, quelles qu’elles soient, le droit de pilotage à payer correspond au produit de 6,0714 $ par l’unité de pilotage.


(b) under the supervision of a holder of a Class A licence or pilotage certificate, on board a ship whose length and deadweight tonnage exceed the maximum for a ship on board which a holder of a Class B pilotage certificate is authorized to perform pilotage duties,

b) sous la supervision d’un titulaire de brevet de classe A ou de certificat de pilotage de classe A, à bord d’un navire dont la longueur et le port en lourd dépassent la longueur et le port en lourd maximaux d’un navire à bord duquel le titulaire d’un certificat de pilotage de classe B est autorisé à exercer les fonctions de pilotage :


(3) Subject to subsection (4), for an assignment to a tethered tanker ship with a deadweight tonnage (summer) that exceeds 39 999 metric tons, in any waters, the pilotage charge payable is $6.2384 multiplied by the pilotage unit.

(3) Sous réserve du paragraphe (4), pour toute affectation à un navire-citerne d’un port en lourd (été) de plus de 39 999 tonnes métriques, assisté d’un remorqueur, dans des eaux, quelles qu’elles soient, le droit de pilotage à payer correspond au produit de 6,2384 $ par l’unité de pilotage.


(ii) the port of registry, official number, if any, overall length, extreme breadth, overall height and deadweight tonnage of the ship or the platform;

(ii) le port d’enregistrement, le numéro officiel, le cas échéant, la longueur hors tout, la largeur maximale, la hauteur hors tout et le port en lourd du navire ou de la plate-forme;


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(b) under the supervision of a holder of a Class B licence or pilotage certificate, on board a ship whose length and deadweight tonnage exceed the maximum for a ship on board which a holder of a Class C pilotage certificate is authorized to perform pilotage duties,

b) sous la supervision d’un titulaire de brevet de classe B ou de certificat de pilotage de classe B, à bord d’un navire dont la longueur et le port en lourd dépassent la longueur et le port en lourd maximaux d’un navire à bord duquel le titulaire d’un certificat de pilotage de classe C est autorisé à exercer les fonctions de pilotage :


For single hull tankers with a deadweight tonnage of 20 000 tonnes DWT or more, and delivered before 6 July 1996, the convention requires that they comply with the double-hull standards at the latest by the time they are 25 or 30 years old, depending on whether or not they have segregated ballast tanks.

Pour les pétroliers à simple coque d’un port en lourd égal ou supérieur à 20.000 tonnes TPL, livrés avant le 6 juillet 1996, cette convention internationale exige qu’ils se conforment aux normes double coque au plus tard à l’âge de 25 ou 30 ans, selon qu’ils ont ou non des citernes à ballast séparé.


This convention requires all oil tankers with a deadweight tonnage (DWT) of 600 tonnes DWT or more delivered as from July 1996 to be constructed with a double hull or an equivalent design.

Cette convention exige que tous les pétroliers d’un port en lourd égal ou supérieur à 600 tonnes TPL, livrés à partir de juillet 1996, soient construits avec une double coque ou une conception équivalente.


3. Each Member State concerned within the meaning of Article 3(1) may exclude its vessels with a deadweight tonnage of less than 450 tonnes from the scope of this Regulation.

3. Chaque État membre concerné au sens de l'article 3, paragraphe 1, peut exclure du champ d'application du présent règlement ses bateaux d'un port en lourd de moins de 450 tonnes.


3. The special contributions and scrapping premiums shall be calculated for cargo-carrying vessels on the basis of the deadweight tonnage and for pusher craft on the basis of the motive power of the vessel.

3. Les contributions spéciales et les primes de déchirage sont calculées, pour les bateaux porteurs, en fonction du tonnage de port en lourd et, pour les pousseurs, en fonction de la puissance de propulsion.


(3) Whereas the emergence of new overcapacity must be kept in check effectively in every branch of the inland waterway transport market; whereas it is therefore important that the measures to be adopted should be generally applicable and cover all cargo vessels and pusher craft; whereas there should be exemption from such measures for vessels which, because they operate solely on closed national or international markets, in no way contribute to the overcapacity on the network of linked inland waterways and provision should be made for the possibility of exempting vessels which, because their deadweight tonnage is less than 450 tonnes, ...[+++]

(3) considérant qu'il est nécessaire d'assurer la maîtrise effective de l'apparition de nouvelles surcapacités dans tous les secteurs du marché des transports par voie navigable; qu'il importe donc que les mesures à arrêter aient un caractère général et comprennent tous les bateaux porteurs ainsi que les pousseurs; qu'il y a lieu d'en exclure les bateaux qui, en raison de leur affectation exclusive à des marchés nationaux ou internationaux fermés ne contribuent pas aux surcapacités sur le réseau des voies navigables reliées entre elles et de prévoir la possibilité d'en exclure les bateaux qui, en raison de leur port en lourd inférieur à 450 tonnes, ne contr ...[+++]


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