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Aerial conductor
Aerial transporter
Bridge crane
Business expenses
Cable installation supervisor
Canadian exploration and development overhead expense
Develop timelines for pipeline development projects
General and administrative costs
Low voltage lineworker
Monogirder overhead travelling crane
OHL
Open-wire line
Overhead cable
Overhead carrier
Overhead conductor
Overhead cost
Overhead crane
Overhead expenses
Overhead line
Overhead line worker
Overhead linesman
Overhead power line
Overhead power lines construction supervisor
Overhead power lines installation supervisor
Overhead runway
Overhead single-beam crane
Overhead transmission and distribution linesperson
Overhead traveling bridge crane
Overhead travelling crane
Overhead truck
Overhead-traveling crane
Overhead-travelling bridge crane
Overhead-travelling crane
Overheads
Power lines supervisor
Prepare timelines for pipeline development projects
Schedule pipeline development projects
Schedule tasks in pipeline development projects
Single girder crane
Single-girder crane
Single-girder overhead traveling crane
Single-girder overhead travelling crane
Single-girder travelling crane
Traveling bridge
Traveling bridge crane
Traveling crane
Travelling bridge crane
Travelling crane

Translation of "development overhead " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Canadian exploration and development overhead expense

frais généraux d'exploration et d'aménagement au Canada


prescribed Canadian exploration and development overhead expenses

frais généraux d'exploration et d'aménagement au Canada visés par règlement


aerial conductor | open-wire line | overhead cable | overhead conductor | overhead line | overhead power line | OHL [Abbr.]

conducteur aerien | ligne aérienne


overhead travelling crane [ overhead-travelling crane | overhead-traveling crane | overhead traveling bridge crane | overhead-travelling bridge crane | travelling bridge crane | bridge crane | travelling crane | traveling bridge crane | traveling bridge | overhead crane | traveling crane ]

pont roulant


low voltage lineworker | overhead transmission and distribution linesperson | overhead line worker | overhead linesman

monteuse de lignes aériennes | monteur de lignes aériennes | monteur de lignes aériennes/monteuse de lignes aériennes


business expenses | general and administrative costs | overhead cost | overhead expenses | overheads

dépenses indirectes | frais généraux | frais indirects


aerial transporter | overhead carrier | overhead runway | overhead truck

monorail aérien | transporteur aérien


single-girder crane | single girder crane | single-girder overhead travelling crane | single-girder overhead traveling crane | monogirder overhead travelling crane | single-girder travelling crane | overhead single-beam crane

pont roulant monopoutre | pont monopoutre


cable installation supervisor | overhead power lines installation supervisor | overhead power lines construction supervisor | power lines supervisor

cheffe d'équipe de lignards | contremaîtresse de techniciens d’intervention en réseaux électriques | chef d’équipe d’électriciens monteurs de réseaux | contremaître de techniciens d'intervention en réseaux électriques


develop timelines for pipeline development projects | schedule tasks in pipeline development projects | prepare timelines for pipeline development projects | schedule pipeline development projects

préparer des plannings pour les projets de construction de canalisations de transport | préparer les échéances des projets de construction de pipelines
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(4.1) An expense that is a Canadian exploration and development overhead expense of the joint exploration corporation referred to in subsection (4), or would be such an expense if the references to “connected with the taxpayer” in paragraph (d) of the definition “Canadian exploration and development overhead expense” in subsection (1) were read as “connected with the shareholder corporation in favour of whom the expense was renounced for the purposes of subsection 66(10.1) or (10.2) of the Act”, that may reasonably be considered to be included in a Canadian exploration expense or Canadian development expense that is deemed by subsection ...[+++]

(4.1) Une dépense qui constitue des frais généraux d’exploration et d’aménagement au Canada de la société d’exploration en commun visée au paragraphe (4), ou qui constituerait de tels frais si la mention de « rattachée au contribuable » ou « rattachée à lui », selon le cas, à l’alinéa d) de la définition de « frais généraux d’exploration et d’aménagement au Canada » au paragraphe (1) était interprétée comm une mention de « rattachée à la société actionnaire en faveur de laquelle on a renoncé à la dépense pour l’application du paragra ...[+++]


(3) An expense that is a Canadian exploration and development overhead expense of a joint exploration corporation referred to in subsection (2), or that would be such an expense if the references to “connected with the taxpayer” in paragraph (d) of the definition “Canadian exploration and development overhead expense” in subsection 1206(1) of the Income Tax Regulations were read as “connected with the shareholder corporation in favour of which the expense was renounced for the purposes of subsection 66(10.1) or (10.2) of the Act”, that may reasonably be considered to be included in a Canadian exploration expense or Canadian development ...[+++]

(3) Les frais qui constituent des frais généraux d’exploration et d’aménagement au Canada d’une corporation d’exploration en commun visée au paragraphe (2), ou qui constitueraient de tels frais si les mentions « rattachée au contribuable » et « rattachée à lui » à l’alinéa d) de la définition de « frais généraux d’exploration et d’aménagement au Canada » au paragraphe 1206(1) du Règlement de l’impôt sur le revenu étaient remplacées par la mention « rattachée à la corporation actionnaire en faveur de laquelle il y a eu renonciation au ...[+++]


(b) an expense that would be a Canadian exploration and development overhead expense of the corporation if the references to “connected with the taxpayer” in paragraph (d) of the definition “Canadian exploration and development overhead expense” in subsection (1) were read as “connected with the person to whom the expense is renounced under subsection 66(12.6), (12.601) or (12.62) of the Act”; and

b) les frais qui seraient des frais généraux d’exploration et d’aménagement au Canada de la société si les passages « rattachée au contribuable » et « rattachée à lui », à l’alinéa d) de la définition de « frais généraux d’exploration et d’aménagement au Canada » au paragraphe (1), étaient remplacés par « rattachée à la personne en faveur de laquelle il est renoncé aux frais en vertu des paragraphes 66(12.6), (12.601) ou (12.62) de la Loi »;


(c) an expense that would be a Canadian exploration and development overhead expense of the corporation if the references to “person who was connected with the taxpayer” in paragraph (d) of the definition “Canadian exploration and development overhead expense” in subsection (1) were read as “person to whom the expense is renounced under subsection 66(12.6), (12.601) or (12.62) of the Act”.

c) les frais qui seraient des frais généraux d’exploration et d’aménagement au Canada de la société si les passages « personne rattachée au contribuable » et « personne rattachée à lui », à l’alinéa d) de la définition de « frais généraux d’exploration et d’aménagement au Canada » au paragraphe (1), étaient remplacés par « personne en faveur de laquelle il est renoncé aux frais en vertu des paragraphes 66(12.6), (12.601) ou (12.62) de la Loi ».


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(4.2) For the purposes of paragraphs 66(12.6)(b), (12.601)(d) and (12.62)(b) of the Act, a prescribed Canadian exploration and development overhead expense of a corporation is

(4.2) Pour l’application des alinéas 66(12.6)b), (12.601)b) et (12.62)b) de la Loi, les frais généraux d’exploration et d’aménagement au Canada d’une société sont les suivants :


39. Stresses the importance of SMEs to the European economy, and calls on the Commission, together with the Member States, to improve the ‘SME test’ so as to ensure that it is applied consistently and coherently across all relevant policy areas and is incorporated into the overall assessment of proposals, so as to reduce the basic obstacles, bureaucracy and administrative overheads that impede the development of SMEs in terms of contributing to a more favourable business environment that will promote entrepreneurship, innovation, investment, growth and job creation; calls on the Commission to undertake a review of all directives and reg ...[+++]

39. souligne l’importance des PME pour l’économie européenne et demande à la Commission européenne de poursuivre, conjointement avec les États membres, le test PME, pour s’assurer qu’il est appliqué de manière cohérente dans tous les domaines politiques pertinents et qu’il est incorporé dans l’évaluation globale d’une proposition, afin de réduire les obstacles de base, la bureaucratie et les charges administratives qui empêchent le développement des PME et de contribuer à un climat plus propice aux entreprises, qui encourage l’esprit d’entreprise, l'innovation, les investissements, la croissance et la création d'emplois; invite la Commi ...[+++]


39. Stresses the importance of SMEs to the European economy, and calls on the Commission, together with the Member States, to improve the ‘SME test’ so as to ensure that it is applied consistently and coherently across all relevant policy areas and is incorporated into the overall assessment of proposals, so as to reduce the basic obstacles, bureaucracy and administrative overheads that impede the development of SMEs in terms of contributing to a more favourable business environment that will promote entrepreneurship, innovation, investment, growth and job creation; calls on the Commission to undertake a review of all directives and reg ...[+++]

39. souligne l’importance des PME pour l’économie européenne et demande à la Commission européenne de poursuivre, conjointement avec les États membres, le test PME, pour s’assurer qu’il est appliqué de manière cohérente dans tous les domaines politiques pertinents et qu’il est incorporé dans l’évaluation globale d’une proposition, afin de réduire les obstacles de base, la bureaucratie et les charges administratives qui empêchent le développement des PME et de contribuer à un climat plus propice aux entreprises, qui encourage l’esprit d’entreprise, l'innovation, les investissements, la croissance et la création d'emplois; invite la Commi ...[+++]


31. Calls on the Commission to take on board the principles of differentiation and proportionality in future regulations and to adapt requirements according to the size of programmes and nature of partners, especially when small public authorities are involved; asks for wider use of lump-sums and flat rates for all Funds, in particular for overheads and technical assistance; proposes that provision be made for more flexible evaluation criteria with a view to encouraging innovative projects and softer control requirements for pilot projects; encourages the Commission to develop ...[+++]

31. invite la Commission à reprendre les principes de différenciation et de proportionnalité dans la future réglementation et à adapter les exigences en fonction de la taille des programmes et de la nature des partenaires, notamment lorsque des autorités locales sont impliquées; demande un recours plus large aux montants et taux forfaitaires pour tous les Fonds, notamment pour les frais généraux et l'assistance technique; propose de prévoir des critères d'évaluation plus souples pour les projets novateurs, afin de les encourager, et des exigences de contrôle plus modérées pour les projets pilotes; encourage la Commission à développer le principe du «Con ...[+++]


31. Calls on the Commission to take on board the principles of differentiation and proportionality in future regulations and to adapt requirements according to the size of programmes and nature of partners, especially when small public authorities are involved; asks for wider use of lump-sums and flat rates for all Funds, in particular for overheads and technical assistance; proposes that provision be made for more flexible evaluation criteria with a view to encouraging innovative projects and softer control requirements for pilot projects; encourages the Commission to develop ...[+++]

31. invite la Commission à reprendre les principes de différenciation et de proportionnalité dans la future réglementation et à adapter les exigences en fonction de la taille des programmes et de la nature des partenaires, notamment lorsque des autorités locales sont impliquées; demande un recours plus large aux montants et taux forfaitaires pour tous les Fonds, notamment pour les frais généraux et l'assistance technique; propose de prévoir des critères d'évaluation plus souples pour les projets novateurs, afin de les encourager, et des exigences de contrôle plus modérées pour les projets pilotes; encourage la Commission à développer le principe du "Con ...[+++]


These include: the poor competitiveness of pole-and-line fishing under current conditions; nearshore resource limitations; poorly developed cold storage, handling and shipping infrastructure; seasonal fluctuations in fish availability; indirect airline services; high overhead cost relative to low levels of production; insufficient water supplies; and the cost and difficulty of enforcing fishing regulations and licensing compliance.

Parmi ces problèmes, on relève la faible compétitivité des thoniers canneurs actuellement, la limitation des ressources côtières, le faible développement des installations d'entreposage à froid, des infrastructure de traitement et d'expédition, les fluctuations saisonnières des ressources halieutiques, des services aériens non directs, des frais généraux élevés pour de faibles niveaux de production, des ressources en eau insuffisantes ainsi que le coût et la difficulté liés à l'application des règlements en matière de pêche et de licences.




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'development overhead' ->

Date index: 2021-06-02
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