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Differentiate between airfield lighting
Differentiate kinds of airfield lighting
Distinctive features alteration
Distinctive markings
Distinctive marks
Distinctive marks disappearance
Distinguish different kinds of airfield lighting
Establish a policy
Expiration of policy
Formulate a policy
Lack of distinctive character
Lack of distinctiveness
Policy termination
Rescission of policy
T
Termination of a policy
Termination of policy

Translation of "distinctive a policy " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
termination of a policy [ termination of policy | rescission of policy | policy termination ]

résiliation d'une police [ résiliation de police | résiliation de la police | résiliation de contrat ]


termination of policy [ termination of a policy | expiration of policy ]

expiration de la police [ expiration d'une police ]


establish a policy [ formulate a policy ]

élaborer une politique


A rare developmental defect during embryogenesis with characteristics of mild to moderate intellectual disability and psychomotor delay, Robin sequence (including severe micrognathia and soft palate cleft) and distinct dysmorphic facial features (e.g

syndrome de Pierre Robin-déficience intellectuelle-brachydactylie


A Noonan-related syndrome with characteristics of facial anomalies suggestive of Noonan syndrome, a distinctive hair anomaly described as loose anagen hair syndrome, frequent congenital heart defects, distinctive skin features with darkly pigmented s

syndrome Noonan-like avec cheveux anagènes caducs


A rare subtype of renal cell carcinoma with recurrent genetic abnormalities, harboring rearrangements of the TFE3 (Xp11 t-RCC) or TFEB [t(6; 11) t-RCC] genes. The t(6; 11) t-RCC has distinctive histologic features of biphasic appearance with larger epi

carcinome rénal associé à une translocation de la famille MiT


lack of distinctive character | lack of distinctiveness

absence de caractère distinctif


distinctive features alteration | distinctive marks disappearance

disparition des signes distinctifs de la franchise


distinctive markings | distinctive marks

marquage distinctif


distinguish different kinds of airfield lighting | make a distinction between different types airfield lighting | differentiate between airfield lighting | differentiate kinds of airfield lighting

différences entre les différents types de balisage lumineux d'un aérodrome
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Consider actions to ensure that a youth policy perspective is central to education and training, employment and social inclusion policies, to incorporate a distinct ‘youth policy’ dimension to policies to implement the Europe 2020 Strategy, in particular with regard to youth work and the recognition and validation of non-formal and informal learning.

envisager des mesures visant à ce que la politique en faveur de la jeunesse constitue un élément central des politiques de l'éducation et de la formation, de l'emploi et de l'inclusion sociale, en vue d'intégrer une dimension distincte «politique en faveur de la jeunesse» dans les politiques destinées à mettre en œuvre la stratégie Europe 2020, notamment en ce qui concerne le travail des jeunes ainsi que la reconnaissance et la validation de l'apprentissage non formel et informel.


Youth policy holds both a distinctive and complementary role, in coordination with other policy fields, in stimulating a range of positive responses for young people.

Elle joue un rôle à la fois spécifique et complémentaire, en coordination avec d'autres domaines d'action, en ce qu'elle favorise la mise en place d'un ensemble d'interventions concrètes en faveur des jeunes.


47. Calls on the Commission to establish minimum requirements for a harmonised template, methodology and evaluation process for NEEAPs; notes that this will reduce the administrative burden on Member States, ensure NEEAPs are well-founded and facilitate comparative analysis; believes that this harmonised template and methodology must require chapters by sector and must make a clear distinction between policies and actions on energy efficiency previously adopted by Member States on the one hand, and new and additional policies and actions on the ...[+++]

47. demande à la Commission de fixer les exigences minimales d'un modèle, d'une méthodologie et d'une procédure d'évaluation harmonisés des plans d'action nationaux en matière d'efficacité énergétique; note que cela permettra d'alléger la charge administrative pesant sur les États membres, de veiller au bien-fondé des plans d'action nationaux et de faciliter les analyses comparatives; estime que ce modèle et cette méthodologie harmonisés nécessitent une subdivision en chapitres sectoriels et doivent établir une nette distinction entre, d'une part, les politiques et les actions adoptées antérieurement par les États membres dans ce domai ...[+++]


47. Calls on the Commission to establish minimum requirements for a harmonised template, methodology and evaluation process for NEEAPs; notes that this will reduce the administrative burden on Member States, ensure NEEAPs are well-founded and facilitate comparative analysis; believes that this harmonised template and methodology must require chapters by sector and must make a clear distinction between policies and actions on energy efficiency previously adopted by Member States on the one hand, and new and additional policies and actions on the ...[+++]

47. demande à la Commission de fixer les exigences minimales d'un modèle, d'une méthodologie et d'une procédure d'évaluation harmonisés des plans d'action nationaux en matière d'efficacité énergétique, ce qui permettra d'alléger la charge administrative pesant sur les États membres, de veiller au bien-fondé des plans d'action nationaux et de faciliter les analyses comparatives; estime que ce modèle et cette méthodologie harmonisés nécessitent une subdivision en chapitres sectoriels et doivent établir une nette distinction entre, d'une part, les politiques et les actions adoptées antérieurement par les États membres dans ce domaine et, d ...[+++]


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We expect strong legislative proposals with respect to immigration policy, especially on entry policies and asylum policies, in order to safeguard this fundamental right throughout the European Union and to avoid drawing a distinction between policies on legal and illegal immigration, which seems to us altogether inappropriate.

Nous attendons des propositions législatives fortes en matière de politique de l’immigration, notamment en matière de droit d’entrée et de droit d’asile, afin de sauvegarder ce droit fondamental dans l’ensemble de l’Union européenne et d’éviter de faire une distinction entre les politiques en matière d’immigration légale et illégale, cette distinction nous semblant tout à fait inadéquate.


– improving the flexibility of the labelling policy, in taking into account the WTO policies, by: 1) removing the distinction between the rules on labelling wines with and without GIs, most importantly facilitating the indication of vine variety and vintage on wines without GI status, in order to allow EU wine producers to market “new world” type wines (i.e. single vine variety), and thereby put EU wine producers on an equal footing with external competitors, 2) maintaining and improving the traditional terms system, 3) adapting the p ...[+++]

- une amélioration de la flexibilité de la politique relative à l’étiquetage par la prise en compte des politiques de l’OMC, prise en compte qui passe par: 1) l’abandon de la distinction entre règles d’étiquetage des vins avec IG et règles d’étiquetage des vins sans IG et, chose plus importante, l’indication plus facile de la variété de vigne et de l’année de récolte pour les vins sans IG, en vue de permettre aux producteurs de vin de l’Union de commercialiser des vins de type «nouveau monde» (variété de vigne unique) et, partant, de les placer sur un pied d’égalité avec leurs concurrents externes, 2) le maintien et l’amélioration du sys ...[+++]


For this the public authorities can make use of policy instruments such as better regulation, single market, innovation and research policy, employment and social policies etc that apply generally across the economy without distinction between sectors or firms, together with other accompanying measures to facilitate social and economic cohesion.

Ceci pourrait impliquer l’introduction de mesures d’accompagnement en vue de réduire les coûts sociaux de ces mutations structurelles. Pour ce faire, les autorités publiques peuvent appliquer des instruments politiques tels qu’une meilleure réglementation, le marché unique, une politique d’innovation et de recherche, des politiques sociale et de l’emploi, etc. qui s‘appliquent généralement dans toute l’économie, sans distinction entre les secteurs ou les entreprises, avec d’autres mesures d’accompagnement pour faciliter la cohésion économique et sociale.


1. Recognises, now that the CFSP bodies and tools have finally been put in place in accordance with the Treaty of Amsterdam, that the EU is, for the first time, trying to give effectively expression to the political will to develop a distinctive foreign policy profile and the ability to act on its own initiative in crisis situations;

1. reconnaît qu'au terme de la phase de mise en œuvre des nouvelles structures et des nouveaux instruments de la PESC conformément au traité d'Amsterdam, l'UE tente pour la première fois de manifester effectivement la volonté politique d'adopter un profil propre en matière de politique extérieure, avec la possibilité de mener des actions autonomes dans les situations de crise;


In the EU, the nature of the distinction between policy-making and policy execution is clearly problematic: a problem deriving from the unique constitutional status of the Commission - which is both proposer and executor of policies.

Dans l'UE la distinction entre la politique et l'exécution de la politique pose de réels problèmes: ce problème résulte du statut constitutionnel unique de la Commission qui propose et exécute les politiques.


Companies face challenging questions, including how to identify where their areas of responsibility lie as distinct from those of governments, how to monitor whether their business partners are complying with their core values, and how to approach and operate in countries where human rights violations are widespread. The European Union itself has an obligation in the framework of its Co-operation policy to ensure the respect of labour standards, environmental protection and human rights and is confronted with the challenge of ensuring ...[+++]

Les entreprises sont confrontées à des questions épineuses: comment identifier les circonstances dans lesquelles leur domaine de responsabilité se distingue de celui des gouvernements, comment surveiller le respect de leurs valeurs fondamentales par leurs partenaires commerciaux, quelles doivent être leur approche et leur méthode de travail dans des pays où les droits de l'homme sont fréquemment bafoués- L'Union européenne même a l'obligation, dans le cadre de sa politique de coopération, de veiller au respect des normes de travail, de la protection de l'environnement et des droits de l'homme, et doit relever le défi que lui pose la néce ...[+++]




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'distinctive a policy' ->

Date index: 2022-03-07
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