Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Educate patient's relations in care work
Educate patient's relations on care
Education-working life relations
Give lessons to patient's relations in care
OECD Joint Working Party on Education and Working Life
School-working life relations
Teach patient's relations how to care
Transition from education to working life
Transition from school to workplace
Transition from study to working life
University-working life relations

Traduction de «education-working life relations » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
school-working life relations [ education-working life relations | university-working life relations ]

relation école-vie professionnelle [ relation enseignement-vie professionnelle | relation université-vie professionnelle ]


transition from education to working life | transition from school to workplace | transition from study to working life

passage de la scolarité à la vie active | passage de l'école à la vie active | passage de l'éducation à la vie active


OECD Joint Working Party on Education and Working Life

Groupe de travail conjoint de l'OCDE sur l'éducation et la vie active


educate patient's relations in care work | give lessons to patient's relations in care | educate patient's relations on care | teach patient's relations how to care

informer les proches d’un patient sur les soins


national research programme 10 Education and its impact on society and working life

Programme national de recherche 10 Education et vie active


The Transition from Initial Education to Working Life: A Canadian Report for an OECD Thematic Review

Transition de la formation initiale à la vie active: rapport canadien pour un examen thématique de l'OCDE
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The SPD sets out four policy priorities in accordance with the ESF policy frame of reference: 1. exploiting labour demand and improving employability (29% of the ESF allocation); 2. promoting equality and equal opportunities in working life (19%); 3. improving the quality and effectiveness of education and training, promoting occupational mobility, and strengthening the integration of education and working life (19%); 4. develop ...[+++]

Ce DOCUP fixe quatre priorités d'action conformes au cadre de référence de la politique du FSE : 1. exploitation de la demande de main-d'oeuvre et amélioration de l'employabilité (29% de la dotation FSE); 2. promotion de l'égalité entre les hommes et les femmes et de l'égalité des chances dans la vie professionnelle (19% de la dotation FSE); 3. amélioration de la qualité et de l'efficacité de l'éducation et de la formation, promotion de la mobilité professionnelle, et renforcement de l'intégration de l'éducation et de la vie professionnelle (19% de la d ...[+++]


The OPs detail the various priorities of the CSF as they apply to a specific region or development priority. In the case of Objective 3, these priorities can relate to education and training, integration into working life, the spirit of enterprise, the health services and social exclusion.You can consult these documents on the Internet site of the Directorate-General for Employment and Social Affairs.

Les PO détaillent les différentes priorités du CCA au niveau d'une région ou d'un axe de développement particulier tel que, dans le cadre de l'Objectif 3, l'éducation et la formation, l'insertion professionnelle, l'esprit d'entreprise, les services de santé, l'exclusion sociale.Consultez ces documents sur le site Internet de la Direction générale Emploi et Affaires sociales.


Those who began frequenting that world very young, were involved in trafficking on a full-time basis and took part in organized groups had fewer resources (education, work habits, relations in the ordinary world, sources of satisfaction outside the drug world) on which to rely in order to change their lifestyle.

Ceux qui avaient commencé très jeunes à fréquenter le milieu, qui s’étaient adonnés au trafic à plein temps et avaient participé à des groupes organisés avaient moins de ressources (éducation, habitudes de travail, relations dans le monde ordinaire, sources de gratifications extérieures au milieu) sur lesquelles s’appuyer pour changer leur mode de vie.


It has brought the concept of non-formal education in the education field (...) Additionally (...) this Programme provides significant contributions to establishment of youth policies in Turkey" (TR) "A new law of youth work enforced on September 1, 2010 is to some extent based on the experience received in the course of YiA, for example it stresses the context of informal and non-formal learning in youth work" (EE) "Non-formal learning is key in YiA and represents an important asset to improve the transition between studies and the working life of young people ...[+++]

Il a introduit le concept d’éducation non formelle dans le domaine éducatif. [.] En outre [...] ce programme contribue de manière significative à l’élaboration des politiques de la jeunesse en Turquie» (TR). «Une nouvelle loi sur le travail avec les jeunes, entrée en vigueur le 1er septembre 2010, est en partie basée sur l’expérience acquise dans le cadre du PJA; par exemple, elle souligne l’importance de l’apprentissage informel et non formel pour le travail de jeunesse» (EE).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
recognition of demographic change, which called for policies to be refocused on young people; the initiatives recently launched at national level, which took account of the specific interests of young people; the importance of establishing priorities for young people in areas such as employment, education, training and reconciling family and working life; in this context, the increased importance of ensuring the broadest possible consultation and participation of young people in decisions relating ...[+++]

la reconnaissance des changements démographiques, qui justifient une nouvelle focalisation des politiques sur les jeunes; les initiatives récemment lancées au niveau national, qui tiennent compte des intérêts spécifiques des jeunes; l'importance d'établir des priorités en faveur des jeunes dans des domaines comme l'emploi, l'éducation, la formation ou la conciliation de la vie familiale et professionnelle. dans ce contexte, l'importance accrue d'assurer la consultation et la participation la plus large possible des jeunes concernant les décision qui les respectent.


The main labour market problems the Objective 3 programme aims to address are the high rate of unemployment; the danger of exclusion of certain groups (e.g. long-term unemployed, young unemployed, ageing and handicapped people) from the labour market and increasing labour market bottlenecks; a relatively low rate of entrepreneurs; skills shortages concerning especially ageing workers with a low level of education and outdated skills; gender-based segregation in the labour and educational market; need to improve the relationship between research, e ...[+++]

Les principaux problèmes du marché du travail que le programme objectif 3 se propose d'aborder sont le taux de chômage élevé; le risque d'exclusion de certaines catégories (chômeurs de longue durée, jeunes chômeurs, travailleurs âgés, personnes handicapées, par exemple) et de goulets d'étranglement de plus en plus importants sur le marché du travail; le taux relativement faible d'entrepreneurs; les pénuries de qualifications, en particulier parmi les travailleurs plus âgés dont la formation est limitée ou obsolète; la ségrégation basée sur le sexe sur le marché du travail et de l'éducation; la nécessité de resserrer les liens entre ...[+++]


A relatively low rate of entrepreneurs, skill shortages concerning especially ageing workers with a low level of education and outdated skills, gender-based segregation in the labour and educational market, need to improve the relationship between research, education/training and working life and to increase life long learning opportunities and practices.

En raison du taux relativement faible de créateurs d'entreprises, de la pénurie de qualifications, notamment chez les travailleurs d'un certain âge qui ont un faible degré d'instruction et des qualifications obsolètes, de la ségrégation des sexes pratiquée sur le marché du travail et de l'éducation, il faut améliorer les relations entre la recherche, l'éducation/formation et la vie professionnelle et augmenter les possibilités et les méthodes d'apprentissage tout au long de la vie.


5. Part-time working is attractive for employees, because it can: - provide an opportunity to put into practice the more satisfactory combination of work and family which many employees desire, and in addition also to take account of individual leisure and personal growth aspirations; - make more time available for individually chosen education and further education ("lifelong learning") beyond mere in-service training; - especially for women, facili ...[+++]

5. Le travail à temps partiel est attrayant pour les travailleurs puisqu'il peut : - offrir la possibilité aux nombreux travailleurs qui le souhaitent de mieux concilier dans la pratique la vie professionnelle et la vie familiale et, en outre, de tenir également compte des souhaits individuels en matière de temps libre et de choix de vie ; - permettre de disposer, conformément aux voeux individuels, de plus de temps pour la formation et la formation continue ("lifelong learning") au-delà de celle dispensée dans le cadre de l'entreprise ; - faciliter, notamment pour les femmes, le retour à la vie active après la période consacrée à la f ...[+++]


Under the common position, the aim of the common framework of objectives is to contribute to the achievement of the objectives of Article 127 of the Treaty by pursuing a number of objectives such as: - improving the quality and innovation capacity of Member States' vocational training systems and arrangements; - developing the European dimension in vocational training and vocational guidance; - promoting lifelong training so as to encourage the ongoing adaptation of skills to meet the needs of workers and undertakings, contribute to ...[+++]

Selon la position commune, le cadre commun d'objectifs vise à contribuer à la réalisation des objectifs de l'article 127 du traité par le biais d'une série d'objectifs tels que: - améliorer la qualité et la capacité d'innovation des systèmes et des dispositifs de formation professionnelle dans les Etats membres ; - développer la dimension européenne dans la formation et l'orientation professionnelles ; - promouvoir la formation tout au long de la vie, en vue de favoriser une adaptation permanente des compétences pour répondre aux besoins des travailleurs et des entreprises, de contribuer à la réduction du chômage et de faciliter l'épan ...[+++]


TRAINING On the training front, the Commission plans : - to ask CEDEFOP to take these issues into account in its work on the training of instructors; - to encourage, under its draft programme on the training and preparation of young people for working life, joint initiatiives relating to training, the development of educational materials and improvements in the methods used to ensure health, hygiene and safety at work. SMALL AND MEDIUM-SIZED UNDERTAKINGS The Commissin will devote particular attention to the problems encountered by sm ...[+++]

FORMATION.- En ce qui concerne la formation, la Commission prevoit : - d'etablir un reseau de collaboration entre des centres de formation dans tous les domaines de la securite et de la protection de la sante; - de poursuivre l'elaboration de formations globales, concernant des professions et des taches a haut risque; - d'inclure des propositions sur la sante, l'hygiene et la securite sur le lieu de travail dans son projet de programme sur la formation des adultes en entreprise; - d'inclure, de meme, de telles propositions dans son projet de recommandation sur la formation professionnelle des femmes; ./.- 4 - - d'inviter le CEDEFOP a ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'education-working life relations' ->

Date index: 2021-03-12
w