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Analyse pipeline routing sites
Calculate safe navigation routes
Carry out follow-up on pipeline route services
Carry out navigational calculations
Climb performance
Climb performance regulations
Climbing line
Climbing route
Conduct studies on pipeline routing
En-route climb
En-route climb performance
Ensure safe navigation through making calculations
Perform follow-up on pipeline route services
Perform navigational calculations
Perform pipeline routing studies
Perform research on pipeline routing sites
Take-off climb performance

Translation of "en-route climb performance " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
en-route climb performance

performance ascensionnelle en route


carry out follow-up on pipeline route services | perform follow-up activities on pipeline route services | conduct follow-up activities on pipeline route services | perform follow-up on pipeline route services

assurer le suivi de services d'acheminement par canalisation | assurer le suivi de services d'acheminement par gazoduc ou oléoduc


analyse pipeline routing sites | conduct studies on pipeline routing | perform pipeline routing studies | perform research on pipeline routing sites

effectuer des études d'acheminement par canalisation | réaliser des études d'acheminement par gazoduc ou oléoduc






take-off climb performance

performances en montée au décollage


climb performance regulations

règles relatives aux performances de montée


climb performance

performances de montée [ performance ascensionnelle ]


climb performance regulations

règles relatives aux performances de montée


calculate safe navigation routes | perform navigational calculations | carry out navigational calculations | ensure safe navigation through making calculations

effectuer des calculs de navigation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In order to address the inconsistencies in relation to the key performance area of cost-efficiency, as regards Belgium, Germany, France, Italy, Luxembourg, Austria and Slovakia, the cost-efficiency performance targets expressed in en route determined unit costs should be revised downwards, so as to be in line with the reduction of the average en route determined unit costs on Union level over the second reference period and over the combined period of the first and the second reference period.

Afin de remédier aux incompatibilités relatives au domaine de performance clé de l'efficacité économique, en ce qui concerne la Belgique, l'Allemagne la France, l'Italie, le Luxembourg, l'Autriche et la Slovaquie, les objectifs de performance en matière d'efficacité économique exprimés en coûts unitaires fixés pour les services de route doivent être revus à la baisse, de manière à correspondre à la réduction des coûts unitaires moyens fixés pour les services de route au niveau de l'Union au cours de la deuxième période de référence ai ...[+++]


The performance targets in the key performance area of cost-efficiency expressed in en route determined unit costs submitted by Austria and Slovakia as regards FABCE, by Belgium, Germany, France, Luxembourg and the Netherlands as regards FABEC and by Italy as regards Blue Med FAB should be revised downwards, to a level that is in line with the reduction of the average en route determined unit costs on Union level over the second reference period and, where that is not yet the case, over the combined period of the first and the second reference period.

Les objectifs de performance dans le domaine de performance clé de l'efficacité économique, exprimés en coûts unitaires fixés pour les services de route, soumis par l'Autriche et la Slovaquie concernant le FABCE, par la Belgique, l'Allemagne, la France, le Luxembourg et les Pays-Bas concernant le FABEC et par l'Italie concernant le Blue Med FAB devraient être revus à la baisse, à un niveau qui corresponde à la réduction des coûts unitaires moyens fixés pour les services de route à l'échelle de l'Union au cours de la deuxième période d ...[+++]


The Union-wide performance targets for the key performance area of environment are to be set against the baseline of the performance levels achieved in 2012, as calculated by the Performance Review Body, namely 3,17 % for the average horizontal en route flight efficiency of the actual trajectory and 5,15 % for the average horizontal en route flight efficiency of the last filed flight plan trajectory.

Les objectifs de performance de l’Union dans le domaine de performance clé de l’environnement doivent être fixés par rapport aux niveaux de performance atteints en 2012, tels que calculés par l’organe d’évaluation des performances, à savoir 3,17 % pour l’efficacité horizontale moyenne des vols en route de la trajectoire réelle et 5,15 % pour l’efficacité horizontale moyenne des vols en route de la trajectoire contenue dans le dernier plan de vol déposé.


the indicator is the ratio between the en route determined costs and the forecast traffic in the charging zone, expressed in en route service units, expected during the period at local level, contained in the performance plans in accordance with Article 11(3)(a) and (b);

l’indicateur est le rapport entre les coûts fixés pour les services de route et le trafic prévu dans la zone tarifaire durant la période, exprimé en unités de services de route, au niveau local, figurant dans les plans de performance, conformément à l’article 11, paragraphe 3, points a) et b);


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As for the descent from the summit, I think it is important to choose the best route, since the same grade of climbing difficulty may be a much greater challenge on the way down than on the ascent.

Concernant la descente du sommet, je pense qu’il est important de choisir le meilleur itinéraire, dans la mesure où une montagne présentant le même degré de difficulté d’escalade peut s’avérer beaucoup plus compliquée à descendre qu’à monter.


The gradient of the take-off flight path from the height reached in accordance with sub-paragraph (4) above to the end of the take-off flight path is equal to the one engine inoperative en-route climb gradient shown in the Aeroplane Flight Manual.

la pente de la trajectoire de décollage en partant de la hauteur atteinte conformément aux dispositions du sous-paragraphe (4) ci-dessus jusqu'à la fin de la trajectoire de décollage est égale à la pente de montée en route un moteur en panne spécifiée dans le manuel de vol.


Only three of our eighteen employees have a Jerusalem identity card; for two years they have had to climb over the wall and change their route in order to avoid the checkpoints because, even with a pass, the soldiers would make them turn back.

Seuls trois de nos dix-huit employés sont en possession d’une carte d’identité de Jérusalem. Pendant deux ans, ils ont été contraints d’enjamber le mur et de modifier leur itinéraire pour contourner les points de contrôle.


The assumed en-route gradient with one engine inoperative shall be the gross gradient of descent or climb, as appropriate, respectively increased by a gradient of 0·5%, or decreased by a gradient of 0·5%.

la pente de descente ou de montée, selon le cas, prévue en route un moteur en panne, sera égale à la pente brute augmentée, respectivement diminuée, de 0,5%.


An operator shall ensure that the aeroplane will, in the meteorological conditions expected for the flight, at any point on its route or on any planned diversion therefrom, be capable of a rate of climb of at least 300 ft per minute with all engines operating within the maximum continuous power conditions specified at:

L'exploitant doit s'assurer que l'avion, compte tenu des conditions météorologiques prévues pour le vol, pourra, tout au long de son itinéraire ou de tout itinéraire de déroutement programmé depuis cette route atteindre une vitesse ascensionnelle d'au moins 300 ft/mn avec tous les moteurs fonctionnant dans les conditions spécifiées de puissance maximale continue :


- Gross failure to achieve predicted performance during take-off or initial climb.

- Une forte détérioration par rapport aux performances prévues lors du décollage ou de la montée initiale.




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'en-route climb performance' ->

Date index: 2022-06-20
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