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APEC
APG
APGML
Asia
Asia minor country
Asia-Pacific Economic Cooperation Council
Asia-Pacific Economic Cooperation Forum
Asia–Pacific economic cooperation
ECAFE
ESCAP
Economic Commission for Asia and the Far East
Economic and Social Commission for Asia and the Pacific
Field Science Office for South Asia
ROSTSCA
South Asia Science Cooperation Office
UNECAFE

Translation of "Asia " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Asia/Pacific Aeronautical Fixed Service/Aeronautical Mobile Service Regional Planning Group [ ASIA/PAC AFS/AMS RPG | ASIA/PAC AFS/AMS Regional Planning Group ]

Groupe régional de planification AFS/AMS ASIA/PAC




Asia/Pacific Group | Asia/Pacific Group on Money Laundering | APG [Abbr.] | APGML [Abbr.]

Groupe Asie-Pacifique sur le blanchiment de capitaux | GAP [Abbr.]




Asia–Pacific economic cooperation [ APEC | Asia-Pacific Economic Cooperation Council | Asia-Pacific Economic Cooperation Forum ]

Coopération économique Asie-Pacifique [ APEC | Association de coopération économique Asie-Pacifique | Conseil de coopération économique Asie-Pacifique | Forum de coopération économique Asie-Pacifique ]


Disease with characteristics of recurrent skin ulceration, arthralgia, fever, peri-articular osteolysis, oligodontia and nail dystrophy. This disease has been described in five siblings in a family of Kirghizian origin (Central Asia). Three of the si

dermato-ostéolyse type Kirghize


Regional Office for Science and Technology for South and Central Asia [ ROSTSCA | UNESCO Office, New Delhi | UNESCO Regional Office for Science and Technology for South and Central Asia | South Asia Science Cooperation Office | Field Science Office for South Asia ]

Bureau régional de science et de technologie pour l'Asie du Sud et l'Asie centrale [ ROSTSCA | Bureau régional de l'UNESCO de science et technologie pour l'Asie du Sud et l'Asie centrale ]


Coordinator for West and South-West Asia, South Asia, South- East Asia, East Asia

Coordinateur Asie de l'Ouest et du Sud-Ouest,Asie méridionale,Asie due Sud-Est,Asie orientale


Economic and Social Commission for Asia and the Pacific [ ESCAP | United Nations Economic and Social Commission for Asia and the Pacific | Economic Commission for Asia and the Far East ]

Commission économique et sociale pour l'Asie et le Pacifique [ CESAP | Commission économique et sociale pour l'Asie et l'Extrême Orient ]


Economic Commission for Asia and the Far East | United Nations'Economic Commission for Asia and the Far East | ECAFE [Abbr.] | UNECAFE [Abbr.]

Commission économique des Nations Unies pour l'Asie et l'Extrême-Orient | Commission Economique pour l'Asie et l'Extrême-Orient | CEAEO [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These include the EU-Asia Pro Eco Programme on the improvement of environmental performance in economic sectors; the Asia-Invest Programme promoting business partnerships; the Asia Information Technology and Communication Programme which co-finances mutually beneficial partnerships between Europe and Asia; and the Asia-Link Programme which promotes networking between higher education institutions.

Il s'agit du programme Pro Eco UE-Asie pour l'amélioration des performances environnementales des secteurs économiques, du programme Asia-Invest, qui encourage les partenariats entre entreprises, du programme pour les technologies de l'information et de la communication en Asie, qui cofinance des partenariats mutuellement bénéfiques entre l'Europe et l'Asie, et du programme Asia-Link, qui favorise la mise en réseau d'établissements d'enseignement supérieur.


It covers therefore those countries in South Asia, South-East Asia and North-East Asia which would meet any common definition of Asia (and which were covered in the 1994 Strategy).

Il englobe donc les pays de l'Asie du Sud, du Sud-Est et du Nord-Est qui entrent dans la définition courante de l'Asie (et sur lesquels portait la stratégie de 1994).


33. Stresses the need for the governments of the countries of Central Asia to promote and support the proliferation of SMEs as one of the elements needed for the development of the countries concerned, and emphasises that the EU should give this higher priority in its assistance to SMEs under the EIB's mandate for Central Asia and relax visa requirements for people travelling from Central Asia on business and higher education, while promoting international labour, environmental and corporate social responsibility standards; considers also that practices which discriminate against European industries should be avoided, including in the k ...[+++]

33. souligne la nécessité pour les gouvernements des pays d'Asie centrale de promouvoir et d'encourager la multiplication des PME, qui constituent l'un des éléments nécessaires au développement des pays concernés, et insiste sur le fait que l'Union européenne devrait accorder une plus grande priorité à ce point dans le cadre du mandat de la BEI pour l'Asie centrale, et assouplir l'obligation de visas pour voyages d'affaires ou pour études supérieures à l'égard de l'Asie centrale, tout en favorisant l'adoption de normes en matière de travail, d'environnement et de responsabilité sociale des entreprises; estime en outre qu'il convient d'é ...[+++]


33. Stresses the need for the governments of the countries of Central Asia to promote and support the proliferation of SMEs as one of the elements needed for the development of the countries concerned, and emphasises that the EU should give this higher priority in its assistance to SMEs under the EIB’s mandate for Central Asia and relax visa requirements for people travelling from Central Asia on business and higher education, while promoting international labour, environmental and corporate social responsibility standards; considers also that practices which discriminate against European industries should be avoided, including in the k ...[+++]

33. souligne la nécessité pour les gouvernements des pays d'Asie centrale de promouvoir et d'encourager la multiplication des PME, qui constituent l'un des éléments nécessaires au développement des pays concernés, et insiste sur le fait que l'Union européenne devrait accorder une plus grande priorité à ce point dans le cadre du mandat de la BEI pour l'Asie centrale, et assouplir l'obligation de visas pour voyages d'affaires ou pour études supérieures à l'égard de l'Asie centrale, tout en favorisant l'adoption de normes en matière de travail, d'environnement et de responsabilité sociale des entreprises; estime en outre qu'il convient d'é ...[+++]


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37. Highlights the geopolitical situation of Central Asia and the growing interest of economic and political powers, such as Russia, the United States, China and Turkey, in the region; considers, therefore, that close cooperation with those countries in respect of Central Asia is very important where interests coincide without conflicting with human rights concerns; urges the Council and the Commission to find ways to improve the coordination of the individual actions and policies of EU Member States in the region, as well as between the EU and other interested states; stresses, in this regard, the key role of Turkey as an EU candidat ...[+++]

37. souligne la situation géopolitique de l'Asie centrale et l'intérêt grandissant des puissances économiques et politiques, comme la Russie, les États-Unis et la Chine et la Turquie, dans la région; estime, en conséquence, qu'une coopération étroite avec ces pays à l'égard de l'Asie centrale est très importante, dans les secteurs où les intérêts coïncident, sans pour autant entrer en conflit avec les préoccupations relatives aux droits de l'homme; invite instamment le Conseil et la Commission à trouver les moyens d'améliorer la coordination des différentes actions et politiques des États membres de l'Union dans la région, ainsi que d' ...[+++]


E. whereas the EU has an interest in security and stability and in respect for human rights and the rule of law in the states of Central Asia, since strategic, political and economic developments and the growing trans-regional challenges in Central Asia also have a direct or indirect impact on the interests of the European Union; whereas the states of Central Asia can contribute, with their significant energy resources and by their efforts towards diversification among trading partners and supply routes, to meeting the European Union's need for energy security and energy supply,

E. considérant qu'il est dans l'intérêt de l'Union de voir s'établir dans les pays d'Asie centrale la sécurité et la stabilité ainsi que le respect des droits de l'homme et de l'État de droit, étant donné que les évolutions stratégiques, politiques et économiques ainsi que les défis transrégionaux croissants en Asie centrale touchent aussi, directement ou indirectement, les intérêts de l'Union ; considérant que les États d'Asie centrale peuvent contribuer à couvrir les besoins de l'Union en matière de sécurité énergétique et d'approvisionnement en énergie, grâce à leurs ressources énergétiques considérables et à leurs efforts de divers ...[+++]


(2) Asia-wide programmes (Asia ITC, Asia-Urbs, Asia-Link, Asia-Invest),

(2) Programmes généraux en faveur de l'Asie: (Asia ITC, Asia-Urbs, Asia-Link, Asia-Invest),


23. Notes the reference in the Communication to strengthening educational and cultural exchanges with Asia but suggests that these must be seen as valuable tools to further mutual understanding and not exclusively as instruments to facilitate economic ties; stresses the need for inter-cultural and inter-religious dialogue; at the same time, recognises the difficulties faced by European SMEs in Asia and endorses economic cooperation programmes such as Asia Invest through which the EU encourages its SMEs to better use trade/investment opportunities available in Asia; urges the Commission to provide assistance to the ASEM scholarship ini ...[+++]

23. relève que la communication fait référence à l'intensification des échanges avec l'Asie dans les domaines de l'enseignement et de la culture, mais estime que ces échanges doivent être considérés comme des outils valables pour renforcer la compréhension mutuelle, et pas seulement comme des instruments destinés à faciliter les liens économiques; souligne la nécessité d'un dialogue interculturel et interreligieux; est conscient, dans le même temps, des difficultés auxquelles les PME européennes se trouvent confrontées en Asie, et soutient les programmes de coopération économique, comme Asia Invest, au travers desquels l'UE encourage s ...[+++]


The Communication also sets out specific measures to target the EU's initiatives concerning the different component parts of Asia (South Asia, South-East Asia, North-East Asia and Australasia, which is included for the first time in the EU-Asia strategic framework).

La communication prévoit par ailleurs des mesures spécifiques pour cibler les initiatives de l'UE destinées aux différentes parties de la région asiatique (Asie du Sud, Asie du Sud-Est, Asie du Nord-Est et Australasie, qui est incluse pour la première fois dans le cadre stratégique entre l'Europe et l'Asie).


Taking account of the developments that have taken place since its 1994 Communication entitled 'Towards a New Asia Strategy', the Commission updates the mechanism established by the 1994 strategy. It sets outs a comprehensive strategic framework for relations between Asia, its regions and the European Union (EU) in the coming decade, while recognising the diversity of Asia through different forms of partnership.

Tenant compte des changements intervenus depuis sa communication de 1994 intitulée « vers une nouvelle stratégie asiatique », la Commission actualise le dispositif mis en place par la stratégie de 1994 et définit dans cette communication un cadre stratégique complet des relations entre l'Asie, ses régions et l'Union européenne (UE) pour la décennie à venir, tout en reconnaissant la diversité de l'Asie par des formes différentes de partenariat.




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Date index: 2021-12-23
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