Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on economic development
African Institute for Economic Development and Planning
Community Economic Development Institute
EDI
Economic Development Institute
Economic development
Economic upswing
IBRD Economic Development Institute
ICD
IMF Institute for Capacity Development
IMFI
Institute for Capacity Development
Instruct on economic progress
International Monetary Fund Institute
OECD
OEEC
Organisation for Economic Cooperation and Development
Organisation for European Economic Cooperation
Recommend economic development
Recommend economic progress
UN Research Institute for Social Development
UNRISD

Translation of "Economic Development Institute " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Economic Development Institute [ EDI | IBRD Economic Development Institute ]

Institut de développement économique [ IDE | Institut de la BIRD pour le développement économique ]


Economic Development Institute | EDI [Abbr.]

Institut de développement économique | IDE [Abbr.]


Economic Development Institute | EDI [Abbr.]

Institut de développement économique | IDE [Abbr.]


Community Economic Development Institute

Community Economic Development Institute


African Institute for Economic Development and Planning

Institut africain de développement économique et de planification


economic development [ economic upswing ]

développement économique [ essor économique ]


IMF Institute for Capacity Development | Institute for Capacity Development | International Monetary Fund Institute | ICD [Abbr.] | IMFI [Abbr.]

Institut du FMI | Institut du FMI pour le développement des capacités | Institut du Fonds monétaire international | Institut pour le développement des capacités | IFMI [Abbr.]


recommend economic development | recommend economic progress | advise on economic development | instruct on economic progress

donner des conseils sur le développement économique


UN Research Institute for Social Development [ United Nations Research Institute for Social Development | UNRISD ]

Institut de recherche des Nations unies pour le développement social [ Unrisd ]


OECD [ OEEC | Organisation for Economic Cooperation and Development | Organisation for European Economic Cooperation ]

OCDE [ OECE | Organisation de coopération et de développement économiques | Organisation européenne de coopération économique ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The approach to territorial development differs between Member States, in part reflecting institutional factors, notably the degree to which responsibility for economic development policies is decentralised, as well as changing views about the factors determining economic development.

La démarche de développement spatial diffère selon les Etats membres. Cela reflète en partie des facteurs institutionnels, en particulier le degré de décentralisation des responsabilités en matière de politique de développement économique, et des vues diverses sur les facteurs qui déterminent le développement économique.


It is used not just in the EU to measure disparities between regions and to identify those which warrant assistance from the Structural Funds, but by other international institutions (UN, World Bank, IMF, OECD and so on), national governments, central banks and research institutes for similar assessments of economic development.

Il n'est pas seulement utilisé par l'Union européenne pour mesurer les disparités entre régions et pour identifier celles qui méritent une aide des Fonds structurels, mais aussi par d'autres institutions internationales (Nations Unies, Banque mondiale, FMI, OCDE, etc.), les gouvernements nationaux, les banques centrales et les instituts de recherche pour effectuer des évaluations similaires du développement économique.


A "Partnership for Democracy and Shared Prosperity" should be built on the following three elements: democratic transformation and institution-building, with a particular focus on fundamental freedoms, constitutional reforms, reform of the judiciary and the fight against corruption a stronger partnership with the people, with specific emphasis on support to civil society and on enhanced opportunities for exchanges and people-to-people contacts with a particular focus on the young sustainable and inclusive growth and economic development especia ...[+++]

Le «partenariat pour la démocratie et une prospérité partagée» doit s'articuler autour des trois axes suivants: une transformation démocratique et un renforcement des institutions, l’accent étant mis en particulier sur les libertés fondamentales, les réformes constitutionnelles, la réforme du système judiciaire et la lutte contre la corruption; un partenariat renforcé avec les populations, en insistant surtout sur l’appui à la société civile et sur l’augmentation des possibilités d’échanges et de relations interpersonnelles, particulièrement entre les jeunes; une croissance et un développement économique ...[+++]


The three main directions along which the EU intends to further develop its relations with its Mediterranean partners are carried over into this communication: democratic transformation and institution-building; a stronger partnership with the people; and sustainable and inclusive economic development.

Elle précise les trois grands axes le long desquels l'UE entend approfondir ses relations avec ses partenaires méditerranéens: une transformation démocratique et un renforcement des institutions, un partenariat renforcé avec les populations ainsi qu'un développement économique durable et inclusif.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
86. Notes that the joint Africa-EU Strategy and its 8 sectors have initially focused on the African Union (AU) and on technical support for institutional capacity building and policies across the range of peace and security, human rights, democracy promotion, the rule of law and achieving the Millennium Development Goals (MDGs); recalls that, whilst such a comprehensive approach remains valid, the coherence and effectiveness of the strategy have been reduced by the existence of overlapping agreements with multiple partners and the la ...[+++]

86. fait observer que la stratégie commune Afrique-UE et ses huit secteurs s'est centrée initialement sur l'Union africaine (UA) et sur le soutien technique au développement des capacités institutionnelles et aux politiques dans les domaines de la paix et de la sécurité, des droits de l'homme, de la promotion de la démocratie, de l'État de droit et de la réalisation des objectifs du Millénaire pour le développement (OMD); rappelle que bien que cette approche globale reste valable, la cohérence et l'efficacité de cette stratégie ont été diminuées par l'existence d'accords qui se chevauchent avec des partenaires multiples et par le manque ...[+++]


84. Notes that the joint Africa-EU Strategy has initially focused on the African Union (AU) and on technical support for institutional capacity building and policies across the range of peace and security, human rights, democracy promotion, the rule of law and achieving the Millennium Development Goals (MDGs); recalls that whilst such a comprehensive approach remains valid, there is a pressing need to move beyond institutional capacity building at continental level towards developing a political partnership for peace, security ...[+++]

84. fait observer que la stratégie commune Afrique-UE s'est centrée initialement sur l'Union africaine (UA) et sur le soutien technique au développement des capacités institutionnelles et aux politiques dans les domaines de la paix et de la sécurité, des droits de l'homme, de la promotion de la démocratie, de l'État de droit et de la réalisation des objectifs du Millénaire pour le développement (OMD); rappelle que bien que cette approche globale reste valable, il est urgent de progresser du développement des capacités institutionnelles au niveau continental vers le développement d'un partenariat politique pour la paix, la sécurité et le développe ...[+++]


J. having regard to the indicative breakdown of funding under the 10th EDF, in which roughly 30% is earmarked for general budgetary support, 30% for infrastructure, 15% for governance (including peace and security), 8% for agriculture and rural development, and 8% for social sectors and social cohesion, the remainder being split among areas including economic development, institutional support, and the environment,

J. considérant la répartition indicative des crédits du 10 FED, à savoir approximativement 30 % pour l'appui budgétaire général, 30 % pour les infrastructures, 15 % pour la gouvernance (y compris la paix et la sécurité), 8 % pour l'agriculture et le développement rural et 8 % pour les secteurs sociaux et la cohésion sociale, le reste étant réparti notamment entre le développement économique, l'appui institutionnel et l'environnement,


J. having regard to the indicative breakdown of funding under the 10 EDF, in which roughly 30% is earmarked for general budgetary support, 30% for infrastructure, 15% for governance (including peace and security), 8% for agriculture and rural development, and 8% for social sectors and social cohesion, the remainder being split among areas including economic development, institutional support, and the environment,

J. considérant la répartition indicative des crédits du 10 FED, à savoir approximativement 30 % pour l'appui budgétaire général, 30 % pour les infrastructures, 15 % pour la gouvernance (y compris la paix et la sécurité), 8 % pour l'agriculture et le développement rural et 8 % pour les secteurs sociaux et la cohésion sociale, le reste étant réparti notamment entre le développement économique, l'appui institutionnel et l'environnement,


J. having regard to the indicative breakdown of funding under the 10th EDF, in which roughly 30% is earmarked for general budgetary support, 30% for infrastructure, 15% for governance (including peace and security), 8% for agriculture and rural development, and 8% for social sectors and social cohesion, the remainder being split among areas including economic development, institutional support, and the environment,

J. considérant la répartition indicative des crédits du 10 FED, à savoir approximativement 30 % pour l'appui budgétaire général, 30 % pour les infrastructures, 15 % pour la gouvernance (y compris la paix et la sécurité), 8 % pour l'agriculture et le développement rural et 8 % pour les secteurs sociaux et la cohésion sociale, le reste étant réparti notamment entre le développement économique, l'appui institutionnel et l'environnement,


EUROVOC descriptor: European Regional Development Fund economic development regional development regional disparity economic and social cohesion powers of the institutions (EU) regional aid

Descripteur EUROVOC: Fonds européen de développement régional développement économique développement régional disparité régionale cohésion économique et sociale compétence institutionnelle (UE) aide régionale


w