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A new framework for economic policy
Countercyclical economic policy management
Countercyclical fiscal policy
Economic approach
Economic choice
Economic policy
European Semester
European Semester for economic policy coordination
NEP
New Economic Policy
New International Economic Order
New Mediterranean Policy
New Mediterranean policy
New economic order
New international economic order
Redirected Mediterranean policy
Renewed Mediterranean policy
Revamped Mediterranean policy
Revised Mediterranean policy
Technical Change and Economic Policy
World economic order

Translation of "New Economic Policy " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
New Economic Policy | NEP [Abbr.]

Nouvelle Politique économique


Technical Change and Economic Policy: science and technology in the new economic and social context [ Technical Change and Economic Policy ]

Changement technique et politique économique : la science et la technologie dans le nouveau contexte économique et social [ Changement technique et politique économique ]


New Realities for Economic Policies in Africa: Public versus Private Sector

Nouvelles réalités concernant les politiques économiques en Afrique: le secteur public contre le secteur privé


A new framework for economic policy [ Agenda, jobs and growth ]

Un nouveau cadre de la politique économique [ Programme : emploi et croissance ]


new economic order [ new international economic order | New International Economic Order(ECLAS) | World economic order(STW) ]

nouvel ordre économique [ nouvel ordre économique international ]


countercyclical fiscal policy | countercyclical economic policy management

politique budgétaire anticyclique


new Mediterranean policy | redirected Mediterranean policy | renewed Mediterranean policy | revamped Mediterranean policy | revised Mediterranean policy

politique méditerranéenne rénovée | PMR [Abbr.]


new Mediterranean Policy

Politique méditerranéenne rénovée | PMR [Abbr.]


economic policy [ economic approach | economic choice ]

politique économique [ choix économique | orientation économique ]


European Semester [ European Semester for economic policy coordination ]

semestre européen [ semestre européen pour la coordination des politiques économiques ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The idea here is not to launch new initiatives or introduce sectoral regulation, but to include the new economic models in the new industrial strategy and in existing sectoral policies.

Il ne s’agit pas ici de lancer de nouvelles initiatives ou réglementations sectorielles, mais d’inclure les nouveaux modèles économiques dans le cadre de la nouvelle stratégie industrielle et des politiques sectorielles existantes


This can now be based on the new Lisbon Treaty’s TFEU Article 173 on industrial policy in the context of the Europe 2020 framework, the enhanced economic policy coordination and notably with the new "European semester" that, inter alia , should contribute to better design national reform programmes[12].

Ce volet peut désormais s’appuyer sur le nouvel article 173 du TFUE introduit par le traité de Lisbonne – relatif à la politique industrielle – et s’inscrire dans le cadre de la stratégie Europe 2020 et de la coordination accrue des politiques économiques, notamment grâce au nouveau «Semestre européen» qui devrait, entre autres, contribuer à une meilleure conception des programmes de réforme nationaux[12].


The Broad Economic Policy Guidelines (BEPGs) have established new challenges for Member States' fiscal policies.

Les grandes orientations de politique économique (GOPE) ont créé de nouveaux défis pour les politiques budgétaires des États membres.


The public authorities of the EU must take account, in existing EU sectoral policies, of the stakeholders developing these new economic models so as to increase their visibility and create a leverage effect that favours their deployment.

Les pouvoirs publics de l’Union européenne doivent intégrer les acteurs porteurs de ces nouveaux modèles économiques dans les politiques sectorielles de l’Union européenne déjà existantes afin de leur donner plus de visibilité et de créer un «effet de levier» propice à leur déploiement.


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G. whereas Malaysia, an emerging economy, has established successive socioeconomic restructuring programmes, starting with the New Economic Policy (NEP) in 1971, which was replaced by the National Development Policy in 1991 and subsequently by the National Vision Policy in 2001 under the “New Economic Model” for Malaysia’s long term development goal to become a developed country by 2020 (“Vision 2020”);

G. considérant que la Malaisie, qui est une économie émergente, a élaboré plusieurs programmes successifs de restructuration socio-économique, à commencer par la Nouvelle politique économique (NEP) en 1971, qui a été remplacée par la Politique nationale de développement en 1991, puis par la Politique de vision nationale en 2001, dans le cadre du "Nouveau modèle économique" en faveur de l'objectif de développement à long terme visant à faire de la Malaisie un pays développé d'ici à 2020 ("Vision 2020");


At the same time, the Council and Parliament bear a huge responsibility over the agreement, because they have to decide whether they want to follow the bad practices that have lead to the weakening of the Stability and Growth Pact and indirectly to the crisis as well, or put an end to the policy of agreements made at Member State level and bad bargains, and finally give space to a new economic policy approach that will offer common European solutions, is built on commonly established rules, and will finally complete the economic policy aspect of integration, with a strong Europe in focus.

Mais le Conseil et le Parlement doivent aussi assumer une énorme responsabilité concernant cet accord, parce qu’ils doivent décider s’ils souhaitent poursuivre les mauvaises pratiques qui ont provoqué l’affaiblissement du pacte de stabilité et de croissance, et qui ont donc provoqué indirectement cette crise, ou s’ils veulent mettre fin à la politique des accords conclus au niveau des États membres et des arrangements floués, et laisser enfin la place à une nouvelle politique économique qui offrira des solutions européennes communes, qui reposera sur des ...[+++]


2. Considers that the deepening of economic relations must progress alongside the deepening of political relations, and that political, economic, social and cultural relations can only prosper in a peaceful and demilitarised Mediterranean basin; believes that genuine regional and economic integration can only be achieved if concrete progress is made in the settlement of the existing conflicts (specially in Palestine and Western Sahara), in the field of democracy and human rights and with a new economic policy that is aimed at the development of better social standards and a reduction of inequalities;

2. considère que l'approfondissement des relations économiques doit aller de pair avec celui des relations politiques et que les relations politiques, économiques, sociales et culturelles ne peuvent prospérer que dans un bassin méditerranéen pacifique et démilitarisé; estime qu'une véritable intégration régionale et économique n'est possible que si des progrès concrets sont réalisés dans la résolution des conflits existants (en particulier en Palestine et au Sahara occidental), dans le domaine de la démocratie et des droits de l'homme et sur la voie d'une nouvelle politique économique visant à produire de meilleures normes sociales et à ...[+++]


This kind of new economic policy should create new opportunities for flexible choice of economic instruments that ensure, in accordance with the message emerging from our debate, continued growth in employment.

Ce nouveau type de politique économique devrait créer de nouvelles possibilités de choisir avec souplesse les instruments économiques garantissant, conformément au message qui se dégage de notre débat, une croissance constante du nombre d’emplois.


I do not feel that the fact that Europe decided at a certain juncture to set itself, and I quote once again: ‘a new strategic goal for the next decade: to become the most competitive and dynamic knowledge-based economy in the world capable of sustainable economic growth’ and all the other goals we are familiar with is either a great leap forward or the basis for a new economic policy for the Member States, unless we think that, in the past, the States did not want to make their countries competitive countries and did not want to aim at full employment.

Que l'Europe ait décidé, à un certain stade, de se fixer - je cite à nouveau - "un nouvel objectif stratégique pour la décennie à venir : devenir l'économie de la connaissance la plus compétitive et la plus dynamique du monde, capable d'une croissance économique durable" et tous les autres objectifs que nous connaissons ne me semble constituer ni un grand pas en avant, ni la base d'une nouvelle politique économique pour les États européens, sauf si l'on pense que ces États ne voulaient pas faire de leurs pays des pays compétitifs et qu'ils n'aspiraient pas au plein emploi.


The Commission has updated the broad guidelines for 2004 in a new recommendation that includes the 10 new Member States in the current framework for economic policy coordination.

La Commission européenne met à jour les grandes orientations de 2004 dans une nouvelle recommandation. Cette dernière intègre les 10 nouveaux États membres dans le cadre actuel de coordination des politiques économiques.


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