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Academic Relations Division
Academic Relations Section
Academic ability
Academic achievement
Academic aptitude
Academic attainment
Academic performance
Academic skills
Academic title
Dispose of academic books
Educational attainment
Lawful academic title
Moderate mental subnormality
Scholastic achievement
Scholastic aptitude
Sell academic books
Sell an academic book
Serve on academic committee
Serve on academic committees
Serving on academic committee
Sit on academic committee
Tackle an issue that blocks academic progress
Tackle issues that block academic progress
Tackle issues which block academic progress
Trade academic books
Use of academic title

Traduction de «academic title » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous






dispose of academic books | trade academic books | sell academic books | sell an academic book

vendre des manuels scolaires


serve on academic committees | serving on academic committee | serve on academic committee | sit on academic committee

faire partie d'un comité universitaire


tackle an issue that blocks academic progress | tackle issues which block academic progress | provide counseling for issues blocking academic progress | tackle issues that block academic progress

s’attaquer aux obstacles qui empêchent la réussite scolaire


academic aptitude [ scholastic aptitude | academic ability | academic skills ]

aptitude aux études


academic achievement [ scholastic achievement | academic performance | academic attainment | educational attainment ]

rendement scolaire [ performance scolaire | acquisition de connaissances scolaires ]


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne


Academic Relations Division [ Academic Relations Section ]

Direction des relations internationales en matière d'éducation [ Section des relations universitaires ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
46. Calls for development of an effective strategy for the full harmonisation of academic titles throughout the European Union with possible reverse recognition (including older academic titles) since the establishment of the Bologna Process;

46. demande l'élaboration d'une stratégie efficace en vue de la totale harmonisation des titres universitaires dans toute l'Union européenne avec une possible reconnaissance inversée (y compris des titres universitaires plus anciens) depuis l'établissement du processus de Bologne;


46. Calls for development of an effective strategy for the full harmonisation of academic titles throughout the European Union with possible reverse recognition (including older academic titles) since the establishment of the Bologna Process;

46. demande l'élaboration d'une stratégie efficace en vue de la totale harmonisation des titres universitaires dans toute l'Union européenne avec une possible reconnaissance inversée (y compris des titres universitaires plus anciens) depuis l'établissement du processus de Bologne;


23. Points out that the rapid evolution of industrial production, and the knowledge needs raised by science, has led to the emergence of new academic titles or qualifications that did not exist before in many European countries. Therefore, urges the competent authorities of the Member States to recognise academic tittles even if a similar title does not exist in their own country. As a result, professionals who bring new knowledge and experience can act as drivers of change and renewal in industry;

23. souligne que l'évolution rapide de la production industrielle et les connaissances engendrées par la science ont conduit à la création de diplômes ou qualifications universitaires qui n'existaient pas auparavant dans bon nombre de pays européens; invite dès lors instamment les autorités compétentes des États membres à reconnaître des diplômes universitaires même si un diplôme similaire n'existe pas dans leur propre pays; Estime que de la sorte, les professionnels apportant un nouveau savoir et de nouvelles expériences peuvent être les moteurs du changement et du renouvellement dans l'industrie;


Where an academic title of the home Member State is liable to be confused in the host Member State with a title which, in the latter Member State, requires supplementary training not acquired by the beneficiary, the host Member State may require the beneficiary to use the academic title of the home Member State in an appropriate form, to be laid down by the host Member State.

Lorsque le titre de formation de l'État membre d'origine peut être confondu dans l'État membre d'accueil avec un titre exigeant, dans ce dernier État, une formation complémentaire non acquise par le bénéficiaire, cet État membre d'accueil peut prescrire que celui-ci utilisera le titre de formation de l'État membre d'origine dans une forme appropriée que l'État membre d'accueil indique.


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Among the positive points I can, however, mention the fact that the Russian Federation has recently joined the so-called ‘Bologna process’, a collaboration mechanism that promotes agreement on academic titles and the harmonisation of university curricula. It is an important development.

Il convient de travailler davantage et plus en profondeur dans ce domaine, car bien peu de choses ont été réalisées jusqu’à présent. Je voudrais citer toutefois parmi les aspects positifs la récente adhésion de la Fédération de Russie au dénommé "processus de Bologne", un mécanisme de collaboration encourageant des accords sur les diplômes et l’harmonisation des cursus universitaires.


The case against Germany concerns the non-conformity of its legislation on the use of academic titles obtained in another Member State.

Elle a ainsi décidé d'introduire un recours contre l'Allemagne à propos de la non-conformité de sa législation sur le port de titres universitaires acquis dans un autre Etat membre.


They believe that it would be better if Canada's national institute,which does wonderful work on kidney research, include the word “kidney” in its title rather than having a relatively obscure academic title.

Ils croient qu'il serait préférable si l'institut national, qui accomplit un excellent travail de recherche sur le rein au Canada, incorporait le mot «rein» dans son titre en remplacement de son titre universitaire relativement obscur.


In a wider context, the Commission has decided to address a separate Reasoned Opinion to Germany on the non-conformity of its legislation on the use of academic titles acquired in another Member State with Articles 39 and 43 of the Treaty.

Dans un contexte plus général, la Commission a décidé d'adresser à l'Allemagne un avis motivé séparé pour non-conformité de sa législation relative au port de titres universitaires acquis dans un autre Etat membre avec les articles 39 et 43 du Traité.


The Commission has decided to send Germany a Reasoned Opinion on its decision to impose further restrictions on the right to use, within its territory, an academic title resulting from training under an exchange agreement between a university in one Member State and a higher education establishment in another.

La Commission a décidé d'adresser à l'Allemagne un avis motivé pour avoir imposé des limitations supplémentaires au droit d'utiliser, sur son territoire, un titre universitaire sanctionnant une formation dispensée dans le cadre d'un accord de franchise entre une université d'un Etat membre et un établissement d'un autre Etat membre.


The Commission has also decided to send Reasoned Opinions to Germany on the non-conformity of its legislation concerning the use of academic titles acquired in another Member State.

La Commission a décidé d'adresser à l'Allemagne des avis motivés pour non-conformité de sa législation relative au port de titres universitaires acquis dans un autre Etat.


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