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Account code
Account coding
Account coding for call detail recording
Accounting code number
Area code
Code mark
Code number
Code of accounts
Dialling code
Home area code
Material code number
NATO nation code number
NPA
Nation code number
National destination code
National registration number
Number
Numbering area
Numbering plan area
Personal code number
Personal identity number
Routing code
STD code
Social security number
Subscriber trunk dialling code
Trunk dialling code

Translation of "accounting code number " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below




area code | numbering plan area | NPA | numbering area | dialling code | routing code | home area code | trunk dialling code | national destination code | subscriber trunk dialling code | STD code

indicatif régional | IR | ind. rég. | indicatif de région | indicatif de zone | indicatif téléphonique | code régional


code mark | code number | number

appellation chiffrée | indicatif


national registration number | personal code number | personal identity number | social security number

numéro personnel | numéro personnel d'état civil


account code [ code of accounts | account coding ]

code de compte [ code de comptes ]


NATO nation code number [ nation code number ]

numéro OTAN de codification de pays


call detail recording/account coding | account coding for call detail recording

facturation automatique des communications


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. Information, including the holdings of all accounts, all transactions made, the unique unit identification code of the allowances and the unique numeric value of the unit serial number of the Kyoto units held or affected by a transaction, held in the EUTL, the Union Registry and any other KP registry shall be considered confidential except as otherwise required by Union law, or by provisions of national law that pursue a legitim ...[+++]

1. Les informations, y compris celles concernant les avoirs de tous les comptes, la totalité des transactions effectuées, le code unique d’identification d’unité des quotas et la valeur numérique unique du numéro de série des unités de Kyoto détenus ou concernés par une transaction, qui sont contenues dans l’EUTL, dans le registre de l’Union et dans tout autre registre PK sont considérées comme confidentielles, sauf disposition contraire du droit de l’Union ou de la législation nationale poursuivant un objectif légitime compatible ave ...[+++]


Number of the accounting office: a code number is to be given.

Numéro du bureau comptable: un numéro de code doit être communiqué.


BIC code. Where the ‘BIC code’ is not available another form of identification shall be provided, e.g. institution code or account number.

Code BIC Lorsque le «code BIC» n’est pas disponible, fournir un autre mode d’identification, par exemple un code d’établissement ou un numéro de compte.


As mentioned in recital 21, cold-rolled flat steel products fall within a number of CN codes including certain ex codes. In order not to underestimate Union consumption, and in view of the apparent marginal impact of such codes on total consumption, import volumes of CN ex codes have been fully accounted for the purpose of calculating Union consumption.

Comme susmentionné au considérant 21, les produits plats laminés à froid en acier relèvent de plusieurs codes NC incluant certains codes ex. Pour ne pas sous-estimer la consommation de l'Union, et compte tenu de l'incidence visiblement marginale de ces codes sur la consommation totale, les volumes d'importation des codes NC ex ont été intégralement pris en compte pour calculer la consommation de l'Union.


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3. Taking into account the result of the examination by the co-reporting Member States, the Commission shall decide, in accordance with the procedure referred to in Article 37(2) of Regulation (EC) No 834/2007, on the recognition of third countries, control bodies or control authorities, their inclusion on the lists or any modification of the lists, including the attribution of a code number to those bodies and authorities.

3. Compte tenu du résultat de l’examen effectué par les États membres corapporteurs, la Commission décide, conformément à la procédure visée à l’article 37, paragraphe 2, du règlement (CE) no 834/2007, de la reconnaissance des pays tiers, des organismes de contrôle ou des autorités de contrôle, de leur inscription sur les listes ou de toute modification de ces dernières, y compris de l’attribution d’un numéro de code à ces organismes et autorités.


3. Taking into account the result of the examination by the co-reporting Member States, the Commission shall decide, in accordance with the procedure referred to in Article 37(2) of Regulation (EC) No 834/2007, on the recognition of third countries, control bodies or control authorities, their inclusion on the lists or any modification of the lists, including the attribution of a code number to those bodies and authorities.

3. Compte tenu du résultat de l’examen effectué par les États membres corapporteurs, la Commission décide, conformément à la procédure visée à l’article 37, paragraphe 2, du règlement (CE) no 834/2007, de la reconnaissance des pays tiers, des organismes de contrôle ou des autorités de contrôle, de leur inscription sur les listes ou de toute modification de ces dernières, y compris de l’attribution d’un numéro de code à ces organismes et autorités.


In applying these definitions, Member States shall take into account the following criteria: distance, frequency of services, number of scheduled stops, rolling stock employed, ticketing schemes, fluctuations in passenger numbers between services in peak and off-peak periods, train codes and timetables.

Pour l’application de ces définitions, les États membres utilisent les critères suivants: distance, fréquence des services offerts, nombre d’arrêts prévus, matériel roulant employé, systèmes de billetterie, variations du nombre de voyageurs entre les services en heures de pointe et en heures creuses, codes des trains et horaires.


In applying these definitions, Member States shall take into account the following criteria: distance, frequency of services, number of scheduled stops, rolling stock employed, ticketing schemes, fluctuations in passenger numbers between services in peak and off-peak periods, train codes and timetables.

Pour l’application de ces définitions, les États membres utilisent les critères suivants: distance, fréquence des services offerts, nombre d’arrêts prévus, matériel roulant employé, systèmes de billetterie, variations du nombre de voyageurs entre les services en heures de pointe et en heures creuses, codes des trains et horaires.


The previous chapter identified a number of areas (codes of conduct; management standards; accounting, auditing and reporting; labels; and socially responsible investment) where increased convergence and transparency is desirable in order to further promote the development of CSR practices at European level, based on European values, and to facilitate its contribution to the EU's strategic goal as adopted by the Lisbon Summit for 2010.

Le chapitre précédent a identifié plusieurs sujets (codes de conduite, normes de gestion, comptabilité, audit, rédaction des rapports, labels et investissement socialement responsable) qui nécessiteraient une convergence et une transparence accrues pour promouvoir encore plus le développement de la RSE au niveau de l'Union à partir de valeurs européennes et pour favoriser sa contribution à l'objectif stratégique que le sommet de Lisbonne a fixé à l'UE pour l'an 2010.


Whereas this situation necessitates the adoption of a Regulation applying the rules of competition to maritime transport; whereas Council Regulation (EEC) N° 954/79 of 15 May 1979 concerning the ratification by Member States of, or their accession to, the United Nations Convention on a Code of Conduct for Liner Conference (6) will result in the application of the Code of Conduct to a considerable number of conferences serving the Community; whereas the Regulation applying the rules of competition to maritime transport foreseen in th ...[+++]

considérant que cet état de choses rend nécessaire l'adoption d'un règlement d'application des règles de concurrence aux transports maritimes; que le règlement (CEE) no 954/79 du Conseil, du 15 mai 1979, concernant la ratification par les États membres de la convention des Nations unies relative à un code de conduite des conférences maritimes ou l'adhésion de ces États à la convention (6) se traduira par l'application du code de conduite à un grand nombre de conférences desservant la Communauté; que le règlement d'application des rè ...[+++]




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Date index: 2022-06-21
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