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AMPS
Advance warning service
Advance-preparation service
Advanced Mobile Phone Service
Advanced Mobile Phone System
Advanced Television Evaluation Laboratory
Advanced at-grade crossing
Advanced at-grade crossing user sub-service
Advanced railroad grade crossing
Advanced television
Advanced television service
Advanced television services
Advisory Committee on Advanced Television Service
Early-warning service
International advance-preparation service

Translation of "advanced television services " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
advanced television services

services de télévision avancés


Advisory Committee on advanced television services in Europe

Comité consultatif services de télévision avancés


advanced television service

service de télévision avancé


Advisory Committee on Advanced Television Service

Advisory Committee on Advanced Television Service [ ACATS | Comité consultatif du service de la télévision de pointe ]




Advanced Television Evaluation Laboratory

Laboratoire d'évaluation de la télévision de pointe


advanced at-grade crossing user sub-service | advanced at-grade crossing | advanced railroad grade crossing

sous-service de fonctions avancées de passage à niveau | fonctions avancées de passage à niveau


advance-preparation service | international advance-preparation service

service avec préparation | service international avec préparation


Advanced Mobile Phone Service | AMPS | Advanced Mobile Phone System

service téléphonique mobile perfectionné | STMP | système téléphonique mobile perfectionné | STMP | service AMPS | système AMPS


early-warning service | advance warning service

service de préalerte | service d'alerte précoce | service d'avertissement précoce
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This is balanced with the opportunity for each Member States to take a more flexible approach to alternative spectrum use – such as advanced mobile multimedia services – according to different levels of digital terrestrial television (DTT) take-up.

En contrepartie, chaque État membre a la possibilité d'adopter une approche plus souple concernant d'autres utilisations des radiofréquences, telles que les services de multimédia mobile avancés, selon la diversité des situations quant à l'adoption de la télévision numérique terrestre (TNT).


Article 5 — In order to allow a freeaccess television service to broadcast an event of major importance under the conditions specified in Article 4, a television service with exclusive broadcasting rights to all or part of an event of major importance and which does not meet the conditions must, reasonably in advance of the event, inform the freeaccess television services that it proposes to cede the rights to broadcast this event ...[+++]

Art. 5 — Afin de permettre la retransmission d’un événement d’importance majeure par un éditeur de services de télévision à accès libre dans les conditions prévues à l’article 4, un éditeur de services de télévision titulaire de droits exclusifs de retransmission pour tout ou partie d’un événement d’importance majeure et qui n’est pas en mesure de respecter ces conditions doit, dans un délai raisonnable avant l’événement, formuler, ...[+++]


The procedures may, exceptionally, not be open in cases where the granting of individual rights of use for radio frequencies to the providers of radio or television broadcast content services can be shown to be essential to meet a particular obligation defined and justified in advance by the Member State which is necessary to achieve a general interest objective in conformity with Community law.

Les procédures peuvent, exceptionnellement ne pas être ouvertes lorsqu 'il peut être établi que l'octroi de droits individuels d'utilisation de radiofréquences aux fournisseurs de services de contenu de radiodiffusion sonore ou de télévision est essentiel pour respecter une obligation particulière, préalablement définie et justifiée par l'État membre, qui est nécessaire à la réalisation d'un objectif d'intérêt général conformément au droit communautaire.


F. whereas, after President Saakashvili imposed the state of emergency, Prime Minister Zurab Nogaideli declared that a coup attempt had been made in the country and that this measure was a reaction to that; whereas in a televised speech President Saakashvili laid responsibility for the events which took place in Tbilisi at the door of Russia's Federal Security Service, alleging that he had had advance information that there was a plot to overthrow the Georgian Government ...[+++]

F. considérant que, après l'imposition de l'état d'urgence par le président Saakachvili, le Premier ministre Zurab Nogaideli a déclaré qu'une tentative de coup d'État avait été fomentée dans le pays et que la décision présidentielle était une réaction à cette tentative; que, au cours d'une allocution télévisée, le président Saakachvili a accusé le service fédéral de sécurité de Russie d'être à l'origine des événements qui se sont déroulés à Tbilissi, affirmant avoir été en possession d'informations selon lesquelles il existait un co ...[+++]


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F. whereas, after President Saakashvili imposed the state of emergency, Prime Minister Zurab Nogaideli declared that a coup attempt had been made in the country and that this measure was a reaction to that; whereas in a televised speech President Saakashvili laid responsibility for the events which took place in Tbilisi at the door of Russia’s Federal Security Service (FSB), alleging that he had had advance information that there was a plot to overthrow the Georgian Gove ...[+++]

F. considérant que, après l'imposition de l'état d'urgence par le président Saakachvili, le Premier ministre Zurab Nogaideli a déclaré qu'une tentative de coup d'État avait été fomentée dans le pays et que la décision présidentielle était une réaction à cette tentative; que, au cours d'une allocution télévisée, le président Saakachvili a accusé le Service fédéral de sécurité (FSB) de Russie d'être à l'origine des événements qui se sont déroulés à Tbilissi, affirmant avoir été en possession d'informations selon lesquelles il existait ...[+++]


In relation to wide-screen digital television, the 16:9 aspect ratio is the reference format for wide-format television services and programmes, and is now established in Member States' markets as a result of Council Decision 93/424/EEC of 22 July 1993 on an action plan for the introduction of advanced television services in Europe .

En ce qui concerne la télévision numérique au format large, le format 16:9 constitue la référence pour les services et programmes de télévision au format large, et sa présence est assurée sur les marchés des États membres à la suite de la décision 93/424/CEE du Conseil du 22 juillet 1993 établissant un plan d'action pour l'introduction de services de télévision avancés en Europe .


In relation to wide-screen digital television, the 16:9 aspect ratio is the reference format for wide-format television services and programmes, and is now established in Member States' markets as a result of Council Decision 93/424/EEC of 22 July 1993 on an action plan for the introduction of advanced television services in Europe(7).

En ce qui concerne la télévision numérique au format large, le format 16:9 constitue la référence pour les services et programmes de télévision au format large, et sa présence est assurée sur les marchés des États membres à la suite de la décision 93/424/CEE du Conseil du 22 juillet 1993 établissant un plan d'action pour l'introduction de services de télévision avancés en Europe(7).


In relation to wide-screen digital television, the 16:9 aspect ratio is the reference format for wide-format television services and programmes, and is now established in Member States' markets as a result of Council Decision 93/424/EEC of 22 July 1993 on an action plan for the introduction of advanced television services in Europe(7).

En ce qui concerne la télévision numérique au format large, le format 16:9 constitue la référence pour les services et programmes de télévision au format large, et sa présence est assurée sur les marchés des États membres à la suite de la décision 93/424/CEE du Conseil du 22 juillet 1993 établissant un plan d'action pour l'introduction de services de télévision avancés en Europe(7).


· From that point of view the Commission’s proposed text constitutes a substantial advance in the desired direction and should consequently be approved by Parliament, which should reject the alternatives of either continuing the approach based on the existing regulatory framework (the Television without Frontiers Directive for ‘linear services’ only and the E-Commerce Directive for non-linear services) or amending specific rules go ...[+++]

En ce sens, il faut admettre que le texte de la proposition de la Commission européenne est en substance conforme à ces orientations et mérite donc l'approbation du Parlement, tandis qu'il faut rejeter les autres choix en alternative, soit le maintien du cadre réglementaire actuellement en vigueur (directive "télévision sans frontières" uniquement pour les services binaires et directive "e-commerce" pour les services non linéaires), soit par sa modification uniquement pour les services linéaires.


The digitalisation of cable networks as well as the introduction of digital terrestrial television, 3rd generation mobile communications and advanced transport-related services will result, in the not too distant future, in large-scale deployment of intelligent appliances able to handle pay services.

La numérisation des réseaux câblés ainsi que l'introduction de la télévision numérique terrestre, des communications mobiles de 3ème génération et de services de transport avancés se traduira, dans un futur qui n'est pas si lointain, par un déploiement à grande échelle de dispositifs intelligents capables de développer des services à péage.


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