Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AFTN
ATN
ATN Panel
ATNP
Aeronautical Telecommunication Network Panel
Aeronautical fixed telecommunication network
Aeronautical telecommunication network
Aeronautical telecommunication service
Aeronautical telecommunications network
Airline Telecommunication and Information Services
SITA

Translation of "aeronautical telecommunications network " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
aeronautical telecommunications network | ATN [Abbr.]

réseau aéronautiques de télécommunications


aeronautical telecommunications network

réseau de télécommunications aéronautiques


aeronautical telecommunication network | ATN [Abbr.]

réseau de télécommunications aéronautiques


aeronautical telecommunication network

réseau de télécommunications aéronautiques


Aeronautical Telecommunication Network Panel [ ATNP | ATN Panel ]

Groupe d'experts du réseau de télécommunications aéronautiques


aeronautical telecommunication network [ ATN ]

réseau de télécommunications aéronautiques [ ATN ]


Airline Telecommunication and Information Services [ SITA | International Society for Aeronautical Telecommunications | Airlines Worldwide Telecommunications and Information Services ]

Société internationale de télécommunications aéronautiques


aeronautical telecommunication service

service de télécommunications aéronautiques


aeronautical telecommunication service

service des télécommunications aéronautiques


aeronautical fixed telecommunication network [ AFTN ]

réseau du service fixe des télécommunications aéronautiques [ AFTN ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In Transport and Tourism successfully concluded projects have provided multi-modal traveler information, integrated road transport management, standardized electronic fee collection systems and commercialized products for the emerging aeronautical telecommunications network as well as demonstrating the possibilities for integrated tourism services (PROMISE, QUARTET+, KAREN, A1, EOLIA/ProATN, EU-SPIRIT).

Dans le secteur du transport et du tourisme, les projets menés à bien ont débouché sur des systèmes multimodaux d'information aux voyageurs, des systèmes de gestion intégrée des transports routiers, des systèmes normalisés de péage électronique et des produits commercialisés pour le nouveau réseau des télécommunications aéronautiques, ainsi que sur la démonstration des possibilités offertes en termes de services touristiques intégrés (PROMISE, QUARTET+, KAREN, A1, EOLIA/ProATN, EU-SPIRIT).


Chapter 3 Aeronautical Telecommunication Network, Sections 3.3, 3.4 and 3.6 of ICAO Annex 10 – Aeronautical Telecommunications – Volume III, Part I (Digital Data Communication Systems) (First edition July 1995 incorporating Amendment 81 (23.11.2006)).

Chapitre 3 – Réseau de télécommunications aéronautiques, sections 3.3, 3.4 et 3.6, du volume III (partie 1 – Systèmes de communication de données numériques) de l’annexe 10 – Télécommunications aéronautiques – de l’OACI [première édition de juillet 1995 comprenant l’amendement 81 (23.11.2006)].


Chapter 3 Aeronautical Telecommunication Network, Section 3.5.2.2 ‘Controller-Pilot Data Link Communications’ (CPDLC) application items (a) and (b) of ICAO Annex 10 – Aeronautical Telecommunications – Volume III, Part I (Digital Data Communication Systems) (First edition July 1995 incorporating Amendment 81 (23.11.2006)).

Chapitre 3 – Réseau de télécommunications aéronautiques, section 3.5.2.2 «Application communications contrôleur-pilote par liaison de données (CPDLC)», points a) et b), du volume III (partie 1 – Systèmes de communication de données numériques) de l’annexe 10 – Télécommunications aéronautiques – de l’OACI [première édition de juillet 1995 comprenant l’amendement 81 (23.11.2006)].


Chapter 3 Aeronautical Telecommunication Network, Section 3.5.1.1 ‘Context Management’ (CM) application items (a) and (b) of ICAO Annex 10 – Aeronautical Telecommunications – Volume III, Part I (Digital Data Communication Systems) (First edition July 1995 incorporating Amendment 81 (23.11.2006)).

Chapitre 3 – Réseau de télécommunications aéronautiques, section 3.5.1.1 «Application gestion de contexte (CM)», points a) et b), du volume III (partie 1 – Systèmes de communication de données numériques) de l’annexe 10 – Télécommunications aéronautiques – de l’OACI [première édition de juillet 1995 comprenant l’amendement 81 (23.11.2006)].


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Chapter 3 Aeronautical Telecommunication Network, Sections 3.3, 3.4 and 3.6 of ICAO Annex 10 – Aeronautical Telecommunications – Volume III, Part I (Digital Data Communication Systems) (First edition July 1995 incorporating Amendment 81 (23.11.2006)).

Chapitre 3 – Réseau de télécommunications aéronautiques, sections 3.3, 3.4 et 3.6, du volume III (partie 1 – Systèmes de communication de données numériques) de l’annexe 10 – Télécommunications aéronautiques – de l’OACI [première édition de juillet 1995 comprenant l’amendement 81 (23.11.2006)].


Chapter 3 Aeronautical Telecommunication Network, Section 3.5.1.1 ‘Context Management’ (CM) application items (a) and (b) of ICAO Annex 10 – Aeronautical Telecommunications – Volume III, Part I (Digital Data Communication Systems) (First edition July 1995 incorporating Amendment 81 (23.11.2006)).

Chapitre 3 – Réseau de télécommunications aéronautiques, section 3.5.1.1 «Application gestion de contexte (CM)», points a) et b), du volume III (partie 1 – Systèmes de communication de données numériques) de l’annexe 10 – Télécommunications aéronautiques – de l’OACI [première édition de juillet 1995 comprenant l’amendement 81 (23.11.2006)].


Chapter 3 Aeronautical Telecommunication Network, Section 3.5.2.2 ‘Controller-Pilot Data Link Communications’ (CPDLC) application items (a) and (b) of ICAO Annex 10 – Aeronautical Telecommunications – Volume III, Part I (Digital Data Communication Systems) (First edition July 1995 incorporating Amendment 81 (23.11.2006)).

Chapitre 3 – Réseau de télécommunications aéronautiques, section 3.5.2.2 «Application communications contrôleur-pilote par liaison de données (CPDLC)», points a) et b), du volume III (partie 1 – Systèmes de communication de données numériques) de l’annexe 10 – Télécommunications aéronautiques – de l’OACI [première édition de juillet 1995 comprenant l’amendement 81 (23.11.2006)].


The protocols defined by ICAO based on the Aeronautical Telecommunication Network (hereinafter ATN) and the very high frequency digital link Mode 2 (hereinafter VDL 2) are currently considered to be the only validated solution for harmonised deployment.

Les protocoles définis par l’OACI et fondés sur le réseau de télécommunications aéronautiques (ci-après dénommé «ATN») et la liaison numérique VHF mode 2 (ci-après dénommée «VDL 2») sont actuellement considérés comme la seule solution validée pour un déploiement harmonisé.


The transmission and reception of data units between ground and aircraft systems hosting the air-ground applications defined in the ICAO standards specified in points 2 and 3 of Annex III shall be based on communication protocols which comply with the ICAO standards defining the Aeronautical Telecommunication Network referred to in point 4 of Annex III.

La transmission et la réception d’unités de données entre systèmes au sol et à bord de l’aéronef hébergeant les applications air-sol définies dans les normes de l’OACI spécifiées à l’annexe III, points 2 et 3, doivent reposer sur des protocoles de communication conformes aux normes de l’OACI définissant le réseau de télécommunications aéronautiques visé à l’annexe III, point 4.


The protocols defined by ICAO based on the Aeronautical Telecommunication Network (hereinafter ATN) and the very high frequency digital link Mode 2 (hereinafter VDL 2) are currently considered to be the only validated solution for harmonised deployment.

Les protocoles définis par l’OACI et fondés sur le réseau de télécommunications aéronautiques (ci-après dénommé «ATN») et la liaison numérique VHF mode 2 (ci-après dénommée «VDL 2») sont actuellement considérés comme la seule solution validée pour un déploiement harmonisé.


w