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3-phase fault
Appraise for faults in the vehicle's electric system
Computer system fault tolerance
Computer system resilience
Fail-safe system
Fault between turns
Fault detection
Fault finding
Fault liability fault liability
Fault localization
Fault location
Fault tolerance
Fault tolerant computer
Fault tracing
Fault tracking
Fault-tolerant computer
Fault-tolerant computer system
Fault-tolerant system
Faultless divorce
Inspect for faults in a vehicle's electric system
Inspect for faults in the vehicle's electric system
Inspecting for faults in the vehicle's electric system
Interturn fault
Liability based on fault liability based on fault
No fault
No fault insurance
No-fault
No-fault automobile insurance
No-fault based divorce
No-fault divorce
No-fault insurance
No-fault liability insurance
Non-fault based divorce
Non-fault divorce
Nonstop computer
PIP
Personal injury protection
Resilience
Resiliency
Resilient system
Short-circuit between turns
Strike-slip fault
Symmetrical fault
System fault tolerance
System resilience
Tear fault
Three-phase fault
Transcurrent fault
Trouble detection
Trouble finding
Trouble locating
Trouble location
Turn-to-turn fault
Wrench fault

Traduction de «at fault » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
fault localization [ fault detection | fault location | fault finding | fault tracking | fault tracing | trouble detection | trouble location | trouble locating | trouble finding ]

localisation des dérangements [ détection des dérangements | recherche des dérangements | repérage de dérangements | localisation des défauts | détection de défauts ]


no-fault insurance | no fault insurance | no fault | no-fault | no-fault automobile insurance | personal injury protection | PIP | no-fault liability insurance

assurance sans égard à la responsabilité | assurance sans égard à la faute | no-fault


fault liability fault liability | liability based on fault liability based on fault

responsabilité basée sur la faute


appraise for faults in the vehicle's electric system | inspect for faults in a vehicle's electric system | inspect for faults in the vehicle's electric system | inspecting for faults in the vehicle's electric system

inspecter le circuit électrique d'un véhicule à la recherche de défauts | vérifier l'absence de défauts sur le circuit électrique d'un véhicule


strike-slip fault | wrench fault | tear fault | transcurrent fault

faille décrochante | faille de décrochement | faille coulissante


fault-tolerant system | fault tolerant computer | fault-tolerant computer | fail-safe system | fault-tolerant computer system | resilient system | nonstop computer

système à tolérance de pannes | système à tolérance de panne | système tolérant aux pannes | système tolérant aux fautes | système à tolérance aux pannes | système insensible aux pannes | système insensible aux défaillances | ordinateur à tolérance de panne | ordinateur tolérant aux pannes


no-fault divorce [ no-fault based divorce | non-fault divorce | non-fault based divorce | faultless divorce ]

divorce sans égard à la faute [ divorce sans faute ]


fault between turns | interturn fault | short-circuit between turns | turn-to-turn fault

court circuit entre spires | défaut entre spires


3-phase fault | symmetrical fault | three-phase fault

défaut symétrique | défaut triphasé


computer system resilience [ fault tolerance | system resilience | system fault tolerance | computer system fault tolerance | resilience | resiliency ]

résilience d'un système informatique [ résilience d'un système | tolérance aux failles | tolérance aux anomalies | résilience | insensibilité aux défaillances | tolérance aux pannes | tolérance aux pannes du système | résistance aux pannes ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(q) any other cause arising without the actual fault and privity of the carrier, or without the fault or neglect of the agents or servants of the carrier, but the burden of proof shall be on the person claiming the benefit of this exception to show that neither the actual fault or privity of the carrier nor the fault or neglect of the agents or servants of the carrier contributed to the loss or damage.

q) de toute autre cause ne provenant pas du fait ou de la faute du transporteur ou du fait ou de la faute des agents ou préposés du transporteur, mais le fardeau de la preuve incombera à la personne réclamant le bénéfice de cette exception et il lui appartiendra de montrer que ni la faute personnelle ni le fait du transporteur n’ont contribué à la perte ou au dommage.


Then there are the remarks by the Quebec Liberal leader, Jean Charest, so vigorously supported now by the federal Liberal Party. In the 1997 election campaign, in a leaders' debate and here and there across the country—and he was right to say it—he said “The problems in health care are not Harris' fault, they are not Klein's fault, they are not Rochon's fault, they are not Bouchard's fault, they are the fault of the Prime Minister of Canada”.

Tant et si bien que je me rappelle ce que disait le chef libéral du Québec, Jean Charest—que le Parti libéral fédéral appuie maintenant de toutes ses forces—durant la campagne électorale de 1997, lors du débat des chefs et un peu partout au Canada—et il avait bien raison de dire cela—il disait donc: «Les problèmes en matière de santé, ce n'est pas la faute de Harris, ce n'est pas la faute de Klein, ce n'est pas la faute de Rochon, ce n'est pas la faute de Bouchard; c'est la faute du premier ministre du Canada».


Probably there is fault in all four areas. The building code is at fault, the inspectors are at fault, the builder is at fault and the architects are at fault.

Il est probable que les quatre parties soient en faute: le code du bâtiment, les inspecteurs, l'entrepreneur et les architectes.


As you know, a given behaviour can constitute, depending on the circumstances, a civil fault, a disciplinary fault or even a criminal fault.

Comme vous le savez, un même comportement peut constituer, dans certaines circonstances, une faute civile, une faute disciplinaire ou même une faute criminelle.


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There is also a tendency to say that if things do not go well, it is the Commission’s fault or it is the fault of the European Central Bank or, better still, it is the euro’s fault.

Il y a aussi une tendance à dire que si tout ne va pas bien, c’est la faute de la Commission ou c’est la faute de la Banque centrale européenne, ou encore mieux, c’est la faute de l’euro.


In spite of that, cancer incidence rates continue to rise. Is this the doctors’ fault or the patients’ fault?

Malgré cela, les taux d’incidence du cancer continuent d’augmenter. Est-ce la faute des médecins ou celle des patients?


But to argue about whose fault it was, whether it was the fault of the Member States, whether it was the Commission’s fault or which Member States threw a spanner into the works, serves no purpose.

Mais il ne sert à rien de chercher un coupable, d’imputer la faute aux États membres ou à la Commission, ou de chercher à savoir quel État membre a mis des bâtons dans les roues.


He told us that it is not the Commission’s fault, it is certainly not the Italian Presidency’s fault, it is certainly not the fault of the Convention, still less the fault of Parliament.

Il nous a dit que ce n’était pas la faute de la Commission, que ce n’était certainement pas la faute de la présidence italienne, que ce n’était certainement pas la faute de la Convention et encore moins celle du Parlement.


This is not our delegation's fault; it is not Roman Herzog's fault: it is the fault of the governments of the Member States.

La faute n'en revient pas à notre délégation, la faute n'en revient pas à Roman Herzog ; elle incombe aux gouvernements des États membres.


This legal principle is closely linked to what have been the two fundamental principles of European environment policy since the adoption of the Single Act, namely prevention and the "polluter pays" principle. 1 COM(93) 47. After setting out the problems of implementing a fault-based liability regime, the communication looks at a no-fault (strict) liability system because of the difficulty of defining criteria of fault and establishing proof of fault.

Ce principe juridique est étroitement lié aux deux principes de base de la politique environnementale européenne, depuis l'adoption de l'acte unique, que sont la prévention et le principe du "pollueur payeur" (1) COM(93) 47 Après avoir exposé les problèmes liés à la mise en oeuvre d'un régime juridique de responsabilité avec faute, la communication considère un système de responsabilité sans faute en raison de la difficulté de définir les critères d'une faute et d'établir la preuve de la faute.


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