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observe aviation growth trends | possess up-to-date knowledge of aviation industry trends | monitor aviation growth trends | observe trends in aviation growth

surveiller les tendances de croissance dans l'aéronautique
skill
Aptitude


arrange aviation equipment and facilities for training activities | facilitate aviation training through preparation of equipment and facilities | prepare aviation equipment and facilities for training purposes | prepare aviation equipment for training purposes

préparer des équipements et des installations aéronautiques à des fins de formation
skill
Aptitude


Canada Aviation and Space Museum [ Canada Aviation Museum | National Aviation Museum ]

Musée de l'aviation et de l'espace du Canada [ Musée de l'aviation du Canada | Musée national de l'aviation ]
Federal Government Bodies and Committees (Canadian) | Museums | Air Transport
Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien) | Muséologie | Transport aérien


Civil Aviation Security Measures Order [ Order respecting Civil Aviation Security Measures ]

Ordonnance sur les mesures de sécurité de l'aviation civile [ Ordonnance concernant les mesures de sécurité de l'aviation civile ]
Titles of Laws and Regulations | Commercial Aviation
Titres de lois et de règlements | Aviation commerciale


Aviation Industry Computer-Based Training Committee | AICC | Aviation Industry CBT Committee

groupe de travail AICC | comité AICC | association AICC
éducation > enseignement et apprentissage | informatique | aéronautique
éducation > enseignement et apprentissage | informatique | aéronautique


aviation gasoline | avgas | aviation spirit

essence aviation | essence d'aviation | essence d'avion | essence avion | avgas
pétrole et gaz naturel > produit pétrolier
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general aviation forecast [ GAFOR ]

prévision du temps pour l'aviation générale [ GAFOR ]
Transport
Transports aériens (Transports) | Navigation (Transports)


International Civil Aviation Organisation aviation operating practices | official aviation standards and recommended practices | aviation SARP | aviation standards and recommended practices

normes et pratiques recommandées en matière d'aviation
knowledge
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air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

sécurité aérienne [ sécurité des avions | sécurité des transports aériens ]
48 TRANSPORT | MT 4806 transport policy | BT1 transport safety | BT2 transport policy | RT air traffic control [4806] | air transport [4826] | aviation security [4826] | crew [4811] | Eurocontrol [7611] | European Aviation Safety Agency [100
48 TRANSPORTS | MT 4806 politique des transports | BT1 sécurité des transports | BT2 politique des transports | RT Agence européenne de la sécurité aérienne [1006] | contrôle aérien [4806] | Eurocontrol [7611] | personnel navigant [4811] | rég


International Civil Aviation Organisation [ ICAO | International Civil Aviation Organization ]

Organisation de l'aviation civile internationale [ OACI ]
76 INTERNATIONAL ORGANISATIONS | MT 7606 United Nations | BT1 UN specialised agency | RT civil aviation [4826] | European Civil Aviation Conference [7611]
76 ORGANISATIONS INTERNATIONALES | MT 7606 Nations unies | BT1 institution spécialisée de l'ONU | RT aviation civile [4826] | Conférence européenne de l'aviation civile [7611]


Airport Protocol | Protocol for the Suppression of Unlawful Acts of Violence at Airports Serving International Civil Aviation | Protocol for the Suppression of Unlawful Acts of Violence at Airports Serving International Civil Aviation, supplementary to the Convention for the Suppression of Unlawful Acts against the Safety of Civil Aviation

Protocole pour la répression des actes illicites de violence dans les aéroports servant à l'aviation civile internationale
IATE - Air and space transport
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civil aircraft and aviation sector | civil aviation | civil aviation services

aéronautique civile | aviation civile
IATE - Air and space transport
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aeromedical examiner | aero-medical examiner | aviation medical examiner | civil aviation medical examiner | designated aviation medical examiner | medical examiner | AME [Abbr.] | CAME [Abbr.] | DAME [Abbr.] | ME [Abbr.]

examinateur aéromédical | médecin de l'aviation | médecin examinateur du personnel navigant
IATE - Health | Air and space transport
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European Civil Aviation Conference [ ECAC ]

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76 INTERNATIONAL ORGANISATIONS | MT 7611 European organisations | BT1 European organisation | RT civil aviation [4826] | International Civil Aviation Organisation [7606]
76 ORGANISATIONS INTERNATIONALES | MT 7611 organisations européennes | BT1 organisation européenne | RT aviation civile [4826] | Organisation de l'aviation civile internationale [7606]


African Civil Aviation Commission [ AFCAC | Pan-African Civil Aviation Commission ]

Commission africaine de l'aviation civile
International Bodies and Committees | Commercial Aviation
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pétrole et gaz naturel > produit pétrolier
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Federal Supervisory Commission for Preparatory Aviation Instruction (SPHAIR) | Federal Supervisory Committee for Preparatory Aviation Instruction (SPHAIR)

Commission fédérale de surveillance de l'instruction aéronautique préparatoire (SPHAIR)
Public & private administration | Defence & warfare
Offices - institutions de l'administration (Administration publique et privée) | Service militaire (Défense des états) | Politique de défense nationale et préparation militaire (Défense des états) | Aviation militaire (Défense des états)


Federal Act of 21 December 1948 on Civil Aviation | Civil Aviation Act [ CAA ]

Loi fédérale du 21 décembre 1948 sur l'aviation [ LA ]
Law, legislation & jurisprudence | Transport
Histoire et sources du droit (Droit) | Généralités (Transports) | Transports aériens (Transports) | Navigation (Transports)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
With regard to the selling of up to ten Challenger 600-1A11 aircraft by the Department of National Defence through the brokerage services of Lancaster Aviation Inc.: (a) what is current market value for a Challenger 600-1A11 airplane; (b) how many Challengers were sold by Lancaster Aviation Inc.; (c) what was the selling price of each Challenger; (d) what was the value of the cheque paid to Lancaster Aviation Inc. by the federal government for the commission on the Challenger sale; (e) what was the value of the cheque the Government of Canada paid to Lancaster Aviation Inc. to cover any expenses Lancaster may have incurred while trying to find buyers for the airplanes; (f) when was the Challenger contract advertised in Government Business Opportunities magazine; (g) how many companies bid on the Challenger contract when if was advertised in Government Business Opportunities magazine; (h) how many points did Lancaster Aviation Inc. receive in each section of the proposal evaluation and contractor selection criteria for the Challenger contract; and (i) what criteria made the Lancaster Aviation Inc. bid the best overall proposal?

En ce qui touche à la vente de jusqu'à dix avions Challenger 600-1A11 du ministère de la Défense nationale par l'entreprise des services de courtage de Lancaster Aviation Inc.: a) quelle est la valeur marchande actuelle d'un avion Challenger 600-1A11; b) combien de ces appareils ont été vendus par Lancaster Aviation Inc.; c) quel a été le prix de vente de chaque appareil; d) à combien s'élevait le chèque que le gouvernement fédéral a remis à Lancaster Aviation Inc. à titre de commission de vente; e) à combien s'élevait le chèque que le gouvernement fédéral a remis à Lancaster Aviation Inc. pour les frais engagés par cette firme dans ses démarches pour trouver des acheteurs pour ces appareils; f) quand ce contrat de vente d'appareils Challenger a-t-il été annoncé dans le Bulletin des marchés publics; g) combien d'entreprises ont soumissionné pour obtenir ce contrat après qu'il eut été annoncé dans ce bulletin; h) combien de points la firme Lancaster Aviation Inc. a-t-elle reçus pour chaque élément de la partie Évaluation des propositions et sélection de l'entrepreneur pour ce contrat; et i) quels critères ont permis à la firme Lancaster Aviation Inc. de soumettre la meilleure proposition globale?


(3) Where a cockpit voice recording, as defined in section 32 of the Canadian Aviation Safety Board Act, was released to the Canadian Aviation Safety Board or to an investigator before the coming into force of section 41 of this Act, sections 32 to 35 of the Canadian Aviation Safety Board Act, except subsection 33(2), continue to apply in respect of that recording after and notwithstanding the coming into force of section 41 of this Act, and, for that purpose, in the Canadian Aviation Safety Board Act,

(3) Les articles 32 à 35 de la Loi sur le Bureau canadien de la sécurité aérienne — à l’exception du paragraphe 33(2) — continuent de s’appliquer, à compter de la date d’abrogation de cette loi, aux enregistrements pilotage — au sens de l’article 32 — communiqués, avant cette date, au Bureau canadien de la sécurité aérienne ou à un enquêteur; à cette fin, cependant :


(5) Where a statement, as defined in section 37 of the Canadian Aviation Safety Board Act, was obtained by the Canadian Aviation Safety Board or by an investigator before the coming into force of section 41 of this Act, sections 37 to 40 of the Canadian Aviation Safety Board Act continue to apply in respect of that statement after and notwithstanding the coming into force of section 41 of this Act, and, for that purpose, in the Canadian Aviation Safety Board Act,

(5) Les articles 37 à 40 de la Loi sur le Bureau canadien de la sécurité aérienne continuent de s’appliquer, à compter de la date d’abrogation de cette loi, aux déclarations — au sens de l’article 37 — communiquées, avant cette date, au Bureau canadien de la sécurité aérienne ou à un enquêteur; à cette fin, cependant :


(4) Where an air traffic control recording, as defined in section 36 of the Canadian Aviation Safety Board Act, was released to the Canadian Aviation Safety Board or to an investigator before the coming into force of section 41 of this Act, section 36 of the Canadian Aviation Safety Board Act, except subsection (2) thereof, continues to apply in respect of that recording after and notwithstanding the coming into force of section 41 of this Act, and, for that purpose, in the Canadian Aviation Safety Board Act,

(4) L’article 36 de la Loi sur le Bureau canadien de la sécurité aérienne — à l’exception de son paragraphe (2) — continue de s’appliquer, à compter de la date d’abrogation de cette loi, aux enregistrements contrôle — au sens de cet article — communiqués, avant cette date, au Bureau canadien de la sécurité aérienne ou à un enquêteur; à cette fin, cependant :


With regard to the selling of 40 Bell 212 Huey helicopters by the Department of National Defence through the brokerage services of Lancaster Aviation Inc.: (a) what was the asking price for each helicopter; (b) what is the list price for a Bell 212 Huey helicopter; (c) how many of the helicopters were successfully sold by Lancaster Aviation Inc.; (d) how much was each helicopter sold for; (e) what was the value of the cheque paid to Lancaster Aviation Inc. by the federal government for the commission on the helicopters' sale; (f) what was the value of the cheque the Government of Canada paid to Lancaster Aviation Inc. to cover any expenses Lancaster may have incurred while trying to find buyers for the helicopters; (g) when this contract was advertised in the Government Business Opportunities magazine, how many companies bid on it; and (h) what criteria made the Lancaster Aviation Inc., bid the best overall proposal?

Au sujet de la vente par le ministère de la Défense nationale de 40 hélicoptères Bell 212 Huey par l'intermédiaire des services de courtier de Lancaster Aviation Inc.: a) quel était le cours de vente pour chaque hélicoptère; b) quel est le prix courant d'un hélicoptère Bell 212 Huey; c) combien d'hélicoptères Lancaster Aviation Inc. est-elle parvenue à vendre; d) quel a été le prix de vente de chaque hélicoptère; e) quel a été le montant du chèque remis par le gouvernement fédéral à Lancaster Aviation Inc. en guise de commission pour la vente des hélicoptères; f) quel a été le montant du chèque remis par le gouvernement fédéral à Lancaster Aviation Inc. pour couvrir le montant des dépenses engagées par l'entreprise pour trouver des acheteurs pour les hélicoptères; g) lorsque cette offre de marché a paru dans le Bulletin des marchés publics, combien de compagnies ont soumissionné; h) quel critère a fait en sorte que l'offre de Lancaster Aviation Inc. soit retenue comme étant la meilleure proposition globale?




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Date index: 2021-06-09
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