WordscopeLooking for the accurate translation of a word in context?
Wordscope has indexed thousands of quality sites to help you!
Opinions from our customers and partners«Wordscope is an essential tool for our service! It consists of a huge, multilingual database in which we can find the information necessary for all good translations in context.»

Stijn De Smeytere
Coordinator of the Translation and Interpretation Service

Chancellery of the Prime Minister
Share this page!
   
Wordscope Video
“Zombie roaches and other parasite tales - TED Talks -”

(video with English subtitles)
NEW !Translate documents faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
SIGN UP NOWIt is free and easy!

pro.
 
wordscope
 
.com
ALL IN ONE
Public Translation Memories
Private Translation Memories
Neural Machine Translation
Terminology
https://pro.wordscope.com
Professional computer-assisted translation tools (CAT tools) - Save and reuse your translations - Never translate the same sentence twice!

Translation of "basic training " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
basic training | basic military training | elementary training | primary training

instruction de base [ IB ]


basic training | basic military training | primary training

services d'instruction de base [ SIB ]


a)basic training | b)pre-vocational training

formation professionnelle de base


a) basic training | b) pre-vocational training

formation professionnelle de base


basic training | pre-vocational training

formation professionnelle de base




general basic training [ GBT ]

instruction de base générale [ IBG ]


common basic training | CBT

formation commune de base | FCB


Special Islamic Programme for Literacy and Basic Training in Islamic Countries and Communities

Programme spécial islamique pour l'alphabétisation et la formation de base dans les pays et les communautés islamiques


intensive basic training course

cours concentré de formation élémentaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Some representatives of the medical profession — dentists, for example — have given us examples of people coming to Canada with some basic training in dentistry, and it's very good.

Certains représentants de la profession médicale — par exemple, les dentistes — nous donnaient des exemples de gens qui arrivent au Canada avec une certaine formation de base en dentisterie et qui est très bien.


115. Believes that enhancing the image of vocational education and training should be done by not only stressing the intrinsic value thereof but also by linking it to a possible transition to university or other higher education; notes that this also necessitates that high-quality vocational education and training qualifications receive an upper-level classification in the national quality frameworks by the Member States; stresses the importance of improving educational skills to improve the quality of development of new manufacturing skills, also by means of EU measures to standardise human resource policies starting from basic training;

115. estime que l'amélioration de l'image de la formation et de l'enseignement professionnels devrait être accomplie non seulement en insistant sur leur valeur intrinsèque, mais aussi en rendant possible la transition vers une formation universitaire ou une autre formation de l'enseignement supérieur; constate que cela nécessite également que l'enseignement professionnel de qualité et les qualifications en matière de formation bénéficient d'un niveau de classification supérieur au sein des cadres nationaux de qualité des États membres; précise qu'il importe de renforcer les compétences scolaires afin d'améliorer l'acquisition de compéten ...[+++]


115.Believes that enhancing the image of vocational education and training should be done by not only stressing the intrinsic value thereof but also by linking it to a possible transition to university or other higher education; notes that this also necessitates that high-quality vocational education and training qualifications receive an upper-level classification in the national quality frameworks by the Member States; stresses the importance of improving educational skills to improve the quality of development of new manufacturing skills, also by means of EU measures to standardise human resource policies starting from basic training;

115. estime que l'amélioration de l'image de la formation et de l'enseignement professionnels devrait être accomplie non seulement en insistant sur leur valeur intrinsèque, mais aussi en rendant possible la transition vers une formation universitaire ou une autre formation de l'enseignement supérieur; constate que cela nécessite également que l'enseignement professionnel de qualité et les qualifications en matière de formation bénéficient d'un niveau de classification supérieur au sein des cadres nationaux de qualité des États membres; précise qu'il importe de renforcer les compétences scolaires afin d'améliorer l'acquisition de compéten ...[+++]


78. Calls on the Member States to ensure that basic training in job-seeking skills is incorporated into university courses;

78. invite les États membres à intégrer dans les cursus universitaires une formation de base à la recherche d'emploi;


T. whereas sexual and reproductive health and rights are grounded in basic human rights and are essential elements of human dignity; whereas, therefore, access to basic health-care services and sexual and reproductive health services are fundamental aspects of equality between women and men; whereas, furthermore, these have not yet been secured in all parts of the world;

T. considérant que la santé et les droits sexuels et génésiques sont fondés sur les droits de l'homme fondamentaux et sont des éléments essentiels de la dignité humaine; que, dès lors, l'accès aux services sanitaires de base et aux services de santé sexuelle et génésique constitue un aspect fondamental de l'égalité entre les hommes et les femmes; considérant également que de la fourniture de tels services n'est toujours pas garantie partout dans le monde;


106. Calls for the EU to continue to support the economic, social and political empowerment of women as a tool for promoting the proper enjoyment of their rights and fundamental freedoms, and to attach the highest importance to access to quality education for girls, including those from the poorest and most marginalised communities; calls for support to be given to vocational education for women, for a greater take-up of vocational training to be ensured in the fields of science and technology, for gender equality training programmes to be devised for education professionals in third countries, and for steps to be taken to prevent stereo ...[+++]

106. invite l'Union à continuer de soutenir l'émancipation économique, sociale et politique des femmes en tant que moyen de promouvoir un juste exercice de leurs droits et de leurs libertés fondamentales, et à accorder la plus haute importance à l'accès des filles à une éducation de qualité, notamment quand elles sont issues des communautés les plus pauvres et les plus marginalisées; invite à soutenir la mise en œuvre de l'enseignement professionnel pour les femmes, l'offre de formations supérieures dans les domaines des sciences et des technologies, l'élaboration de programmes de formation sur l'égalité de genre destinés aux professionn ...[+++]


30. Calls on the EU to continue to support economic, social and political empowerment of women as a tool for promoting the proper enjoyment of their rights and fundamental freedoms and to attach the highest importance to access to quality education for girls, including girls from the poorest and marginalised communities; calls for support to be given to vocational education for women, for a greater take-up of vocational training to be ensured in the fields of science and technology, for gender equality training programmes to be devised for education professionals in third countries, and for steps to be taken to prevent stereotypes from b ...[+++]

30. invite l'Union à continuer de soutenir l'émancipation économique, sociale et politique des femmes en tant que moyen de promouvoir un juste exercice de leurs droits et de leurs libertés fondamentales, et à accorder la plus haute importance à l'accès des jeunes filles, notamment celles issues des communautés les plus pauvres et marginalisées, à une éducation de qualité; invite à soutenir la mise en œuvre de l'enseignement professionnel pour les femmes, l'offre de formations supérieures dans les domaines des sciences et des technologies, l'élaboration de programmes de formation sur l'égalité hommes-femmes destinés aux professionnels de ...[+++]


107. Calls for the EU to continue to support the economic, social and political empowerment of women as a tool for promoting the proper enjoyment of their rights and fundamental freedoms, and to attach the highest importance to access to quality education for girls, including those from the poorest and most marginalised communities; calls for support to be given to vocational education for women, for a greater take-up of vocational training to be ensured in the fields of science and technology, for gender equality training programmes to be devised for education professionals in third countries, and for steps to be taken to prevent stereo ...[+++]

107. invite l'Union à continuer de soutenir l'émancipation économique, sociale et politique des femmes en tant que moyen de promouvoir un juste exercice de leurs droits et de leurs libertés fondamentales, et à accorder la plus haute importance à l'accès des filles à une éducation de qualité, notamment quand elles sont issues des communautés les plus pauvres et les plus marginalisées; invite à soutenir la mise en œuvre de l'enseignement professionnel pour les femmes, l'offre de formations supérieures dans les domaines des sciences et des technologies, l'élaboration de programmes de formation sur l'égalité de genre destinés aux professionn ...[+++]


14. Recalls the importance of improving the employability of all workers by means of adapted training and the recognition of skills and competences gained throughout a worker's professional career; expects the training on offer in the coordinated package to be adapted not only to the needs of the dismissed workers but also to the actual business environment;

14. rappelle l'importance d'améliorer l'employabilité de tous les travailleurs grâce à une formation adaptée et à la reconnaissance des aptitudes et des compétences acquises tout au long de leur carrière professionnelle; escompte que la formation offerte dans l'ensemble coordonné de mesures sera adaptée non seulement aux besoins des travailleurs licenciés, mais aussi à l'environnement réel des entreprises;


9. Notes that Ireland is planning five types of measures for redundant workers covered by this application: (i) guidance and career planning and development, (ii) EGF Training Grants, (iii) Training and Further Education Programmes, (iv) Higher Education Programmes, and (v) Time Limited Allowances; recommends that this EGF programme follows a programme similar to the EGF programme for SR Technics which led to positive outcomes with 53,45 % of beneficiaries back in employment in September 2012, less than 12 months after the programme ended; notes that the expenditure for those measures will be eligible for a financial contribution from th ...[+++]

9. note que l'Irlande envisage les cinq types de mesures ci-après en faveur des travailleurs licenciés visés par la présente demande: i) orientation et planification des carrières, ii) subventions de formation au titre du Fonds, iii) programmes de formation et d'enseignement avancé, iv) programmes d'enseignement supérieur et v) allocation à durée limitée; recommande que ce programme du Fonds soit similaire à celui qui avait été appliqué à SR Technics et qui a donné des résultats positifs, avec un retour à l'emploi pour environ 53,45 % de ses bénéficiaires en septembre 2012, près de douze mois après la fin du programme; relève que les dép ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'basic training' ->

Date index: 2021-01-09