Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adaptive data bus controller
Adhere to regulations for trolley bus driving
Bus
Bus control
Bus control unit
Bus controller
CAN data bus
Comply with policies for trolley bus driving
Comply with trolley bus driving regulations
Control bus
Controller area network data bus
Drive bus
Ensure implementation of bus route services
Execute bus manoeuvres
Manage assignment of bus routes
Manage bus route assignments
Manage coordination of bus route assignment
Manoeuvre bus
Observe trolley bus driving policies

Traduction de «bus controller » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




bus control unit | bus controller

circuit de contrôle bus | unité de contrôle des bus


bus(control circuit)of a central processing unit

bus de l'unité centrale de traitement




adaptive data bus controller

unité de commande adaptative de bus


control bus | execute bus manoeuvres | drive bus | manoeuvre bus

manœuvrer un bus


controller area network data bus | CAN data bus

système d'information électronique | bus de données CAN


adhere to regulations for trolley bus driving | observe trolley bus driving policies | comply with policies for trolley bus driving | comply with trolley bus driving regulations

respecter les politiques de conduite de trolleybus


manage bus route assignments | manage coordination of bus route assignment | ensure implementation of bus route services | manage assignment of bus routes

gérer l'affectation des lignes de bus
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This data logger can make use of the Control Area Network (CAN) bus of the vehicle to access the ECU data specified in Table 1 of Appendix 5 of Annex 9B to UNECE Regulation No 49 and broadcasted on the CAN according to standard protocols, such as SAE J1939, J1708 or ISO 15765-4.

Cet enregistreur de données peut faire usage du bus CAN (Control Area Network) du véhicule pour accéder aux données de l’unité ECU spécifiées dans le tableau 1 de l’appendice 5 de l’annexe 9B du règlement no 49 de la CEE-ONU et diffusées sur le CAN conformément à des protocoles standards tels que SAE J1939, J1708 ou ISO 15765-4.


This data logger can make use of the Control Area Network (CAN) bus of the vehicle to access the ECU data specified in Table 1 of Appendix 5 of Annex 9B to UNECE Regulation No 49 and broadcasted on the CAN according to standard protocols, such as SAE J1939, J1708 or ISO 15765-4.

Cet enregistreur de données peut faire usage du bus CAN (Control Area Network) du véhicule pour accéder aux données de l’unité ECU spécifiées dans le tableau 1 de l’appendice 5 de l’annexe 9B du règlement no 49 de la CEE-ONU et diffusées sur le CAN conformément à des protocoles standards tels que SAE J1939, J1708 ou ISO 15765-4.


However, road transport is often subject to factors which are outside the control of the individual bus operators, such as traffic jams caused by accidents, poor weather conditions and inadequate snow clearance.

Or, le transport par route est souvent tributaire de facteurs indépendants des exploitants des autobus, par exemple les embouteillages causés par des accidents, le mauvais temps et le déneigement insatisfaisant Cette situation débouchera sur de coûteux dossiers de responsabilité.


The common understanding of a delay is a positive time discrepancy compared with a scheduled time of arrival; even a bus leaving on time may end up late compared to schedule for reasons that fall under the bus and/or coach undertaking’s control.

Selon l'interprétation commune, le retard est une différence de temps incontestable par rapport à une heure d'arrivée prévue; même un autobus partant à l'heure peut, pour des raisons incombant à la compagnie d'autobus et/ou d'autocars, arriver en retard par rapport à l'horaire prévu.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Bus and/or coach undertakings shall be liable only for cancellations and delays resulting from circumstances within their control.

La responsabilité de la compagnie d'autobus et/ou d'autocars n'est engagée que lorsque les annulations et retards résultent de circonstances sous son influence.


A bus or coach undertaking cannot be held liable for circumstances outside its area of responsibility and control.

L'entreprise d'autobus ou d'autocars ne peut être tenue pour responsable de circonstances échappant à sa responsabilité ou à son influence.


The bus and/or coach undertaking cannot be held liable across the board for circumstances outside its control and area of responsibility.

L'entreprise d'autobus ou d'autocars ne peut être tenue pour globalement responsable de circonstances échappant à sa responsabilité ou à son influence.


Articles 14 and 15 of Council Regulation (EEC) No 684/92 of 16 March 1992 on common rules for the international carriage of passengers by coach and bus (6), which entitle any authorised inspection officer to verify and control the transport ticket, authorisation or control document provided for in the Regulation;

Articles 14 et 15 du règlement (CEE) no 684/92 du Conseil du 16 mars 1992 établissant des règles communes pour les transports internationaux de voyageurs effectués par autocars et autobus (6), qui permet à tout agent chargé du contrôle de vérifier et contrôler les titres de transport, autorisations et documents de contrôle prévus dans ce règlement.


(a) Articles 9 and 10 of Regulation No 117/66/EEC of the Council of 28 July 1966 on the introduction of common rules for the international carriage of passengers by coach and bus (; %), which entitle any authorized inspection officer to verify and control the certificates and documents provided for in the Regulation and laid down in Commission Regulation (EEC) No 1016/68 (; ¹) as amended by Regulation (EEC) No 2485/82 (; () (certificate for transport of workers by coach and bus; and book of passenger waybills for occasional services).

a ) Articles 9 et 10 du règlement No 117/66/CEE du Conseil, du 28 juillet 1966, concernant l'introduction de règles communes pour les transports internationaux de voyageurs par route effectués par autocars et par autobus (; %), qui permet à tout agent chargé du contrôle de vérifier et contrôler les attestations et documents prévus dans ce règlement et établis par le règlement ( CEE ) No 1016/68 de la Commission (; ¹), modifié par le règlement ( CEE ) No 2485/82 (; () ( attestation pour le transport de travailleurs par autocars et par autobus et carnet de feuilles de route pour les services occasionnels ).


This Regulation provides models for the control documents, journey forms, applications for authorisation and certificates introduced by the regulations on the international carriage of passengers by coach and bus and on the principles of road cabotage.

Ce règlement établit les modèles des documents de contrôle, feuilles de route, demandes d'autorisation et attestations instaurés par les règlements relatifs au transport international de passagers effectués par autocar et autobus et aux principes du cabotage routier.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'bus controller' ->

Date index: 2023-10-02
w