Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acceptable background level
Acceptable background noise level
Acoustic level
Advanced Level
Ambient sound level
Average sound level
Baccalaureate
Background level
Background noise level
Background sound level
Certificate of proficiency
Certificated noise level
Certification noise level
Diploma
Equivalent Sound Level
Equivalent continuous level
Equivalent continuous noise level
Equivalent continuous sound level
Equivalent continuous sound pressure level
European baccalaureate
General Certificate of Secondary Education
Leq
Maximum permitted noise level
Noise level
PNDB
PNL
Perceived noise decibels
Perceived noise level
SPL
School and training certificates
Sound perceived level
Time average sound pressure level
Tolerable noise level
University degree
Upper limit of tolerable noise

Traduction de «certificated noise level » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


certification noise level

niveau de bruit de certification


tolerable noise level [ acceptable background level | acceptable background noise level ]

niveau acoustique acceptable [ niveau acoustique tolérable | niveau de bruit admissible | niveau de bruit tolérable ]


background sound level [ background level | background noise level | ambient sound level ]

niveau de bruit de fond [ niveau du bruit de fond ]


equivalent continuous noise level | equivalent continuous sound level | equivalent continuous sound pressure level | Equivalent Sound Level | time average sound pressure level | Leq [Abbr.]

niveau de bruit continu équivalent | niveau de pression acoustique continu équivalent | niveau équivalent continu de pression acoustique | Leq [Abbr.]




perceived noise level | PNL | perceived noise decibels | PNDB | sound perceived level | SPL

niveau de bruit perçu


equivalent continuous noise level | equivalent continuous level | average sound level | Leq

niveau continu équivalent | Leq | niveau de bruit équivalent


maximum permitted noise level | upper limit of tolerable noise

niveau sonore maximum acceptable


diploma [ Advanced Level | baccalaureate | certificate of proficiency | European baccalaureate | General Certificate of Secondary Education | university degree | School and training certificates(ECLAS) ]

diplôme [ baccalauréat | baccalauréat européen | certificat d'aptitude | diplôme universitaire | titre universitaire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(4) ‘Marginally compliant aircraft’ means civil aircraft that meet the Chapter 3 certification limits laid down in Volume 1, Part II, Chapter 3 of Annex 16 to the Convention on International Civil Aviation (Chicago Convention) by a cumulative margin of less than 10EPNdB (Effective Perceived Noise in decibels), whereby the cumulative margin is the figure expressed in EPNdB obtained by adding the individual margins (i.e. the differences between the certificated noise level and the maximum permitted noise level) at each of the three reference noise measurement points as defined in Volume 1, Part II, Chapter 4 of Annex 16 to the Chicago Conv ...[+++]

4) "aéronef présentant une faible marge de conformité", un aéronef civil qui respecte les valeurs limites de certification définies dans le volume 1, deuxième partie, chapitre 3, de l’annexe 16 de la convention relative à l'aviation civile internationale (convention de Chicago) avec une marge cumulée de moins de 10 EPNdB (décibels de bruit effectivement perçu), où la marge cumulée, exprimée en EPNdB, est obtenue en ajoutant les différentes marges (c’est-à-dire l’écart entre le niveau de bruit certifié et le niveau de bruit maximum autorisé) applicables à chacun des trois points de référence pour la mesure du bruit qui sont définis dans l ...[+++]


(d) in the case of an aircraft, record the noise levels in its flight manual or in a supplement to that manual using the Guidelines for the Administration of Noise Certification Documentation set out in Attachment G of Annex 16, Volume I to the Convention;

d) dans le cas d’un aéronef, consigner les niveaux de bruit, dans son manuel de vol ou tout supplément au manuel de celui-ci, en utilisant les Lignes directrices pour l’administration des documents de certification acoustique qui figurent dans le Supplément G de l’annexe 16, volume I de la Convention;


(d) in the case of an aircraft, record the noise levels in its flight manual or in a supplement to that manual using the Guidelines for the Administration of Noise Certification Documentation set out in Attachment G of Annex 16, Volume I to the Convention; and

d) dans le cas d’un aéronef, consigner, dans son manuel de vol ou un supplément au manuel de vol, les niveaux de bruit en utilisant les Lignes directrices pour l’administration des documents de certification acoustique qui figurent dans le Supplément G de l’annexe 16, volume I de la Convention;


Operating restrictions can be adopted only where certificated noise levels measured at source – that is the aircraft itself – are exceeded.

Celles-ci ne peuvent être adoptées qu’en cas de dépassement des niveaux sonores certifiés, ces niveaux étant mesurés à la source ─ c’est-à-dire à l’aéronef lui-même.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
More specifically, Directive 2002/30 takes into account, in essence, the certificated noise levels of an aircraft.

De façon plus concrète, la directive 2002/30/CE prend en compte, en substance, les niveaux de bruit certifiés d’un aéronef.


The noise level at arrival can be adequately characterised by the certificated noise level at the approach measurement point as defined in the said Annex 16, for the noise level at departure there is a good correlation with the average of the certificated noise level at the sideline and flyover measurement point as defined in the said Annex 16.

Le niveau de bruit certifié au point de mesure à l'approche tel que défini dans ladite annexe 16 peut être utilisé pour définir d'une manière adéquate le niveau de bruit à l'arrivée, et il existe une bonne corrélation entre le niveau de bruit au départ et la moyenne des niveaux de bruit certifiés au point de mesure latéral et au point de mesure survolé au décollage tels qu'ils sont définis dans ladite annexe 16.


In this context, the noise level at arrival can be represented by the certificated noise level at the approach measurement point as defined in the said Annex 16, and the noise level at departure can be represented by the average of the certificated noise level at the sideline and flyover measurement point as defined in the said Annex 16.

Dans ce cadre, le niveau de bruit certifié au point de mesure à l’approche tel que défini dans ladite annexe 16 peut être utilisé pour représenter le niveau de bruit à l'arrivée, et la moyenne des niveaux de bruit certifiés au point de mesure latéral et au point de mesure survolé au décollage tels qu'ils sont définis dans ladite annexe 16 peut être utilisée pour représenter le niveau de bruit au départ.


The noise level at arrival can be adequately characterised by the certificated noise level at the approach measurement point as defined in the said Annex 16, for the noise level at departure there is a good correlation with the average of the certificated noise level at the sideline and flyover measurement point as defined in the said Annex 16.

Le niveau de bruit certifié au point de mesure à l’approche tel que défini dans ladite annexe 16 peut être utilisé pour définir d'une manière adéquate le niveau de bruit à l'arrivée, et il existe une bonne corrélation entre le niveau de bruit au départ et la moyenne des niveaux de bruit certifiés au point de mesure latéral et au point de mesure survolé au décollage tels qu'ils sont définis dans ladite annexe 16.


"marginally compliant aeroplanes' shall mean civil subsonic jet aeroplanes, that meet the Chapter 3 certification limits laid down in Volume 1, Part II, Chapter 3 of Annex 16 to the Convention on International Civil Aviation by a cumulative margin of not more than 5EPNdB (Effective Perceived Noise in decibels), whereby the cumulative margin is the figure expressed in EPNdB obtained by adding the individual margins ( i.e. the differences between the certificated noise level and the maximum permitted noise level) at each of the three reference noise measurement points as defined in Volume 1, Part II, Chapter 3 of Annex 16 to the Convention ...[+++]

"Aéronef présentant une faible marge de conformité", un avion à réaction subsonique civil qui respecte les valeurs limites de certification définies dans le volume 1, deuxième partie, chapitre 3 de l'annexe 16 de la convention relative à l'aviation civile internationale avec une marge cumulée inférieure ou égale à 5 EPNdB (décibels de bruit effectivement perçu), où la marge cumulée, exprimée en EPNdB, est obtenue en ajoutant les différentes marges (c'est-à-dire l'écart entre le niveau de bruit certifié et le niveau de bruit maximum autorisé) applicables à chacun des trois points de référence pour la mesure du bruit qui sont définis dans ...[+++]


. obtaining an endorsement by the Assembly of the recent decision of the ICAO-Council to approve the CAEP/4 recommendation to launch a work programme towards establishing more stringent noise certification standards for civil subsonic jet aircraft as well as further reduction of aeroplane noise levels, taking into account technical feasibility, economic reasonableness and environmental benefit; . obtaining a commitment of the ICAO Assembly to continue the preparatory work on the progressive introduction of effective economic policy ...[+++]

· obtenir l'adoption par l'assemblée de la récente décision du Conseil de l'OACI d'approuver la recommandation du CAEP/4 visant à lancer un programme de travail en vue d'instaurer des normes de certification acoustique plus strictes pour les avions à réaction subsoniques civils ainsi qu'une nouvelle réduction du niveau de bruit des aéronefs, en tenant compte de la faisabilité technique, du bien-fondé économique et des effets bénéfiques pour l'environnement ; · obtenir un engagement de l'assemblée de l'OACI de poursuivre les travaux préparatoires sur l'introduction progressive de mesures économi ...[+++]


w