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Civil Engineering
Civil Engineering Department
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Civil engineering
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Civil engineering draftsman
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Civil engineering work
Civil engineering works
Civil state
Civil war
Civil works
Civil-engineering work
Construction draftsman
DGC
Engineered construction
Engineering draftsman
Engineering structure
Engineering works

Translation of "civil engineering " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
civil engineering structure [ engineering structure | civil engineering works | engineering works | engineered construction ]

ouvrage de génie civil [ ouvrage de Génie civil | ouvrage d'ingénieur | ouvrage de travaux publics | ouvrage d'art ]


Civil Engineering Department [ DGC ]

Département de génie civil [ DGC ]




civil engineering analysis | civil engineering work | civil engineering | civil engineering studies

génie civil


Civil engineer equipment work

équipement de travaux de génie civil


civil draftsman [ civil engineering draftsman | construction draftsman | engineering draftsman | civil engineering draughtsman ]

dessinateur en travaux publics [ dessinateur de travaux publics | dessinatrice en travaux publics | dessinatrice de travaux publics ]


civil-engineering work [ civil works | civil engineering work ]

travaux de génie civil


Department of Materials and Systems for Civil Engineering

Département Matériaux et systèmes de construction et d'ingénierie




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mohamed Al-Hussein, Associate Professor, Department of Civil and Environmental Engineering, University of Alberta, Canadian Society for Civil Engineering: Thank you, Mr. Chair and committee members, for the opportunity to speak here on behalf of the Canadian Society for Social Engineering.

Mohamed Al-Hussein, professeur agrégé, Département de génie civil et environnemental, Université de l'Alberta, Société canadienne de génie civil : Monsieur le président et mesdames et messieurs les membres du comité, je vous remercie de me donner l'occasion de venir témoigner aujourd'hui au nom de la Société canadienne de génie civil.


When modelling an NGA network, NRAs should include any existing civil engineering assets that are generally also capable of hosting an NGA network as well as civil engineering assets that will have to be newly constructed to host an NGA network.

Elles devraient également inclure dans ce modèle tout actif de génie civil existant qui est, d’une manière générale, aussi capable d’accueillir un réseau NGA ainsi que les nouveaux actifs de génie civil qui devront être construits pour accueillir un réseau NGA.


Technological change and the level of competition and retail demand are not expected to allow alternative operators to deploy a parallel civil engineering infrastructure, at least where the legacy civil engineering infrastructure assets can be reused for deploying an NGA network.

L’évolution technologique et le niveau de la concurrence et de la demande de détail ne devraient pas permettre à d’autres opérateurs de déployer une infrastructure de génie civil parallèle, du moins là où il est possible de réutiliser les actifs de l’infrastructure de génie civil historique pour déployer un réseau NGA.


Under this approach, the inflationary volume effect would be neutralised for civil engineering assets because the modelled copper and fibre networks would share civil engineering assets.

Selon cette approche, l’effet de volume inflationniste serait neutralisé pour les actifs de génie civil car les réseaux en cuivre et en fibre optique modélisés partageraient de tels actifs.


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When setting the price for access to civil engineering infrastructure, NRAs should not consider the risk profile to be different from that of copper infrastructure, except where the SMP operator had to incur specific civil engineering costs — beyond the normal maintenance costs — to deploy an NGA network.

Lorsqu’elles fixent le tarif d’accès à l’infrastructure de génie civil, les ARN devraient considérer que le profil de risque n’est pas différent de celui de l’infrastructure en cuivre, sauf si l’opérateur PSM a dû encourir des coûts de génie civil spécifiques — dépassant les coûts de maintenance normaux — pour déployer un réseau NGA.


At a minimum, the reference offer should contain the relevant procedures and tools for retrieving civil engineering asset information; describe the access and usage conditions to the different elements which make up the civil engineering infrastructure; describe the procedures and tools for access ordering, provisioning and fault management; and fix target service levels and the penalties for breach of those service levels.

L’offre de référence devrait contenir au moins les procédures et outils valables pour récupérer des informations sur les actifs de génie civil; décrire les conditions d’accès et d’utilisation des différents éléments qui composent l’infrastructure de génie civil; décrire les procédures et outils pour la commande et la réservation d’accès et la gestion des incidents; et préciser les niveaux de service à atteindre et les sanctions en cas de non-respect de ces niveaux de service.


In 1987, the Quebec Bridge was declared an international historic monument, as my colleague from Louis-Hébert mentioned, by the Canadian Society for Civil Engineering and the American Society of Civil Engineers.

En 1987, le pont de Québec a été déclaré monument historique international, comme l'a dit mon collègue de Louis-Hébert, par les sociétés canadienne et américaine des ingénieurs civils.


For over 90 years, governments have obtained similar legislation authorizing the construction of other bridges over the St. Lawrence River, including the Pierre-Laporte Bridge, which opened in 1970 near Quebec City; the Louis Hippolyte Lafontaine Tunnel, which was inaugurated in 1967; the Laviolette Bridge in Trois-Rivières, built in 1967; and the Quebec Bridge, which was completed in 1917 and proclaimed an international historic civil engineering site by the Canadian Society for Civil Engineering.

Depuis plus de 90 ans, les gouvernements ont fait adopter des lois similaires autorisant la construction d'autres ouvrages sur le fleuve Saint-Laurent, dont le pont Pierre-Laporte, situé dans la région de Québec, mis en service en 1970; le pont tunnel Louis-Hippolyte Lafontaine, inauguré en 1967; le pont Laviolette de Trois-Rivières, construit en 1967; et le pont de Québec, terminé en 1917 et proclamé monument historique international de génie civil par la Société canadienne de génie civil.


In 1987 the American Society of Civil Engineers and the Canadian Society of Civil Engineering jointly designated the bridge a historic monument.

En 1987, le pont a été désigné monument historique par l'American Society of Civil Engineers et l'Institut canadien des ingénieurs.


In 1987, the Quebec bridge was classified as a historic monument by both the American Society of Civil Engineers and the Canadian Society for Civil Engineering.

En 1987, la Société américaine des ingénieurs civils et la Société canadienne de génie civil désignaient conjointement le pont de Québec comme étant un monument historique.




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Date index: 2021-11-13
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