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Canadian Coast Guard Traffic Centre
Coast
Coast guard
Coast guard cutter
Coast-down
Coast-down test
Coast-down testing
Coast-guard ship
Coastal areas
Coastal navigation
Coastal shipping
Coastal trade
Coastal trading
Coastal traffic
Coastguard vessel
Coasting
Coasting and tobogganing slope
Coasting hill
Coasting slope
Coasting trade
Coasting traffic
Coasts
Coastwise shipping
Coastwise trafic
Domestic voyage
Intercoastal trade
International coasting trade
International coasting traffic
Littoral
Primary coast
Sleigh and toboggan slope
Sliding hill
Toboggan hill
Toboggan run
Toboggan slope
Youthful coast

Translation of "coasting traffic " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
coastal traffic | coasting traffic | coastwise trafic

navigation côtière


international coasting traffic [ international coasting trade | intercoastal trade ]

cabotage international


coastal navigation | coastal shipping | coastwise shipping | coastal trade | coasting trade | coastal trading | coasting | coastal traffic | domestic voyage

navigation côtière | cabotage


coast-down | coast-down test | coast-down testing

essai de décélération en roue libre


littoral [ coast | Coasts(ECLAS) | coastal areas(UNBIS) | coasts(UNBIS) ]

littoral [ côte ]


Directions for the Future: a Public Service Learning Organization: From Coast to Coast to Coast [ A Public Service Learning Organization: From Coast to Coast to Coast ]

Sur la voie de l'avenir : la fonction publique : une organisation apprenante d'un océan à l'autre [ La fonction publique : une organisation apprenante d'un océan à l'autre ]


Canadian Coast Guard Traffic Centre

Centre de circulation de la Garde côtière canadienne




coasting and tobogganing slope | sleigh and toboggan slope | toboggan slope | coasting slope | coasting hill | sliding hill | toboggan hill | toboggan run

pente de toboggan


coast guard | coast-guard ship | coastguard vessel | coast guard cutter

garde-côte
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Maritime transport safety is hampered by lack of information and requires closer identification and monitoring of traffic along the coasts of Member States, in particular, of ships carrying polluting goods.

La sécurité du transport maritime est difficile à assurer par manque d'informations et nécessiterait une identification et une surveillance plus rigoureuses du trafic le long des côtes des États membres, en particulier des navires transportant des marchandises polluantes.


My concern comes out of the cutbacks, though, particularly those in marine communications and traffic services on the west coast—all coasts where we're dealing with vessel traffic, oil tankers, container ships, hazardous materials, war ships, fishing boats, recreational vehicles, and recently on the west coast, immigrant ships, coming and going.

Or, ce qui m'inquiète, ce sont les compressions, notamment dans les communications maritimes et les services de trafic sur la côte Ouest—en fait, toutes les côtes doivent composer avec le trafic maritime, celui des navires pétroliers, des transporteurs de conteneurs, des transporteurs de substances dangereuses, des navires de guerre, des bateaux de pêche, des bateaux de plaisance et, récemment sur la côte Ouest, des bateaux transportant des immigrants.


The petitioners call on the Government of Canada to acknowledge the 1972 moratorium on oil tanker traffic off B.C'. s coast and strongly urge the Government of Canada to immediately legislate the moratorium on offshore drilling and oil tanker traffic on B.C'. s coast.

Les pétitionnaires demande au gouvernement du Canada de maintenir le moratoire de 1972 interdisant la circulation des pétroliers au large de la côte de la Colombie-Britannique et exhortent le gouvernement du Canada à imposer un moratoire sur la circulation des pétroliers et le forage de puits de pétrole et de gaz.


(Return tabled) Question No. 241 Ms. Catherine Bell: With regard to oil spills off the West Coast of Canada: (a) what systems, plans or procedures are in place in case of an oil spill off of Vancouver Island, Dixon Entrance, Hecate Strait and Queen Charlotte area, or the North Coast of British Columbia; (b) who would be the first to respond to an oil spill off the coast of British Columbia and who would be in charge of clean up; (c) what are the response times to contain an oil spill in (i) the North Coast of British Columbia, (ii) the Dixon Entrance, Hecate Strait and Queen Charlotte area, (iii) the North Coast of Vancouver Island, (i ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 241 Mme Catherine Bell: En ce qui concerne les déversements d'hydrocarbures au large de la côte Ouest du Canada: a) quels sont les systèmes, les plans ou les procédures en vigueur advenant de tels déversements au large de l’île de Vancouver, dans la région comprenant l’entrée Dixon, le détroit d’Hécate et les îles de la Reine-Charlotte, ou sur la côte Nord de la Colombie-Britannique; b) qui seraient les premiers à intervenir et seraient chargés du nettoyage en cas de déversement au large de la côte britanno-colombienne; c) quels sont les délais d’intervention pour contenir un déversement de pétrole ( ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 133 Mr. Dennis Bevington: With regards to the Canada Shipping Act: (a) what are the names and nationalities of all military and coast guard vessels which registered with the Eastern Canada Vessel Traffic Services Zone since January 1, 2000; and (b) what are the names and nationalities of all military and coast guard vessels which registered with the Western Canada Vessel Traffic Service Zone since Janu ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 133 M. Dennis Bevington: En ce qui concerne à la Loi sur la marine marchande du Canada: a) quels sont les noms et les nationalités de tous les vaisseaux militaires et vaisseaux de la garde côtière qui sont enregistrés dans la zone de services de trafic maritime de l’Est du Canada depuis le 1 janvier 2000; b) quels sont les noms et les nationalités de tous les vaisseaux militaires et vaisseaux de la garde côtière qui sont enregistrés dans la zone de services de trafic maritime de l’Ouest du Canada depuis le 1 janvier 2000?


29. Calls on the Commission to submit as soon as possible a proposal to strengthen port state control by reducing the intervals between the inspection of vessels of greater risk, by expanding the reporting requirements of pilots also to include vessels in transit off the coast of Europe and by applying the 25% target (percentage of ships inspected) to each port that has 'significant maritime traffic' instead of to the country as a whole; considers that the definition of 'significant maritime traffic' should relate to the volume of th ...[+++]

29. invite la Commission à présenter dans les meilleurs délais une proposition visant à renforcer le contrôle par l'État du port en réduisant les intervalles entre les inspections des navires à risques et en prévoyant que les pilotes sont tenus de faire rapport aussi sur les navires en transit au large des côtes européennes et en appliquant l'objectif de 25 % des navires (pourcentage des navires inspectés) entrant dans tout port qui connaît un "trafic maritime important" et non sur la base du pays dans son ensemble; considère que la définition du "trafic maritime important" doit se rapporter au volume du trafic ainsi qu'au volume de la ...[+++]


23. Calls on Member States to control and monitor closely the traffic of vessels carrying dangerous and polluting goods, within 200 miles of their coastline; is, however, concerned at decisions by a number of Member States to ban such vessels from the 200-mile zone off their coasts; fears that such vessels would then be forced to navigate at too great a distance off the coasts, thereby creating unacceptable risks for their crews and for the environment if the vessels were to get into difficulties (storm or damage); also calls on th ...[+++]

23. invite les États membres à contrôler et à suivre de près, dans une zone de 200 milles à partir de leur côte, le trafic des navires transportant des marchandises dangereuses et polluantes; est préoccupé, toutefois, par la décision de plusieurs États membres de repousser ces navires en dehors de cette zone de 200 milles; craint que, de ce fait, ces navires doivent s'éloigner excessivement des côtes, ce qui, en cas de détresse (tempête ou avarie), peut mettre gravement en danger l'équipage et l'environnement; demande également aux ...[+++]


I believe that it is a matter of going a step further, of controlling all types of ships sailing, apart from traffic close to the coast, within three, four or five miles; that, from a certain distance from the coast, all traffic must be controlled.

Il faut selon moi aller plus loin: contrôler tous les types de navires qui circulent, sauf le trafic côtier, à trois, quatre ou cinq milles et faire en sorte qu’à partir d’une certaine distance de la côte, l’ensemble du trafic soit contrôlé.


The aim therefore is for the European Union to acquire the means to monitor and control more effectively the traffic off its coasts and to take more effective action in the event of critical situations arising at sea.

Le but recherché est alors pour l'Union européenne de se doter des moyens de mieux surveiller et contrôler le trafic qui transite au large de ses côtes et d'intervenir plus efficacement en cas de situation critique en mer.


Some of the traffic will go straight over the North Pole and not enter Canadian waters, but some of this traffic, from the West Coast to the East Coast of North America and from Asia to the East Coast of North America, will come through our waters.

Certains navires se dirigeront directement vers le pôle Nord et ne pénétreront pas dans les eaux canadiennes. Mais certains de ces navires, qui font route de la côte Ouest à la côte Est de l'Amérique du Nord et de l'Asie à la côte Est de l'Amérique du Nord, pénétreront dans nos eaux.




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'coasting traffic' ->

Date index: 2023-08-10
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