Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Autistic psychopathy Schizoid disorder of childhood
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Cognitive behavior therapy
Cognitive behavioural therapy
Cognitive development
Cognitive-behavioral psychotherapy
Cognitive-behavioral therapy
Cognitive-behavioural therapy
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
SCD
Social cognitive development
Socio-cognitive development

Translation of "cognitive development " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
social cognitive development [ SCD | socio-cognitive development ]

développement sociocognitif










Definition: A disorder of uncertain nosological validity, characterized by the same type of qualitative abnormalities of reciprocal social interaction that typify autism, together with a restricted, stereotyped, repetitive repertoire of interests and activities. It differs from autism primarily in the fact that there is no general delay or retardation in language or in cognitive development. This disorder is often associated with marked clumsiness. There is a strong tendency for the abnormalities to persist into adolescence and adult life. Psychotic episodes occasionally occur in early adult life. | Autistic psychopathy Schizoid disorder ...[+++]

Définition: Trouble de validité nosologique incertaine, caractérisé par une altération qualitative des interactions sociales réciproques, semblable à celle observée dans l'autisme, associée à un répertoire d'intérêts et d'activités restreint, stéréotypé et répétitif. Il se différencie de l'autisme essentiellement par le fait qu'il ne s'accompagne pas d'un déficit ou trouble du langage, ou du développement cognitif. Les sujets présentant ce trouble sont habituellement très malhabiles. Les anomalies persistent souvent à l'adolescence et à l'âge adulte. Le trouble s'accompagne parfois d'épisodes psychotiques au début de l'âge adulte. | Psyc ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison compl ...[+++]


Definition: A group of disorders characterized by an early onset (usually in the first five years of life), lack of persistence in activities that require cognitive involvement, and a tendency to move from one activity to another without completing any one, together with disorganized, ill-regulated, and excessive activity. Several other abnormalities may be associated. Hyperkinetic children are often reckless and impulsive, prone to accidents, and find themselves in disciplinary trouble because of unthinking breaches of rules rather than deliberate defiance. Their relationships with adults are often socially disinhibited, with a lack of ...[+++]

Définition: Groupe de troubles caractérisés par un début précoce (habituellement au cours des cinq premières années de la vie), un manque de persévérance dans les activités qui exigent une participation cognitive et une tendance à passer d'une activité à l'autre sans en finir aucune, associés à une activité globale désorganisée, incoordonnée et excessive. Les troubles peuvent s'accompagner d'autres anomalies. Les enfants hyperkinétiques sont souvent imprudents et impulsifs, sujets aux accidents, et ont souvent des problèmes avec la discipline à cause d'un manque de respect des règles, résultat d'une absence de réflexion plus que d'une op ...[+++]


A rare hereditary ataxia with characteristics of delayed early motor development, severe neonatal hypotonia, non-progressive ataxia and slow eye movements, presenting normal cognitive abilities and absence of pyramidal signs. Frequently patients also

ataxie cérébelleuse liée à l'X non progressive


cognitive behavior therapy [ cognitive-behavioural therapy | cognitive-behavioral therapy | cognitive behavioural therapy | cognitive-behavioral psychotherapy ]

thérapie cognitivo-comportementale [ TCC | thérapie comportementale et cognitive ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
S. whereas early childhood education and care have a decisive impact on the cognitive development of children, given that they develop essential capacities in the first five years and whereas access to high-quality education lays the foundations for later success in life in terms of education, well-being, employability, and social integration, and has a significant impact on self-esteem, especially for children from disadvantaged backgrounds; whereas the educational gap between children from different socioeconomic backgrounds has increased; whereas working parents who do not have access to a nursery school are often forced to leave c ...[+++]

S. considérant que l'éducation et l'accueil des jeunes enfants ont une incidence décisive sur le développement cognitif de ces derniers, étant donné qu'ils développent des capacités fondamentales dans leurs cinq premières années de vie, et que l'accès à une éducation de qualité constitue le socle de leur réussite future sur le plan de l'éducation, du bien-être, de la capacité à trouver du travail et de l'intégration sociale, et a des répercussions importantes pour l'estime de soi, en particulier pour les enfants issus de milieux défa ...[+++]


S. whereas early childhood education and care have a decisive impact on the cognitive development of children, given that they develop essential capacities in the first five years and whereas access to high-quality education lays the foundations for later success in life in terms of education, well-being, employability, and social integration, and has a significant impact on self-esteem, especially for children from disadvantaged backgrounds ; whereas the educational gap between children from different socioeconomic backgrounds has increased; whereas working parents who do not have access to a nursery school are often forced to leave c ...[+++]

S. considérant que l'éducation et l'accueil des jeunes enfants ont une incidence décisive sur le développement cognitif de ces derniers, étant donné qu'ils développent des capacités fondamentales dans leurs cinq premières années de vie, et que l'accès à une éducation de qualité constitue le socle de leur réussite future sur le plan de l'éducation, du bien-être, de la capacité à trouver du travail et de l'intégration sociale, et a des répercussions importantes pour l'estime de soi, en particulier pour les enfants issus de milieux défav ...[+++]


19. Recalls that micronutrient deficiencies, which account for approximately 7 % of the global disease burden, have grave consequences for physical and cognitive development in infants and young children; highlights the fact that in the 20 countries with the highest Hidden Hunger Index scores (18 of which are in sub-Saharan Africa and two – India and Afghanistan – in Asia), stunting, iron-deficiency anaemia and vitamin A deficiency are highly prevalent among preschool children;

19. rappelle que les carences en micronutriments, qui représentent près de 7 % de la charge de morbidité dans le monde, ont de graves conséquences sur le développement physique et cognitif des enfants, dès le plus jeune âge; souligne que, dans les vingt pays qui affichent les scores les plus élevés au regard de l'indice mondial de la «faim invisible» (dont dix-huit se trouvent en Afrique subsaharienne et deux – l'Inde et l'Afghanistan – en Asie), les taux de carence en fer et en vitamine A sont extrêmement élevés chez les enfants en âge préscolaire;


19. Recalls that micronutrient deficiencies, which account for approximately 7 % of the global disease burden, have grave consequences for physical and cognitive development in infants and young children; highlights the fact that in the 20 countries with the highest Hidden Hunger Index scores (18 of which are in sub-Saharan Africa and two – India and Afghanistan – in Asia), stunting, iron-deficiency anaemia and vitamin A deficiency are highly prevalent among preschool children;

19. rappelle que les carences en micronutriments, qui représentent près de 7 % de la charge de morbidité dans le monde, ont de graves conséquences sur le développement physique et cognitif des enfants, dès le plus jeune âge; souligne que, dans les vingt pays qui affichent les scores les plus élevés au regard de l'indice mondial de la "faim invisible" (dont dix-huit se trouvent en Afrique subsaharienne et deux – l'Inde et l'Afghanistan – en Asie), les taux de carence en fer et en vitamine A sont extrêmement élevés chez les enfants en âge préscolaire;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Then when you chart income on here, you can see that there's the relationship that you would expect between income and cognitive development, that is, the children from families with higher income have higher levels of preschool cognitive development, but the relationship is not that strong.

Puis, lorsque l'on introduit le revenu, on peut voir le rapport—auquel on peut s'attendre—entre revenu et développement cognitif, c'est-à-dire que les enfants dans des familles à revenu plus élevé ont des niveaux plus élevés de développement cognitif préscolaire, mais le rapport n'est pas si fort que cela.


Other areas that we studied included behavioural development, cognitive development, and socio-emotional development.

Parmi les autres secteurs que nous étudiés, mentionnons le développement comportemental, le développement cognitif et le développement socio-émotionnel.


It tracks their cognitive development, development of mathematical skills, and development of social skills relating to school readiness, and there are a couple of other domains.

Cela permet de suivre le développement cognitif des enfants, le développement de leurs capacités en mathématiques par rapport à leur capacité d'apprentissage et il y a quelques autres domaines.


This has resulted in a lack of focus on the cognitive development of children between the ages of 0 and 3, and too little attention on the health and psychosocial development of children aged 3 and above.

Cette situation a conduit à ne pas accorder une attention suffisante au développement cognitif des enfants entre 0 et 3 ans, et à ne pas prendre suffisamment en considération la santé et le développement psycho-social des enfants âgés de 3 ans et plus.


The quality of the child care centre is a key factor in determining its impact on children's cognitive development.

La qualité du service de garde est un facteur déterminant pour déterminer l'effet des services de garde sur le développement cognitif des enfants.


The two professors who did that study also found that attending a child care centre has a positive impact on cognitive development, and that the longer the child attends, the better his or her performance in this respect.

Ces deux professeurs qui ont fait l'étude ont aussi déterminé que la fréquentation d'un service de garde a des effets positifs sur le développement cognitif et les enfants ont de meilleures performances à ce niveau, lorsqu'ils fréquentent depuis plus longtemps le service de garde.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'cognitive development' ->

Date index: 2021-02-16
w