Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ACC test
Accelerated condensation corrosion test
Accelerated corrosion test
Corrosion test
Corrosion test with fork test bar
Emcor test
Fact-Test
Ford anodized aluminium corrosion test
Precracked stress corrosion test
SKF emcor test
SKF emulsion and corrosion test
Sandwich corrosion test
Soil corrosion test

Translation of "corrosion tests " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
ACC test | accelerated condensation corrosion test

essai de corrosion accélérée avec condensation


corrosion test with fork test bar

essai de corrosion avec éprouvette en fourche


Fact-Test | Ford anodized aluminium corrosion test

essai FACT


SKF emulsion and corrosion test | SKF emcor test | emcor test

essai SKF


precracked stress corrosion test

essai de corrosion sous tension d'échantillon préfissuré




sandwich corrosion test

essai de corrosion entre pièces métalliques superposées




accelerated corrosion test

essai de corrosion accéléré


Corrosions of multiple regions, no more than first-degree corrosions mentioned

Corrosions de parties multiples du corps, pas de corrosions mentionnées dépassant le premier degré
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(a) it corrodes SAE 1020 steel or 7075-T6 non-clad aluminum surfaces at a rate exceeding 6.25 millimetres per year at a test temperature of 55°C when tested in accordance with Test Method, Laboratory Corrosion Testing of Metals for the Process Industries, NACE Standard TM-01-69 (1976 Revision);

a) il corrode des surfaces en acier de type SAE 1020 ou des surfaces en aluminium non plaqué de type 7075-T6 à un taux supérieur à 6,25 millimètres par an à la température d’essai de 55 °C, lorsqu’il est mis à l’essai conformément à la norme TM-01-69 de la NACE, version révisée de 1976, intitulée Test Method, Laboratory Corrosion Testing of Metals for the Process Industries;


6.6.1.1. A complete Child Restraint System, or the parts thereof that are liable to corrosion, shall be subject to the corrosion test specified in paragraph 7.1.1. below.

6.6.1.1 Un dispositif complet de retenue pour enfants ou ses éléments vulnérables à la corrosion sont soumis à l’essai de résistance à la corrosion décrit au paragraphe 7.1.1 ci-dessous.


(b) it is corrosive to skin when tested in accordance with OECD Test Guideline No. 404, “Acute Dermal Irritation/Corrosion”, dated May 12, 1981;

b) il a un effet corrosif sur la peau lorqu’il est mis à l’essai conformément à la ligne directrice de l’OCDE n 404 intitulée Effet irritant/corrosif aigu sur la peau, en date du 12 mai 1981;


(8) Despite S5.1.1 of TSD 108, lamps and retroreflective devices that are contained within the same physical assembly as a headlamp and conform to the requirements of S7.4(h) of TSD 108 in respect of resistance to corrosion, dust and humidity are not required to be subjected to the corrosion, dust and moisture tests required by any of the SAE standards or recommended practices listed in Tables I and III of TSD 108.

(8) Malgré la disposition S5.1.1 du DNT 108, les feux et les dispositifs rétroréfléchissants qui font partie du même montage physique qu’un projecteur et respectent les exigences de la disposition S7.4(h) du DNT 108 en ce qui concerne la résistance à la corrosion, à la poussière et à l’humidité n’ont pas à être soumis aux essais de corrosion, d’exposition à la poussière et de teneur en eau exigés par les normes ou pratiques recommandées qui sont énumérées aux tableaux I et III du DNT 108.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(b) the corrosive substance must not be excessively corrosive, the irritant must not be excessively irritant and the sensitizer must not be excessively strong, when tested in accordance with Schedule 3.

b) elle n’est ni excessivement corrosive ou irritante ni un agent sensibilisateur excessivement puissant, selon une mise à l’essai faite conformément à l’annexe 3.


7.1.1. Two belts or restraint systems are required for the buckle inspection, the low-temperature buckle test, the low-temperature test described in paragraph 7.5.4 below where necessary, the buckle durability test, the belt corrosion test, the retractor operating tests, the dynamic test and the buckle-opening test after the dynamic test.

7.1.1. Pour l’examen de la boucle, l’essai de fonctionnement à froid de la boucle, l’essai à froid selon le paragraphe 7.5.4, le cas échéant, l’essai d’endurance de la boucle, l’essai de corrosion de la ceinture, les essais de fonctionnement des rétracteurs, l’essai dynamique et l’essai d’ouverture de la boucle après l’essai dynamique, deux ceintures ou systèmes de retenue sont nécessaires.


After undergoing the corrosion test prescribed in paragraph 7.2, neither signs of deterioration likely to impair the proper functioning of the device nor any significant corrosion shall be visible to the unaided eye of a qualified observer.

Après l’essai de résistance à la corrosion auquel elles ont été soumises conformément au paragraphe 7.2 ci-après, on ne doit pouvoir déceler, d’une part, aucune altération susceptible de nuire au bon fonctionnement du dispositif et, d’autre part, aucune corrosion importante lorsque les pièces sont examinées à l’œil nu par un observateur qualifié.


Other key features include a fully marinized structure and engines for continuous corrosion resistant operations in a maritime environment; extensive use of composites to increase resistance to corrosion fatigue; state-of-the-art crash-worthiness features in the areas of structural design, load attenuation, passenger safety, payload retention, fire suppression, and emergency escape; triple redundant digital fly-by-wire flight controls and hydraulic systems; Rolls-Royce AE 1107C engines, which share the same engine core as found on the CC-130J; modern avionics with glass cockpit displays; a number of radar options to include weather ...[+++]

Voici d'autres caractéristiques clés: structure et moteurs entièrement marinisés pour assurer le fonctionnement continu et prévenir la corrosion dans un environnement maritime; utilisation accrue de matériaux composites pour augmenter la résistance à la corrosion et à la fatigue; caractéristiques de pointe en matière de résistance à l’écrasement en ce qui a trait à la conception structurale, l’atténuation des charges, la sécurité des passagers, la rétention de la charge utile, la suppression des incendies, et l’évacuation d’urgence; commandes de vol et systèmes hydrauliques numériques (fly-by-wire) à triple redondance; turbopropulseu ...[+++]


After the corrosion test as prescribed in paragraphs 8.1.1.1 and 8.1.1.2, no signs of deterioration likely to impair the proper functioning of the child restraint, and no significant corrosion, shall be visible to the unaided eye of a qualified observer.

Après l’essai de résistance à la corrosion dans les conditions prévues aux paragraphes 8.1.1.1 et 8.1.1.2, un observateur qualifié examinant les pièces à l’œil nu ne devra pouvoir déceler aucune détérioration susceptible de nuire au bon fonctionnement du dispositif, ni aucune corrosion appréciable.


A complete child restraint, or the parts thereof that are liable to corrosion, shall be subject to the corrosion test specified in paragraph 8.1.1 below.

Un dispositif complet de retenue pour enfants, ou ses éléments vulnérables à la corrosion, seront soumis à l’essai de résistance à la corrosion décrit au paragraphe 8.1.1.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'corrosion tests' ->

Date index: 2022-06-16
w