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Airfield crash tender
Airport crash apparatus
Airport crash tender
Airport crash truck
Change speed
Collapse of population
Computer crash
Crash
Crash fire rescue vehicle
Crash of population
Crash speed
Crash tender
Crash truck
Fully adjustable speed drive
Infinitely variable speed transmission
Market crash
Population crash
Program crash
Speed-change
Speed-change mecanism
Speed-change mechanism
Speed-changing device
Speed-changing mechanism
Stepless drive
Stock market crash
Stock-market crash
Stockmarket crash
System crash
Vari-speed drive
Variable gear
Variable speed drive
Variable speed gear
Variable speed transmission
Variable speed unit
Variable transmission
Variable-speed drive

Translation of "crash speed " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


crash truck [ crash fire rescue vehicle | airport crash truck | airfield crash tender | airport crash tender | crash tender | airport crash apparatus ]

véhicule incendie aéroportuaire [ véhicule d'extinction aéroportuaire | véhicule d'extinction pour aérodromes | véhicule d'intervention ]


computer crash | crash | system crash | program crash

plantage informatique | plantage | plantage du système | plantage de programme | crash informatique


crash [ stock-market crash | stockmarket crash | stock market crash ]

krach [ krach boursier ]


crash [ crash of population | population crash | collapse of population ]

effondrement [ effondrement de la population ]


stock-market crash | market crash | crash

krach boursier | crash boursier | krach


change speed | speed-change | speed-change mechanism | speed-changing mechanism | variable gear | variable speed transmission | variable transmission | variable-speed drive

changement de vitesse | dispositif de changement de vitesse | mécanisme de changement de vitesse | transmission à rapport de vitesse variable | transmission à variation de vitesse


market crash | stock market crash

krach | krach boursier


speed-changing mechanism | speed-change mecanism | speed-change | change speed | variable speed transmission | variable-speed drive | variable gear | speed-changing device | variable transmission

mécanisme de changement de vitesse | dispositif de changement de vitesse | changement de vitesse | transmission à variation de vitesse | transmission à rapport de vitesse variable


infinitely variable speed transmission | fully adjustable speed drive | stepless drive | vari-speed drive | variable speed unit | variable speed drive | variable-speed drive | variable speed gear

variateur de vitesse | mécanisme de changement de vitesse à variation continue | mécanisme à variation continue | transmission à variation continue de la vitesse | commande à réglage progressif | variateur | transmission à vitesse variable
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The failure of drivers to comply with basic road safety legislation (relating to drinking and driving, wearing a seat belt or crash helmet, and speeding) is the main cause of serious accidents.

Le non-respect par les usagers de la législation de base en matière de sécurité routière (alcool au volant, port de la ceinture de sécurité ou du casque, excès de vitesse) est la première cause des accidents graves.


As an example, a recent study[8] concluded that if we have an accident when driving at a speed of 50 km/h and we could brake half a second earlier, we could reduce the crash energy by 50%, but an analysis of German accidents showed that 39% of passenger vehicles and 26% of trucks do not activate brakes before a collision and some 40% more do not brake effectively, underlying our limits as drivers.

À titre d’exemple, une étude récente[8] a conclu qu’en cas d’accident à une vitesse de 50 km/h, un freinage effectué une demi seconde plus tôt, diminuerait l’énergie provoquée par le choc de 50 %. Or, une analyse des accidents survenus en Allemagne a montré que 39 % des véhicules de tourisme et 26 % des camions ne freinent pas avant une collision et qu’environ 40% ne freinent pas efficacement ce qui met en évidence nos limites en tant que conducteurs.


The Commission will give priority to education and awareness campaigns aimed at encouraging the use of crash helmets and seat belts and discouraging speeding and alcohol consumption.

La Commission donnera la priorité aux campagnes d'éducation et de sensibilisation visant à encourager le port du casque, de la ceinture et à éviter l'excès de vitesse et la consommation d'alcool.


(2. On the basis of the information supplied under paragraph 1, the Commission shall report to the European Parliament and the Council on the application of this Regulation no later than 1 January 2017. This report shall take account of new technologies developed to improve road safety, such as crash performance standards and additional functional safety requirements such as the e-call system, Intelligent Speed Adaption (ISA), curve speed warning systems, automatic tyre pressure detectors or new lighting systems differentiating such v ...[+++]

(2. Sur la base des informations communiquées en vertu du paragraphe 1, la Commission rend compte au Parlement européen et au Conseil de l'application du présent règlement au plus tard le 1 janvier 2017. Ce rapport tient compte des nouvelles technologies développées en vue d'améliorer la sécurité routière, telles que les normes de performance des crash tests et des exigences supplémentaires relatives à la sécurité fonctionnelle, comme le système d'appel électronique ou l'adaptation de vitesse intelligente (ISA), les systèmes d'alerte de vitesse excessive à l'approche des virages, l'indication automatique de la pression des pneus et de no ...[+++]


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EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - si0014 - EN - eCall aims to speed up response from emergency services to car crash victims

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - si0014 - EN - eCall vise à accélérer l’intervention des services d’urgence auprès des victimes d’accidents de la route


eCall aims to speed up response from emergency services to car crash victims

eCall vise à accélérer l’intervention des services d’urgence auprès des victimes d’accidents de la route


Speed limitation systems: notes the possibilities of speed reduction technologies through information to the driver, user selectable speed limiters and Intelligent Speed Adaptation (ISA), which could reduce crashes by around 35% as a compulsory and intervening system ; calls for speed alert systems in cars and eventually the introduction of ISA where seen appropriate by national authorities; favours common technical standards as well as action to make EU-wide speed limit data available for digital maps;

systèmes de limitation de la vitesse: note les possibilités qu'offrent les technologies de réduction de la vitesse par la voie d'informations au conducteur, de limitateurs de vitesse sélectionnables par l'utilisateur et de l'Intelligent Speed Adaptation (ISA), qui pourrait, en tant que système obligatoire dans l'intervalle, réduire les collisions d'environ 35% ; demande l'installation dans les voitures d'un système d'alerte et, ultérieurement, l'introduction de l'ISA, lorsque les autorités nationales le jugent approprié; est favorable à des normes techniques communes ainsi qu'à des mesures visant à mettre les limites de vitesse applica ...[+++]


· Speed limitation systems. Notes the possibilities of speed reduction technologies through information to the driver, user selectable speed limiters and Intelligent Speed Adaptation (ISA), which could reduce crashes by around 35 % as a compulsory and intervening system; calls for speed alert systems in cars and eventually the introduction of ISA where seen appropriate by national authorities; favours common technical standards as well as actions to make EU-wide speed limit data available for digital maps;

– Systèmes de limitation de la vitesse. note les possibilités qu'offrent les technologies de réduction de la vitesse par la voie d'informations au conducteur, de limitateurs de vitesse sélectionnables par l'utilisateur et de l'Intelligent Speed Adaptation (ISA), qui pourrait, en tant que système obligatoire dans l'intervalle, réduire les collisions d'environ 35%; demande l'installation dans les voitures d'un système d'alerte et, ultérieurement, l'introduction de l'ISA, lorsque les autorités nationales le jugent approprié; est favorable à des normes techniques communes ainsi qu'à des mesures visant à mettre les limites de vitesse applic ...[+++]


(4) In view of the speed of technological development in this area, alternative test methods that assess at least equivalent crash protective effect to the requirements of this Directive, including supplementary measures to improve the safety of pedestrians, may be proposed by the industry and shall be assessed following a feasibility study by 1 July 2004; the introduction of alternative test methods with at least equal crash protective effects and supplementary measures would require amending this Directive.

(4) Étant donné la rapidité de l'évolution technologique dans ce domaine, il se peut que des méthodes de test alternatives établissent un effet de protection contre les chocs au moins équivalent aux prescriptions de la présente directive, y compris des mesures supplémentaires visant à améliorer la sécurité des piétons, soient proposées par l'industrie; à la suite d'une évaluation de faisabilité devant être menée avant le 1er juillet 2004, l'introduction de méthodes de test alternatives ayant des effets de protection contre les chocs au moins équivalents en matière de protection et de mesures supplémentaires nécessiterait de modifier la ...[+++]


12. Believes that the next road-safety programme should address the main road-safety issues common to all Member States which comprise: excess and inappropriate speed, excess alcohol or any other substances that may impair driving ability, the high accident risk of young, novice drivers, education from an early age in road-user behaviour, training, non-use of protective equipment such as seat belts and crash helmets, too many untreated high-risk accident spots, insufficient crash protection provided by vehicles and infrastructure;

12. estime que le prochain programme sur la sécurité routière devrait se consacrer aux principaux problèmes en la matière qui sont communs à tous les États membres, notamment: vitesse excessive et inadaptée, alcool au volant ou absorption de tout autre produit pouvant avoir des effets néfastes pour la conduite, risque élevé d'accident chez les jeunes conducteurs inexpérimentés, éducation continue en matière de comportement routier, débutant à un âge précoce, formation, absence d'utilisation des équipements de protection, tels que les ceintures de sécurité et les casques, absence trop fréquente de prise de mesures dans le cas de lieux à h ...[+++]


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