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Bedded area
Bedding area
Crew rest area
Crew rest facility
Cyclist rest area
Cyclist rest stop
Flight relief facility
In flight rest facility
Lying area
Parking area
Pedestrian rest area
Pedestrian rest stop
Rest area
Rest area rest stop
Resting area
Resting facility
Roadside rest area
Wayside stop

Translation of "crew rest area " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
crew rest area [ in flight rest facility | crew rest facility | flight relief facility ]

poste de repos d'équipage [ aire de repos de l'équipage | installation de repos ]


rest area [ roadside rest area | wayside stop ]

halte routière [ aire de repos ]


bedding area [ bedded area | resting area | lying area ]

aire de couchage [ gisoir ]




rest area rest stop

aire de détente aire de relaxation aire de repos halte routière


cyclist rest area | cyclist rest stop

halte cycliste | halte cyclable


pedestrian rest area | pedestrian rest stop

halte piétonnière | halte piétonne






IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In fact, if you look at the cost of pilotage right now—and we're not arguing with the fact that maybe there is some pilotage required in some areas on some ships—a pilot is costing more now on a ship than the rest of the crew on the ship altogether.

En fait, si vous regardez le coût du pilotage à l'heure actuelle—et nous ne contestons pas que les pilotes sont indispensables dans certains secteurs et sur certains navires—le pilote coûte plus cher actuellement sur un bateau que tout le reste de l'équipage.


‘living capacity’ means the areas on board intended solely to provide a living and resting space for the crew; [Am. 86]

«capacités de vie»: les espaces qui, à bord, sont exclusivement destinés à la vie et au repos de l'équipage; [Am. 86]


The adoption of Convention 188 on work in fishing, drawn up by the International Labour Organisation, is aimed at establishing minimum international standards for the fishing sector in areas such as health and safety at work, regulating the conditions to be met by vessels, hours of rest, crew lists, repatriation, recruitment, social security, checks on activities and conditions on board, etc.

L'adoption de la convention 188 sur le travail dans la pêche, élaborée par l'Organisation internationale du travail, a pour objet d'établir des normes minimales internationales pour le secteur de la pêche, relatives à des questions telles que la santé et la sécurité dans le travail, la réglementation des conditions à remplir par les navires, les heures de repos, la liste d'équipage, le rapatriement, le recrutement, la sécurité sociale, le contrôle de l'activité et les conditions à bord des navires, etc.


These comprise, in addition to Subparts O (cabin crew) and Q (flight and duty time limitations and rest requirements) referred to earlier, various other subject areas including, inter alia, instruments and equipment (Subpart K), communication and navigation equipment (Subpart L), Maintenance (Subpart M) and transport of dangerous goods by air (Subpart R).

Celles-ci comprennent - outre les sous-parties O (équipage de cabine) et Q (limitations des temps de vol et de service et exigences en matière de repos) déjà mentionnées - divers autres domaines comme par exemple les instruments et équipements (sous-partie K), les équipements de communication et de navigation (sous-partie L), l'entretien des avions (sous-partie M) ou le transport de marchandises dangereuses par air (sous-partie R).


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The amended proposal of 2004 introduced provisions concerning, on the one hand, flight times and rest periods for crews, which are currently referred to as ‘flight and duty time limitation'. It thus complies with the request of the European Parliament, which is concerned about the national disparities in this area.

La proposition modifiée, de 2004, a introduit des dispositions concernant, d’une part, le temps de vol et de repos des équipages, couramment dénommé flight time limitation, répondant ainsi à la demande du Parlement européen préoccupé des disparités nationales existant dans ce domaine.


In the area of the social acquis, Croatia is moving towards a Community approach on driving times and rest periods; Croatia requires the use of a tachograph; it applies the terms of the European Agreement concerning the Work of Crews of Vehicles Engaged in International Road Transport (AETR) also to the national transport.

Dans le domaine de l'acquis social, la Croatie progresse vers une approche communautaire sur les temps de conduite et les périodes de repos; elle exige l'utilisation du tachygraphe et applique au transport national les modalités de l'accord européen relatif au travail des équipages des véhicules effectuant des transports internationaux par route (AETR).


4. Asks the Commission therefore urgently to bring forward a proposal for a Regulation on flight and duty time limitations and rest requirements, with a view to maintaining high operational safety levels and the prevention of short-term crew fatigue; points out that such a regulation, together with the proposed Directive on working time, would be an indispensable instrument of the acquis communautaire in the context of a future multilateral agreement between the EU and other European countries on the establishment of a European Common ...[+++]

4. demande donc instamment à la Commission de présenter une proposition de règlement sur les limitations de temps de service et de temps de vol et sur les exigences en matière de repos, en vue de maintenir un niveau élevé de sûreté d'exploitation et de prévenir la fatigue à court terme du personnel; indique qu'un tel règlement, de même que la proposition de directive sur le temps de travail, constituerait un instrument indispensable de l'"acquis communautaire” dans le contexte d'un accord multilatéral futur entre l'UE et d'autres pays européens sur la création d'un Espace européen aérien commun et dans la perspective de l'élargissement ...[+++]


We are not aware of Boeing doing research in the area of flight crew fatigue, but we do have a report published by Airbus entitled " Coping With Long-Range Flying: Recommendations for Crew Rest and Alertness" .

Nous ne connaissons pas la recherche réalisée par Boeing dans le domaine de la fatigue des équipages de conduite, mais nous avons un rapport publié par Airbus intitulé « Coping With Long-Range Flying: Recommendations for Crew Rest and Alertness ».




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'crew rest area' ->

Date index: 2024-01-07
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