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Compression ignition engine
Compression ignition oil engine
Compression-ignition engine
Cranking of a diesel engine
DI diesel engine
Diesel
Diesel electric generating plant
Diesel electric generating set
Diesel electric generator set
Diesel electric set
Diesel engine
Diesel engine generator set
Diesel engine genset
Diesel engine mechanic
Diesel engine with direct injection
Diesel gen-set
Diesel generator
Diesel generator set
Diesel genset
Diesel mechanic
Diesel motor
Diesel oil engine
Diesel-driven generator
Direct injection diesel engine
Direct-injection diesel engine
Half diesel engine
Injection diesel engine
Mechanical body fitter
Oil engine
Railway diesel mechanic
Semi-Diesel
Semi-Diesel engine
Semi-diesel engine
Starting up of a diesel engine
Two-cycle diesel
Two-stroke cycle diesel engine
Two-stroke cycle engine
Two-stroke diesel engine

Translation of "diesel engines " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
diesel engine | Diesel engine | diesel motor | Diesel motor | diesel | diesel oil engine | compression ignition oil engine | compression ignition engine | oil engine

moteur diesel | moteur diésel | moteur Diesel | moteur à huile lourde à allumage par compression | moteur à allumage par compression | moteur à huile lourde | moteur à combustion par compression


diesel engine [ Diesel engine | diesel | Diesel | compression ignition engine | compression-ignition engine | injection diesel engine ]

moteur diésel [ moteur diesel | moteur Diesel | diésel | diesel | Diesel | moteur à allumage par compression ]


diesel generator set [ diesel genset | diesel gen-set | diesel engine generator set | diesel electric generator set | diesel electric generating set | diesel electric set | diesel generator | diesel electric generating plant | diesel engine genset | diesel-driven generator ]

groupe électrogène diesel [ groupe électrogène à moteur diesel | génératrice diesel | génératrice à moteur diesel ]


direct-injection diesel engine [ direct injection diesel engine | DI diesel engine ]

moteur diesel à injection directe [ moteur Diesel à injection directe ]


two-stroke cycle diesel engine | two-stroke diesel engine | two-cycle diesel | two-stroke cycle engine

moteur Diesel deux temps | moteur diesel à deux temps


diesel engine with direct injection | direct injection diesel engine | DI diesel engine [Abbr.]

moteur diesel à injection directe


semi-diesel engine | semi-Diesel engine | semi-Diesel

moteur semi-diésel | moteur semi-Diesel | semi-diésel | semi-Diesel | moteur à boule chaude


diesel mechanic | railway diesel mechanic | diesel engine mechanic | mechanical body fitter

diéséliste | mécanicienne diéséliste marine | mécanicien diéséliste/mécanicienne diéséliste | mécanicienne diéséliste


cranking of a diesel engine | starting up of a diesel engine

lancement d'un moteur Diesel


half diesel engine | semi-diesel engine

moteur semi-diesel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(4) ) Until 1 January 2025 in SIS and MIS, 1 850 mg/Nm for dual fuel engines in liquid mode and 380 mg/Nm in gas mode; 1 300 mg/Nm³ for diesel engines with ≤ 1200 rpm with a total rated thermal input less than or equal to 20 MW and 1 850 mg/Nm³ for diesel engines with a total rated thermal input greater than 20 MW; 750 mg/Nm³ for diesel engines with > 1200 rpm.

(4) Jusqu'au 1 janvier 2025 dans les petits réseaux isolés et les micro réseaux isolés, 1 850 mg/Nm pour les moteurs à double combustible en mode liquide et 380 mg/Nm en mode gazeux; 1 300 mg/Nm³ pour les moteurs diesel dont le régime est inférieur ou égal à 1 200 tr/min et dont la puissance thermique nominale totale est inférieure ou égale à 20 MW et 1 850 mg/Nm³ pour les moteurs diesel dont la puissance thermique nominale totale est supérieure à 20 MW; 750 mg/Nm³ pour les moteurs diesel dont le régime est supérieur à 1 200 tr/min.


(4) ) Until 1 January 2025 in SIS and MIS, 1 850 mg/Nm for dual fuel engines in liquid mode and 380 mg/Nm in gas mode; 1 300 mg/Nm³ for diesel engines with ≤ 1200 rpm with a total rated thermal input less than or equal to 20 MW and 1 850 mg/Nm³ for diesel engines with a total rated thermal input greater than 20 MW; 750 mg/Nm³ for diesel engines with > 1200 rpm.

(4) Jusqu'au 1 janvier 2025 dans les petits réseaux isolés et les micro réseaux isolés, 1 850 mg/Nm pour les moteurs à double combustible en mode liquide et 380 mg/Nm en mode gazeux; 1 300 mg/Nm³ pour les moteurs diesel dont le régime est inférieur ou égal à 1 200 tr/min et dont la puissance thermique nominale totale est inférieure ou égale à 20 MW et 1 850 mg/Nm³ pour les moteurs diesel dont la puissance thermique nominale totale est supérieure à 20 MW; 750 mg/Nm³ pour les moteurs diesel dont le régime est supérieur à 1 200 tr/min.


(3) Subject to sections 110.5 and 110.6 and, in the case of a marine diesel engine to which subsection (2) applies, regulations 13.7.1 to 13.7.3 of Annex VI to MARPOL, the authorized representative of a vessel must ensure that a marine diesel engine is not operated on the vessel if the quantity of nitrogen oxides emitted from the engine, calculated as the total weighted emission of NO , exceeds the following limits, where n represents the rated engine speed (crankshaft revolutions per minute) of the engine:

(3) Sous réserve des articles 110.5 et 110.6 et, s’il s’agit d’un moteur diesel marin auquel s’applique le paragraphe (2), des règles 13.7.1 à 13.7.3 de l’Annexe VI de MARPOL, le représentant autorisé d’un bâtiment veille à ce que les moteurs diesel marins ne soient pas utilisés à bord du bâtiment si la quantité d’oxydes d’azote émise par ceux-ci, calculée comme étant l’émission totale pondérée de NO , dépasse les limites ci-après, où « n » représente le régime nominal du moteur (tours du vilebrequin par minute) :


(b) in diesel fuel produced or imported for use in locomotive engines or in vessel engines other than those installed on a vessel propelled by a large diesel engine, 15 mg/kg;

b) 15 mg/kg, si ce carburant est produit ou importé pour usage dans les moteurs de locomotive ou les moteurs de bateau — sauf ceux installés sur les bateaux propulsés par un gros moteur diesel;


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(e) whether the diesel fuel is intended for use in scientific research, large stationary engines, vessel engines installed on a vessel propelled by a large diesel engine, or, if known, any other use.

e) l’usage auquel le carburant est destiné, à savoir pour la recherche scientifique, pour alimenter les gros moteurs stationnaires, pour alimenter les moteurs de bateaux installés sur les bateaux propulsés par un gros moteur diesel ou pour tout autre usage s’il est connu.


4. The concentration of sulphur in diesel fuel referred to in section 3 shall be measured in accordance with the ASTM International method ASTM D5453-09, Standard Test Method for Determination of Total Sulfur in Light Hydrocarbons, Spark Ignition Engine Fuel, Diesel Engine Fuel, and Engine Oil by Ultraviolet Fluorescence.

4. La concentration de soufre dans le carburant diesel prévue à l’article 3 est mesurée conformément à la méthode ASTM D5453-09 de l’ASTM International, intitulée Standard Test Method for Determination of Total Sulfur in Light Hydrocarbons, Spark Ignition Engine Fuel, Diesel Engine Fuel, and Engine Oil by Ultraviolet Fluorescence.


More demanding limit values have been set for vehicles with petrol engines than for diesel vehicles, since it is easier and costs less to achieve lower emissions with petrol engines than is the case with diesel engines.

Les véhicules équipés de moteurs fonctionnant à l’essence sont soumis à des valeurs limites plus sévères que les véhicules à moteur diesel étant donné qu’il est plus facile et moins coûteux de parvenir à une diminution des émissions dans le premier cas.


More demanding limit values have been set for vehicles with petrol engines than for diesel vehicles, since it is easier and costs less to achieve lower emissions with petrol engines than is the case with diesel engines.

Les véhicules équipés de moteurs fonctionnant à l’essence sont soumis à des valeurs limites plus sévères que les véhicules à moteur diesel étant donné qu’il est plus facile et moins coûteux de parvenir à une diminution des émissions dans le premier cas.


acquisition of a low-emission ship's diesel engine instead of a conventional ship's diesel engine when building a new ship or re-engineering an existing ship; acquisition of a low-emission ship's diesel engine instead of overhauling a conventional ship's diesel engine currently in use; retrofitting a current conventional ship's diesel engine into a low-emission one.

l’achat d’un moteur diesel de bateau à faible taux d’émission au lieu d’un moteur diesel classique, lors de la construction ou de la réparation d’un bateau; l’achat d’un moteur diesel de bateau à faible taux d’émission au lieu de la remise en état du moteur diesel classique utilisé jusque là; la conversion d’un moteur diesel classique équipant un bateau en moteur à faible taux d’émission.


Road vehicles are increasingly reliant upon catalytic after-treatment devices to attain the emissions limits mandated in Council Directive 70/220/EEC relating to measures to be taken against air pollution by gases from positive-ignition engines of motor vehicles and Council Directive 88/77/EEC relating to the measures to be taken against the emission of gaseous pollutants from diesel engines for use in vehicles.

Les véhicules routiers sont de plus en plus souvent équipés de dispositifs de post-traitement afin de satisfaire aux limites d'émission imposées par la directive 70/220/CEE relative aux mesures à prendre contre la pollution de l'air par les gaz provenant des moteurs à allumage commandé équipant les véhicules à moteur et par la directive 88/77/CEE relative aux mesures à prendre contre les émissions de gaz polluants provenant des moteurs diesel destinés à la propulsion des véhicules.


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