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Canadian Egg Marketing Agency Proclamation
Canadian Egg Marketing Agency Quota Regulations
Egg
Egg in shell
Egg market
Egg marketing
Egg white
EggO
Eggs Ordinance
Market egg
Marketing Board for Poultry and Eggs
Ordinance of 26 November 2003 on the Egg Market
Poultry and Eggs Marketing Board
Shell egg
Table egg
Table stock egg
White of egg

Translation of "egg market " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Canadian Egg Marketing Agency Quota Regulations, 1986 [ Canadian Egg Marketing Agency Quota Regulations ]

Règlement de 1986 de l'Office canadien de commercialisation des oeufs sur le contingentement [ Règlement de l'Office canadien de commercialisation des oeufs sur le contingentement ]


Canadian Egg Marketing Agency Proclamation

Proclamation visant l'Office canadien de commercialisation des oeufs








shell egg [ table egg | table stock egg | market egg ]

oeuf en coquille [ oeuf de consommation | oeuf de table ]


Marketing Board for Poultry and Eggs | Poultry and Eggs Marketing Board

Organisme de droit public pour le marché de la volaille et des oeufs


Ordinance of 26 November 2003 on the Egg Market | Eggs Ordinance [ EggO ]

Ordonnance du 26 novembre 2003 sur le marché des œufs | Ordonnance sur les œufs [ OO ]


white of egg (1) | egg white (2) | albumen (3)

blanc (1) | blanc d'oeuf (2) | albumen (3)


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The National Farm Products Marketing Council, being satisfied that the making of the annexed Regulations is necessary for the administration of the marketing plan that the Canadian Egg Marketing Agency is authorized to implement, pursuant to paragraph 7(1)(e) of the Farm Products Marketing Agencies ActFootnote , hereby approves the revocation of the Canadian Egg Licensing Regulations, C.R.C., c. 655 and the making of the annexed Regulations respecting the licensing of persons who are engaged in the marketing of eggs in interprovincial or export trade, made by the Canadian Egg Marketing Agency on March 26th, 1987, in substitution therefor ...[+++]

En vertu de l’alinéa 7(1)e) de la Loi sur les offices de commercialisation des produits de fermeNote de bas de page , le Conseil national de commercialisation des produits de ferme, étant convaincu que le règlement ci-après est nécessaire à la mise en œuvre du plan de commercialisation que l’Office canadien de commercialisation des œufs est autorisé à exécuter, approuve l’abrogation du Règlement sur l’octroi de permis visant les œufs du Canada, C.R.C., ch. 655, et son remplacement par le Règlement concernant l’octroi de permis aux personnes qui s’occupent de la commercialisation des œufs dans le commerce interprovincial ou le commerce d’exportation, ci-après, pris par l’Office canadien de commercialisation des œufs le 26 ...[+++]


Therefore, the Canadian Egg Marketing Agency, pursuant to paragraph 23(1)(f) of the Farm Products Marketing Agencies Act and section 9 of Part II of the schedule to the Canadian Egg Marketing Agency Proclamation, hereby revokes the Canadian Egg Licensing Regulations, C.R.C., c. 655 and makes the annexed Regulations respecting the licensing of persons who are engaged in the marketing of eggs in interprovincial or export trade, in substitution therefor.

À ces causes, en vertu de l’alinéa 23(1)f) de la Loi sur les offices de commercialisation des produits de fermeNote de bas de page et de l‘article 9 de la partie II de l’annexe de la Proclamation visant l’Office canadien de commercialisation des œufs, l’Office canadien de commercialisation des œufs abroge le Règlement sur l’octroi de permis visant les œufs du Canada, C.R.C., ch. 655, et prend en remplacement le Règlement concernant l’octroi de permis aux personnes qui s’occupent de la commercialisation des œufs dans le commerce interprovincial ou le commerce d’exportation, ci-après.


Therefore, the Canadian Egg Marketing Agency, pursuant to paragraph 23(1)(f) of the Farm Products Marketing Agencies ActFootnote and subsection 2(1) of Part II of the Schedule to the Canadian Egg Marketing Agency Proclamation, C.R.C., c. 646, hereby makes the annexed Regulations respecting the determination of the number of dozens of eggs that an egg producer may market in interprovincial and export trade.

À ces causes, en vertu de l’alinéa 23(1)f) de la Loi sur les offices de commercialisation des produits de fermeNote de bas de page et du paragraphe 2(1) de la partie II de l’annexe de la Proclamation visant l’Office canadien de commercialisation des œufs, C.R.C., c. 646, l’Office canadien de commercialisation des œufs prend le Règlement concernant la fixation du nombre de douzaines d’œufs qu’un producteur peut commercialiser dans le commerce interprovincial et le commerce d’exportation, ci-après.


The National Farm Products Marketing Council, pursuant to paragraph 7(1)(e) of the Farm Products Marketing Agencies ActFootnote , being satisfied that the annexed Regulations are necessary for the administration of the marketing plan that the Canadian Broiler Hatching Egg Marketing Agency is authorized to implement, hereby approves the annexed Regulations respecting the establishment of a system of licensing of persons engaged in the marketing in interprovincial or export trade of broiler hatching eggs or chicks produced for chicken production, made by the Canadian Broiler Hatching Egg Marketing Agency on June 30, 1987.

En vertu de l’alinéa 7(1)e) de la Loi sur les offices de commercialisation des produits de fermeNote de bas de page , le Conseil national de commercialisation des produits de ferme, étant convaincu que le projet de règlement ci-après est nécessaire à la mise en œuvre du plan de commercialisation que l’Office canadien de commercialisation des œufs d’incubation de poulet de chair est autorisé à exécuter, approuve le Règlement concernant l’établissement d’un système d’octroi de permis pour les personnes se livrant, dans le commerce interprovincial ou le commerce d’exportation, à la commercialisation des œufs ...[+++]


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Therefore, the Canadian Broiler Hatching Egg Marketing Agency, pursuant to paragraph 23(1)(f) of the Farm Products Marketing Agencies ActFootnote and section 7 of the schedule to the Canadian Broiler Hatching Egg Marketing Agency ProclamationFootnote , hereby makes the annexed Regulations respecting the establishment of a system of licensing of persons engaged in the marketing in interprovincial or export trade of broiler hatching eggs or chicks produced for chicken production, effective October 1, 1987.

À ces causes, en vertu de l’alinéa 23(1)f) de la Loi sur les offices de commercialisation des produits de fermeNote de bas de page et de l’article 7 de l’annexe de la Proclamation visant l’Office canadien de commercialisation des œufs d’incubation de poulet de chairNote de bas de page , l’Office canadien de commercialisation des œufs d’incubation de poulet de chair prend, à compter du 1 octobre 1987, le Règlement concernant l’établissement d’un système d’octroi de permis pour les personnes se livrant, dans le commerce interprovincial ou le commerce d’exportation, à la commercialisation des œufs d’incubation de poulet de chair ou des pous ...[+++]


7. Underlines the need to raise consumer awareness concerning this issue and the effects of the existence of non-compliant eggs on the welfare of laying hens and the unfair competition between farmers; calls on the Commission to take all necessary actions to ensure that consumers will be able to distinguish between egg and egg products that are produced in compliance with Directive 1999/74/EC from those that are non-compliant with EU-standards and to make funds available to sensitize the egg market in this sense;

7. souligne la nécessité de sensibiliser les consommateurs à cette question et aux effets de l'existence d'œufs non conformes en termes de bien-être des poules pondeuses et de concurrence déloyale entre les agriculteurs; invite la Commission à prendre toutes les mesures nécessaires pour que les consommateurs soient en mesure de distinguer les œufs et ovoproduits produits dans le respect de la directive 1999/74/CE de ceux qui ne répondent pas aux normes de l'Union européenne et à débloquer des crédits pour sensibiliser le marché des œufs à cet égard;


13. Underlines the need to raise consumer awareness about this issue and about the effects of non-compliance in terms of the welfare of laying hens and unfair competition between farmers; calls on the Commission to take all necessary steps to ensure that consumers will be able to distinguish eggs and egg products produced in compliance with Directive 1999/74/EC from those that fail to meet EU standards, and to make funds available for raising awareness in the egg market in this regard;

13. souligne la nécessité de sensibiliser les consommateurs à cette question et aux effets du non-respect de la directive en termes de bien-être des poules pondeuses et de concurrence déloyale entre les agriculteurs; invite la Commission à prendre toutes les mesures nécessaires pour que les consommateurs soient en mesure de distinguer les œufs et ovoproduits produits dans le respect de la directive 1999/74/CE de ceux qui ne répondent pas aux normes de l'Union européenne et à débloquer des crédits pour sensibiliser le marché des œufs à cet égard;


3. So as to maintain a level playing field in the EU egg market, how will the Commission ensure that eggs produced in systems not compliant with the legislation in force are not placed on the EU market?

3. Dans le souci de maintenir des conditions identiques pour tous sur le marché des œufs de l'Union européenne, comment la Commission garantira-t-elle que les œufs produits dans le cadre de processus non conformes à la législation en vigueur n'arriveront pas sur le marché de l'Union?


Lastly, measures and guarantees to be adopted to avoid crises in the egg market in the coming years and to prevent unfair competition from third countries that are not obliged to respect the European Union directive within the European internal market.

Enfin, les mesures et les garanties à prendre pour éviter les crises sur le marché de l’œuf dans les années à venir et pour empêcher la concurrence déloyale de pays tiers qui ne sont pas tenus de respecter la directive de l’Union européenne sur le marché intérieur européen.


The impending ban on battery cages is producing huge distortions in our egg market, as caged eggs from non-compliant Member States can undercut our more expensively produced colony eggs.

L’interdiction imminente des cages en batterie produit d’importantes distorsions sur notre marché des œufs, dans la mesure où des œufs de batterie provenant d’États membres non conformes peuvent se vendre moins chers que nos œufs.




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Date index: 2024-02-25
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