Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
E
Elemental process
Elementary Agricultural Schools Decree
Elementary charge
Elementary education director
Elementary electric charge
Elementary level
Elementary reaction
Elementary school
Elementary school education director
Elementary school level
Elementary school substitute teacher
Elementary school supply teacher
Elementary step
Grade school
Junior school
Mechanistic reaction
Montessori educator
Montessori elementary teacher
Montessori primary teacher
Montessori school teacher
Primary school
Primary section
Reaction step
Simple reaction

Translation of "elementary school " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
elementary school education director [ elementary education director ]

directeur de l'enseignement au niveau primaire [ directrice de l'enseignement au niveau primaire ]


elementary school | grade school | junior school | primary school | primary section

classe élémentaire | école élémentaire | école primaire | enseignement élémentaire


elementary school supply teacher [ elementary school substitute teacher ]

professeur suppléant au niveau primaire [ professeure suppléante au niveau primaire | suppléant au niveau primaire | suppléante au niveau primaire | enseignant occasionnel au niveau primaire | enseignante occasionnelle au niveau primaire ]


elementary school | primary school

école du premier degré | école élémentaire | école primaire


elementary school | primary school

école primaire | école élémentaire


elementary level [ elementary school level ]

niveau élémentaire [ niveau primaire ]


Elementary Agricultural Schools Decree

Décret sur l'enseignement agricole élémentaire


Montessori educator | Montessori elementary teacher | Montessori primary teacher | Montessori school teacher

éducateur Montessori | éducateur Montessori/éducatrice Montessori | éducatrice Montessori


elementary step | elementary reaction | elemental process | mechanistic reaction | reaction step | simple reaction

processus élémentaire | étape élémentaire | réaction élémentaire


elementary electric charge | e | elementary charge

charge électrique élémentaire | e | charge élémentaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It targets approximately 3200 students from elementary schools in the suburbs of Dakar, 54 teachers of 4 schools and 12 producers.

Il s’adresse à environ 3 200 élèves des écoles primaires de la banlieue de Dakar, à 54 enseignants de quatre écoles et à 12 producteurs.


25. Welcomes improvements in the legal framework with regard to the rights of persons with disabilities; notes that further actions are needed to comply with the EU acquis; urges the government to accelerate progress regarding the accessibility of buildings for people with disabilities, and considers it regrettable that the majority of state and local institutions, including the selected priority buildings (such as the parliament and courts), are still not accessible to people with disabilities; remains concerned about the high drop-out rate of students with disabilities from the education system after elementary school and after high scho ...[+++]

25. se félicite des améliorations apportées au cadre juridique relatif aux droits des personnes handicapées; relève que des mesures supplémentaires sont nécessaires pour respecter l'acquis de l'Union; prie instamment le gouvernement d'accélérer les progrès en matière d'accessibilité des bâtiments pour les personnes handicapées et regrette que la majorité des institutions nationales et locales, y compris les bâtiments prioritaires désignés (comme le parlement et les tribunaux) ne soient toujours pas accessibles aux personnes handicapées; reste préoccupé par le taux élevé de décrochage des élèves handicapés après l'école primaire et l'école seco ...[+++]


25. Welcomes improvements in the legal framework with regard to the rights of persons with disabilities; notes that further actions are needed to comply with the EU acquis; urges the government to accelerate progress regarding the accessibility of buildings for people with disabilities, and considers it regrettable that the majority of state and local institutions, including the selected priority buildings (such as the parliament and courts), are still not accessible to people with disabilities; remains concerned about the high drop-out rate of students with disabilities from the education system after elementary school and after high scho ...[+++]

25. se félicite des améliorations apportées au cadre juridique relatif aux droits des personnes handicapées; relève que des mesures supplémentaires sont nécessaires pour respecter l'acquis de l'Union; prie instamment le gouvernement d'accélérer les progrès en matière d'accessibilité des bâtiments pour les personnes handicapées et regrette que la majorité des institutions nationales et locales, y compris les bâtiments prioritaires désignés (comme le parlement et les tribunaux) ne soient toujours pas accessibles aux personnes handicapées; reste préoccupé par le taux élevé de décrochage des élèves handicapés après l'école primaire et l'école seco ...[+++]


25. Welcomes improvements in the legal framework with regard to the rights of persons with disabilities; notes that further actions are needed to comply with the EU acquis; urges the government to accelerate progress regarding the accessibility of buildings for people with disabilities, and considers it regrettable that the majority of state and local institutions, including the selected priority buildings (such as the parliament and courts), are still not accessible to people with disabilities; remains concerned about the high drop-out rate of students with disabilities from the education system after elementary school and after high scho ...[+++]

25. se félicite des améliorations apportées au cadre juridique relatif aux droits des personnes handicapées; relève que des mesures supplémentaires sont nécessaires pour respecter l'acquis de l'Union; prie instamment le gouvernement d'accélérer les progrès en matière d'accessibilité des bâtiments pour les personnes handicapées et regrette que la majorité des institutions nationales et locales, y compris les bâtiments prioritaires désignés (comme le parlement et les tribunaux) ne soient toujours pas accessibles aux personnes handicapées; reste préoccupé par le taux élevé de décrochage des élèves handicapés après l'école primaire et l'école seco ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This is because the Slovak Government provides the Hungarian minority with education in the mother tongue at more than 700 schools, while the Hungarian Government allows the Slovaks in Hungary just one single elementary school.

Cela s’explique par le fait que le gouvernement slovaque fournit à la minorité hongroise un enseignement dans sa langue maternelle dans plus de 700 écoles, tandis que le gouvernement hongrois n’offre aux Slovaques de Hongrie qu’une seule école primaire.


six years of elementary education, three years of lower secondary school, three years of secondary vocational education with rail transport specialisation, as well as a course of 22 days preparing for work as a train manager, a probationary training period of three days under supervision and passing the qualification examination.

six ans d'enseignement de base, trois ans d'enseignement secondaire inférieur, trois ans d'enseignement professionnel dans un établissement d'enseignement secondaire avec une spécialisation dans le transport ferroviaire, ainsi qu'un cycle de formation de vingt-deux jours préparant à l'exercice de la profession de chef de train, une période de stage de trois jours sous la responsabilité d'un professionnel qualifié, et la réussite à l'examen de qualification.


six years of elementary education, three years of lower secondary school, three years of secondary vocational education, with rail transport specialisation, as well as a course of 29 days preparing for work as a train dispatcher, a probationary training period of five days under supervision and passing the qualification examination’.

six ans d'enseignement de base, trois ans d'enseignement secondaire inférieur, trois ans d'enseignement professionnel dans un établissement secondaire avec une spécialisation dans le transport ferroviaire, ainsi qu'un cycle de formation de vingt-neuf jours préparant à l'exercice de la profession de régulateur des chemins de fer, une période de stage de cinq jours sous la responsabilité d'un professionnel qualifié, et la réussite à l'examen de qualification».


six years of elementary education, three years of lower secondary school, four years of secondary vocational education with specialisation in inland navigation engineering, as well as work experience of 24 months, including at least 18 months on inland vessels handling mechanical propulsion and auxiliary systems and six months that may involve experience in repairing combustion engines in shipyards or service workshops, and passing the qualification examination’.

six ans d'enseignement de base, trois ans d'enseignement secondaire inférieur, quatre ans d'enseignement professionnel dans un établissement d'enseignement secondaire avec une spécialisation dans l'ingénierie de la navigation intérieure, ainsi qu'une expérience professionnelle de vingt-quatre mois, dont au moins dix-huit mois d'utilisation de systèmes de propulsion mécanique et de systèmes auxiliaires sur des bateaux de navigation intérieure et six mois éventuellement dans le domaine de la réparation de moteurs à combustion sur un chantier naval ou en atelier, et la réussite à l'examen de qualification».


- Bringing children to the world of art - training programmes for nursery and elementary school teachers in promoting the European dimension in nursery and elementary schools through a wider knowledge of Europe, and the establishment of exchange projects for teachers.

- Familiariser les enfants avec le monde artistique - programme de formation pour les enseignants des écoles maternelles et élémentaires en promouvant la dimension européenne au sein de ces établissements par une meilleure connaissance de l'Europe, et établissement de projets d'échange d'enseignants.


The model is a cooperative venture involving municipal authorities, vocational training centres, charitable organisations and local boards of education, upper elementary schools, schools providing "educative assistance" and schools for children with learning difficulties.

Il s'agit d'une initiative de coopération entre les autorités municipales, les centres de formation professionnelle, des organisations caritatives et les responsables d'éducation locaux (classes supérieures de l'école élémentaire, écoles dispensant une « aide éducative » et écoles pour les enfants en difficultés d'apprentissage).


w