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AFM
Aeroplane flight manual
Aircraft flight manual
Assist in the conducting of flight checks
CRT based flight deck
CRT configured flight deck
Cathode ray tube-based flight deck
Cathode ray tube-configured flight deck
Digital flight data acquisition unit
Flight manual
Manage flight data communications programme
Manned space flight
Oversee flight data communication programme
Pre-flight actions for IFR flights
Pre-flight check
Pre-flight checking
Pre-flight checks for IFR flights
Pre-flight inspection
Pre-flight procedures for IFR flights
Preflight inspection
Preparation activities for IFR flights
Proceedings for the Flight Data Monitoring Meeting
Space flight
Space navigation
Space travel
Supervise flight data communication programme
Support flight check activities
Support flight checks to ensure safety of aircraft

Traduction de «flight data » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
digital flight data acquisition unit

unité d'acquisition des données numériques en vol


manage transmission of flight data in aviation operations | oversee flight data communication programme | manage flight data communications programme | supervise flight data communication programme

gérer le programme de communication des données de vol


cockpit voice/flight data recorder [ CV/FDR | cockpit voice recorder/flight data recorder ]

enregistreur de données de vol et de conversations dans le poste de pilotage [ enregistreur phonique/enregistreur de paramètres | enregistreur phonique et de données de vol | enregistreur de voix du cockpit/enregistreur de données de vol ]


pre-flight actions for IFR flights | pre-flight checks for IFR flights | pre-flight procedures for IFR flights | preparation activities for IFR flights

procédures de pré-vol pour vols IFR


support flight check activities | support flight checks to ensure safety of aircraft | assist in the conducting of flight checks | assist in the performance of in-flight and pre-flight checks

prêter assistance pendant l’exécution de contrôles aériens


Proceedings for the Flight Data Monitoring Meeting

Compte rendu de la réunion sur l'enregistrement et le suivi régulier des données de vol


cathode ray tube-based flight deck | cathode ray tube-configured flight deck | CRT based flight deck | CRT configured flight deck

poste de pilotage doté d'écrans


space navigation [ manned space flight | space flight | space travel(GEMET) | Space flight(STW) | space flight(UNBIS) ]

navigation spatiale [ vol spatial | vol spatial habité ]


pre-flight check | pre-flight checking | preflight inspection | pre-flight inspection

contrôle pré-vol | inspection pré-vol | vérification avant le vol | visite prévol


aeroplane flight manual | aircraft flight manual | flight manual | AFM [Abbr.]

manuel de vol | manuel de vol de l'aéronef
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Where the flight is code-shared between one or more air carriers the obligation to transfer the PNR data of all passengers on the flight shall be on the air carrier and the non-carrier economic operator that operates the flight. Where the flight has one or more stop-overs at the airports of the Member States, air carriers and non-carrier economic operators shall transfer the PNR data to the Passenger Information Units of all the Member States concerned.

Lorsqu'il s'agit d'un vol en partage de code entre un ou plusieurs transporteurs aériens, l'obligation de transférer les données PNR de tous les passagers du vol incombe au transporteur aérien, ou à l'opérateur économique autre que le transporteur aérien, qui assure le vol. Si le vol comporte une ou plusieurs escales dans les aéroports des États membres, les transporteurs aériens et les opérateurs économiques autres que les transporteurs aériens transfèrent les données PNR aux unités de renseignements passagers de tous les États membres concernés.


Where the flight is code-shared between one or more air carriers, the obligation to transfer the PNR data of all passengers on the flight shall be on the air carrier that operates the flight. Where the flight has one or more stop-overs at the airports of the Member States, air carriers shall transfer the PNR data exclusively to the Passenger Information Unit of the Member State of final arrival

Lorsqu'il s'agit d'un vol en partage de code entre un ou plusieurs transporteurs aériens, l'obligation de transférer les données PNR de tous les passagers du vol incombe au transporteur aérien qui assure le vol. Si le vol comporte une ou plusieurs escales dans les aéroports des États membres, les transporteurs aériens transfèrent les données PNR exclusivement à l'unité de renseignements passagers de l'État membre de destination finale


Where the flight is code-shared between one or more air carriers, the obligation to transfer the PNR data of all passengers on the flight shall be on the air carrier that operates the flight. Where the flight has one or more stop-overs at the airports of the Member States, air carriers shall transfer the PNR data to the Passenger Information Units of all the Member States concerned.

Lorsqu'il s'agit d'un vol en partage de code entre un ou plusieurs transporteurs aériens, l'obligation de transférer les données PNR de tous les passagers du vol incombe au transporteur aérien qui assure le vol. Si le vol comporte une ou plusieurs escales dans les aéroports des États membres, les transporteurs aériens transfèrent les données PNR aux unités de renseignements passagers de tous les États membres concernés.


5. Member States shall ensure that that air carriers, their agents or other ticket sellers for the carriage of passengers on air service inform passengers of international flights at the time of booking a flight and at the time of purchase of a ticket in a clear and precise manner about the provision of PNR data to Passenger Information Units, the purposes of their processing, the period of data retention, their possible use to prevent, detect, investigate or prosecute terrorist offences and serious transnational crime, the possibilit ...[+++]

5. Les États membres veillent à ce que les transporteurs aériens, leurs agents ou d'autres vendeurs de billets pour le transport de passagers sur des services aériens donnent aux passagers de vols internationaux, lors de la réservation d'un vol ou de l'achat d'un billet, des informations claires et précises sur la communication des données PNR aux unités de renseignements passagers, la finalité du traitement desdites données, la durée de conservation des données, l'éventuelle utilisation de celles-ci en vue de prévenir et de détecter des infractions terroristes et des infractions transnationales graves ou de réaliser des enquêtes ou des ...[+++]


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(4) Unless recorded in the operational flight plan or operational flight data sheet, the pilot-in-command of an aircraft engaged in a commercial air service and operating in international flight shall record in the journey log the following particulars in respect of each flight:

(4) À moins que les renseignements suivants concernant chacun des vols effectués ne soient inscrits dans le plan de vol exploitation ou la fiche de données de vol exploitation, le commandant de bord d’un aéronef utilisé dans le cadre d’un service aérien commercial en vol international doit les inscrire dans le carnet de route :


406.26 No flight training unit shall assign a person to conduct flight training in an aircraft unless the person is familiar with the flight characteristics, operating limitations and operational performance data specified in the aircraft flight manual or equivalent document.

406.26 Il est interdit à l’unité de formation au pilotage de charger une personne de dispenser l’entraînement en vol sur un aéronef à moins qu’elle ne possède une connaissance des caractéristiques de vol, des limites d’utilisation et des données de performances opérationnelles précisées dans le manuel de vol de l’aéronef ou dans tout document équivalent.


(a) where a flight data recorder is required by these Regulations, the flight data recorder is serviceable; and

a) dans le cas où l’enregistreur de données de vol est exigé par le présent règlement, l’enregistreur de données de vol est en état de service;


(4) Where a minimum equipment list has not been approved by the Minister in respect of the operator of an aircraft, the operator may operate the aircraft without a serviceable flight data recorder for a maximum period of 90 days after the date of failure of the flight data recorder if

(4) Lorsqu’une liste d’équipement minimal n’a pas été approuvée par le ministre pour l’utilisateur d’un aéronef, ce dernier peut utiliser l’aéronef sans un enregistreur de données de vol en état de service pour une période d’au plus 90 jours suivant la date de la panne de l’enregistreur de données de vol, si les conditions suivantes sont réunies :


I realize it is proposed to be added, but I go back to proposed subsection 5.393(1) and it talks about information from a flight data recorder. What is the difference between a black box and a flight data recorder?

Je me rends compte qu'on propose de l'ajouter, mais j'en reviens au paragraphe proposé 5.393(1) dans lequel il est question de renseignements provenant d'un enregistreur de données de vol. Quelle est la différence entre une boîte noire et un enregistreur de données de vol?


The competent data protection authorities in this case would be those linked to the specific flights concerned (e.g. The United Kingdom authority would be competent for data collected concerning a flight between Boston and London-Gatwick, whilst for data collected on a flight between Boston and Amsterdam, the Dutch authority would be responsible. Given Northwest’s links with KLM, the Netherlands Data Protection Commissioner appears to be the authority most likely to be concerned and the Commission has therefore ensured that this autho ...[+++]

Dans le cas visé, les autorités compétentes seraient celles liées aux vols concernés (par exemple, l’autorité britannique serait compétente pour les données collectées par rapport à un vol entre Boston et Londres-Gatwick, tandis que l’autorité néerlandaise le serait pour un vol entre Boston et Amsterdam. Compte tenu des liens entre Northwest et KLM, le commissaire néerlandais pour la protection des données semble être l’autorité la plus susceptible d’être concernée et c’est pourquoi la Commission a veillé à ce que cette autorité dispose de toutes les informations en sa possession).


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