Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Belted radial tire
Belted tire
Belted tyre
Bias ply tire
Bias tire
Bias tyre
Bias-belted tyre
Bias-ply tire
Bias-ply tyre
Bias-ply tyre
Body
Braced tread tyre
Braced tyre
Carcass
Carcass of a tyre
Casing
Criss-cross ply tire
Cross-ply tire
Cross-ply tyre
Cross-ply tyre
Diagonal ply tire
Diagonal ply tyre
Diagonal tire
Diagonal tyre
Diagonal-ply tyre
Old tyre
Radial
Radial ply
Radial ply belted tire
Radial ply tire
Radial ply tyre
Radial tire
Radial tyre
Radial-ply tire
Radial-ply tyre
Rigid breaker tyre
Scrap tyre
Tire gage
Tire gauge
Tire inflation gage
Tire inflation gauge
Tire pressure gage
Tire pressure gauge
Tire-pressure gage
Tire-pressure gauge
To win by a tyre's width
Tyre gauge
Tyre inflation gauge
Tyre pressure gauge
Tyre-pressure gauge
Waste tyre
Win by a tire's width
Win by a tyre's width

Translation of "for a tyre " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
win by a tire's width [ win by a tyre's width ]

gagner d'un boyau




to win by a tyre's width

(1) gagner d'un boyau | (2) gagner d'un pneu


belted tyre | bias-belted tyre | cross-ply tyre | diagonal tyre

pneu à ceinture | pneu ceinture | pneu diagonal | pneumatique à carcasse diagonale | pneumatique à structure diagonale


bias-ply tire [ bias tire | bias ply tire | diagonal ply tire | diagonal tire | cross-ply tire | criss-cross ply tire | diagonal ply tyre | bias-ply tyre | bias tyre | diagonal tyre | cross-ply tyre ]

pneu à carcasse diagonale [ pneu diagonal | pneu à nappes croisées | pneu à plis croisés | pneu à structure diagonale | pneu à construction diagonale | pneu à carcasse croisée ]


tire gauge [ tire-pressure gauge | tire pressure gauge | tire gage | tire-pressure gage | tire pressure gage | tyre gauge | tyre-pressure gauge | tyre pressure gauge | tire inflation gauge | tyre inflation gauge | tire inflation gage ]

manomètre pour pneus [ contrôleur de pression | manomètre pour pneu | manomètre de gonflage des pneus ]


belted tire | belted tyre | braced tread tyre | rigid breaker tyre | braced tyre

pneu ceinturé | pneu à ceinture


bias-ply tyre (1) | cross-ply tyre (2) | diagonal-ply tyre (3)

pneu diagonal (1) | pneumatique à carcasse diagonale (2) | pneumatique à structure diagonale (3)


radial ply tire | radial-ply tire | radial ply tyre | radial-ply tyre | radial tire | radial tyre | radial | radial ply | radial ply belted tire | belted radial tire

pneu à carcasse radiale | pneumatique à carcasse radiale | pneumatique à structure radiale | pneu radial | pneu à carcasse radiale ceinturée | pneu à carcasse radiale ceinturé | pneu radial ceinturé


scrap tyre | waste tyre | old tyre

pneu usagé (1) | vieux pneu (2)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission's investigation found that the market shares of Apollo Tyres Ltd., Apollo Hungary's parent company, for passenger car tyres, light truck tyres and tyres for trucks and buses in the European Economic Area (EEA) will stay below 25% after the investment.

L’enquête de la Commission a montré que les parts de marché d'Apollo Tyres Ltd., société mère d'Apollo Hungary, au sein de l’Espace économique européen (EEE) sur le marché des pneumatiques pour voitures particulières, des pneumatiques pour véhicules utilitaires légers et des pneumatiques pour poids lourds et autobus resteraient en deçà de 25 % après l’investissement.


The new tyres to be produced are ultra-high performance tyres, sealant and runflat tyres, which fall under the segment "passengers cars tyres" and "light truck tyres" and will be sold worldwide.

Elle fabriquera de nouveaux pneumatiques à très hautes performances, des pneumatiques avec dispositif de colmatage («sealant») et de type «run flat», qui rentrent dans le segment des «pneumatiques pour voiture particulière» et des «pneumatiques pour véhicule utilitaire léger» et qui seront vendus dans le monde entier.


The noise test of the silencing system and the replacement silencing system has to be executed with the same ‘normal’ tyres (as defined in paragraph 2.8. of UNECE Regulation No 117 (OJ L231, 29.8.2008 p. 19). The tests are not allowed to be done with ‘special use’ tyres or ‘snow’ tyres as defined in paragraphs 2.9. and 2.10. of UNECE Regulation No 117. Such tyres could increase the noise level of the vehicle or would have a masking effect on the noise reduction performance comparison. The tyres may be of used condition but shall satisfy legal requirements for in-traffic use.

L’essai de bruit du silencieux et du silencieux de remplacement doit être effectué avec les mêmes pneumatiques «normaux» [comme définis au paragraphe 2.8 du règlement CEE-ONU n° 117 (JO L 231 du 29.8.2008, p. 19]. Les essais ne peuvent pas être effectués avec des pneumatiques «à usage spécial» ou «neige», comme définis aux paragraphes 2.9 et 2.10 du règlement CEE-ONU n° 117. Ces pneumatiques pourraient augmenter le niveau de bruit du véhicule ou auraient un effet masquant dans la comparaison de l’efficacité de la réduction de bruit. Les pneumatiques peuvent avoir déjà été utilisés mais ils doivent satisfaire aux prescriptions légales con ...[+++]


2. In order to communicate to the consumer the consequences of tyre choice for future fuel bills, the Commission shall establish for each class of tyres (C1, C2, C3) a formula that enables calculation of the extra fuel consumption or fuel savings during the lifetime of a full set of these tyres compared with a C class tyre of the same category. These formulae shall use the following inputs:

2. Afin d'informer les consommateurs des conséquences du choix d'un pneumatique pour leurs dépenses futures en carburant, la Commission établit pour chaque catégorie de pneumatiques (C1, C2 et C3) une formule qui permet de calculer la consommation supplémentaire de carburant ou les économies de carburant pour toute la durée du cycle de vie d'un jeu complet de ces pneumatiques par rapport à un pneumatique du même type de la catégorie C. Cette formule utilisera les données suivantes:


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This proposal puts in place a labelling system that will ensure that standardised information is supplied on the fuel efficiency, wet grip and external rolling noise of tyres. This will allow consumers and end-users an informed choice in their tyre purchase.

La présente proposition met en place un système d'étiquetage qui garantira la fourniture d'informations normalisées, non seulement sur l'efficacité en carburant, mais aussi sur l'adhérence sur sol mouillé et le bruit externe de roulement, afin que les consommateurs et les utilisateurs finaux puissent acheter en connaissance de cause.


Those measures shall include a more precise definition of the physical characteristics and performance requirements that tyres must fulfil to be defined as “Off road professional tyre”, “special tyre” or “special use tyre”, “snow tyre” or “mud and snow tyre”, “reinforced tyre” and “extra load tyre”.

Ces mesures doivent inclure une définition plus précise des caractéristiques physiques qu'un pneumatique doit posséder et des exigences en matière de performances auxquelles il doit satisfaire pour être qualifié de «pneumatique professionnel tout-terrain», de «pneumatique spécial», de «pneumatique neige» ou de «pneumatique boue et neige», de «pneumatique renforcé» ou de «pneumatique "extra load"».


By making UNECE Regulation 108 and 109 compulsory for retreaded car and commercial vehicle tyres respectively, the EU avoids the necessity to develop its own prescriptions for retreaded tyres, while at the same time ensuring that its tyre manufacturers can benefit from a wide market which extends far beyond the EU borders.

En imposant le respect des règlements CEE/NU 108 et 109 pour les pneus rechapés des automobiles et des véhicules commerciaux respectivement, l’UE garantit aux fabricants de pneus l’accès à un vaste marché allant bien au-delà des frontières de l’UE sans avoir à élaborer ses propres prescriptions en la matière.


The Commission shall submit to the European Parliament and the Council within 30 months of the entry into force of this Directive a proposal for a further reduction of limit values for tyre-road noise emission applicable to all tyres.

La Commission soumet au Parlement européen et au Conseil, dans un délai de trente mois après l'entrée en vigueur de la présente directive, une proposition visant à réduire davantage, pour l'ensemble des pneus, les valeurs-limites des émissions sonores pneumatique/chaussée.


Under the system the Danish Government introduces an environmental charge on all tyres sold in Denmark of DKr 8 (ECU 1) for new tyres and DKr 4(ECU 0.5) for "re-rubbered" tyres, the objective of which is to compensate the firms collecting and delivering the used tyres for recycling for the service rendered.

Dans le cadre de ce système, le gouvernement danois instaure un prélèvement environnemental sur tous les pneus vendus au Danemark, dont le montant est fixé à 8 DKr (1 écu) pour les pneus neufs et à 4 DKr (0,5 écu) pour les pneus rechapés. Ce prélèvement est destiné à rémunérer les entreprises qui effectuent la collecte et la livraison des pneus en vue de leur recyclage.


Nokia and SP Tyres are at present the only shareholders in Nokia Tyres Ltd, which also supplies tyres.

Nokia et SP Tyres sont actuellement les seuls actionnaires de Nokia Tyres Ltd., qui fournit également des pneus.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'for a tyre' ->

Date index: 2023-07-16
w