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Administer cargo space on sale
Break-bulk cargo
Break-bulk cargo ship
Breakbulk
Breakbulk cargo
Breakbulk vessel
Calculate the amount of cargo on a vessel
Calculate the amount of cargo on ship
Calculate the volume of cargo on a ship
Cargo boat
Cargo freighter
Cargo liner
Cargo ship
Cargo vessel
Cargo-boat
Cargo-vessel
Conventional cargo
Freighter
General bulk-cargo vessel
General cargo
General cargo ship
General cargo spare
General goods
Handle cargo space on sale
Mixed cargo
Perform calculations on the amount of cargo on a ship
Perform safe cargo stowage activities
Securely stow cargo
Stow cargo
Stow cargo shipments
Use cargo space on sale
Utilise cargo space on sale

Translation of "general cargo " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


general cargo [ break-bulk cargo | breakbulk cargo | breakbulk | conventional cargo | general goods ]

marchandises diverses [ divers | marchandises générales | cargaison diverse | cueillette | marchandises classiques | lots de colis ]


general cargo ship [ break-bulk cargo ship | general bulk-cargo vessel | breakbulk vessel ]

transporteur de marchandises générales [ navire de type classique | navire de charge classique | cargo classique | navire à marchandises diverses | cargo à divers | cargo à marchandises diverses | cargo de marchandises diverses | cargo | navire transporteur de marchandises diverses | transporteur de divers | navire ]


general cargo spare

compartiment à cargaisons diverses


cargo boat | cargo ship | cargo vessel | freighter | general cargo ship

bateau à marchandises | cargo | cargo de diverses | cargo de marchandises diverses | navire de charge | navire de transport de marchandises


break-bulk cargo | general cargo

diverses | marchandises diverses


perform safe cargo stowage activities | stow cargo shipments | securely stow cargo | stow cargo

arrimer la cargaison


calculate the amount of cargo on ship | perform calculations on the amount of cargo on a ship | calculate the amount of cargo on a vessel | calculate the volume of cargo on a ship

calculer la cargaison d'un navire


administer cargo space on sale | use cargo space on sale | handle cargo space on sale | utilise cargo space on sale

gérer les espaces de chargement à vendre


cargo ship | cargo liner | freighter | cargo freighter | cargo boat | cargo-boat | cargo-vessel

navire de charge | cargo | bateau à marchandises
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(b) providing for the definition of cargo, including the description, either by class or individual items and either for general or specific purposes, of the goods, securities, currency, articles or things that are cargo, the place and time at which they become or cease to be cargo and any other matter related to the manner of determining cargo; and

b) prévoyant la définition de la cargaison, y compris la description, par catégorie ou articles particuliers et à des fins générales ou spécifiques, des marchandises, valeurs, monnaie, articles ou choses qui constituent une cargaison, l’endroit et l’époque où ils deviennent cargaison ou cessent de l’être, et toute autre matière relative à la façon de déterminer la cargaison; et


(3) In the case of a vessel of 400 gross tonnage or more that is a bulk carrier, combination carrier, container vessel, gas carrier, general cargo vessel, passenger vessel, refrigerated cargo carrier, ro-ro cargo vessel, ro-ro cargo vessel (vehicle carrier), ro-ro passenger vessel or tanker, the authorized representative of the vessel must ensure that the requirements of regulation 20 of Annex VI to MARPOL are met if

(3) S’il s’agit d’un bâtiment d’une jauge brute de 400 ou plus qui est un vraquier, un transporteur mixte, un porte-conteneurs, un transporteur de gaz, un bâtiment pour marchandises diverses, un bâtiment à passagers, un transporteur de cargaisons réfrigérées, un bâtiment de charge roulier, un bâtiment de charge roulier (transporteur de véhicules), un bâtiment roulier à passagers ou un bâtiment-citerne, le représentant autorisé de ce bâtiment veille à ce que les exigences de la règle 20 de l’Annexe VI de MARPOL soient respectées si, selon le cas :


(b) providing for the definition of cargo, including the description, either by class or individual items and either for general or specific purposes, of the goods, securities, currency, articles or things that are cargo, the place and time at which they become or cease to be cargo and any other matter related to the manner of determining cargo; and

b) prévoyant la définition de la cargaison, y compris la description, par catégorie ou articles particuliers et à des fins générales ou spécifiques, des marchandises, valeurs, monnaie, articles ou choses qui constituent une cargaison, l’endroit et l’époque où ils deviennent cargaison ou cessent de l’être, et toute autre matière relative à la façon de déterminer la cargaison; et


(3) Where all or any part of a cargo seized under subsection (1) is perishable, the pollution prevention officer or other person having custody of it may sell the cargo or the perishable portion, as the case may be, and the proceeds of the sale shall be paid to the Receiver General or shall be deposited in a bank, or an authorized foreign bank within the meaning of section 2 of the Bank Act, that is not subject to the restrictions and requirements referred to in subsection 524(2) of that Act, in respect of its business in Canada, to t ...[+++]

(3) Lorsque tout ou partie de la cargaison saisie conformément au paragraphe (1) est périssable, le fonctionnaire compétent ou toute autre personne ayant la garde de celle-ci peut la vendre, totalement ou seulement la partie qui est périssable, selon le cas. Le produit de la vente est versé au receveur général ou porté à son crédit dans une banque ou une banque étrangère autorisée, au sens de l’article 2 la Loi sur les banques, qui ne fait l’objet des restrictions et exigences visées au paragraphe 524(2) de cette loi, dans le cadre de l’exercice de ses activités au Canada.


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43. Notes that additional sanctions are the logical consequence of Iran's lack of full cooperation with the IAEA; calls on the High Representative and the EU Member States to assess all mechanisms for enforcing implementation of the EU common position – especially with regard to export licensing, customs and border controls, air cargo and shipping – in order to prevent Iran from evading the sanctions regime and to be able to make a realistic evaluation of whether or not sanctions produce the anticipated results; reiterates its position that these measures should not negatively affect the general ...[+++]

43. note que des sanctions supplémentaires sont la conséquence logique du refus de l'Iran de coopérer pleinement avec l'AIEA; invite la haute représentante et les États membres de l'Union à évaluer tous les mécanismes d'application pour la mise en œuvre de la position commune de l'Union – notamment en matière de licences d'exportation, de contrôles douaniers et frontaliers et de transports aériens et maritimes – afin d'éviter que l'Iran n'échappe au régime de sanction et d'être en mesure d'évaluer de manière réaliste si les sanctions produisent les résultats escomptés; réaffirme sa position selon laquelle ces mesures ne devraient pas avoir d'effets négatifs pour l'ensemble de la pop ...[+++]


Ships carrying radioactive cargos participate in the ship reporting system in the Baltic Sea in accordance with locally applicable rules, which generally stipulate that the competent coastal authorities should be informed of the nature of the hazardous or pollutant cargo being shipped, including radioactive material.

La participation des navires transportant une cargaison radioactive aux systèmes de compte rendu des navires en mer Baltique s’effectue en fonction des règles applicables localement, qui prévoient généralement la notification aux autorités côtières compétentes de la nature de la cargaison dangereuse ou polluante transportée, y inclus les matières radioactives.


Ships carrying radioactive cargos participate in the ship reporting system in the Baltic Sea in accordance with locally applicable rules, which generally stipulate that the competent coastal authorities should be informed of the nature of the hazardous or pollutant cargo being shipped, including radioactive material.

La participation des navires transportant une cargaison radioactive aux systèmes de compte rendu des navires en mer Baltique s’effectue en fonction des règles applicables localement, qui prévoient généralement la notification aux autorités côtières compétentes de la nature de la cargaison dangereuse ou polluante transportée, y inclus les matières radioactives.


E. whereas the shortfall of EU seafarers, in general well-trained personnel, is likely to have negative consequences with regards safe navigation, the number of accidents and marine pollution, since accidents are mostly caused by human error; whereas these negative consequences may be particularly significant for the security of transportation into the EU of cargoes such as oil and, in general, any other substances that pose a risk to the marine environment (including coastlines) and nature in general,

E. considérant que la pénurie de gens de mer de l'UE, qui sont en général bien formés, aura probablement des répercussions négatives sur la sécurité de la navigation, le nombre d'accidents et la pollution marine, étant donné que, dans la plupart des cas, les accidents sont dus à l'erreur humaine; ces répercussions négatives peuvent être particulièrement ressenties au niveau de la sécurité du transport, dans l'UE, de cargaisons comme le pétrole et, en général, tous les types de substances qui constituent ou engendrent un risque pour l'environnement maritime (y compris les côtes) et pour la nature en général,


E. whereas the shortfall of EU seafarers, in general well trained personnel, is likely to have negative consequences as far as safe navigation, number of accidents and marine pollution is concerned since accidents are mostly caused by human error; negative consequences might be particularly perceived regarding the security of transportation into the EU of cargoes such as oil and, in general, any other substances that pose a risk to, or impose a risk on, the marine environment (including coastlines) and nature in general,F. whereas th ...[+++]

E. considérant que la pénurie de gens de mer de l'UE, qui sont en général bien formés, aura probablement des répercussions négatives en ce qui concerne la sécurité de la navigation, le nombre d'accidents et la pollution marine, étant donné que, dans la plupart des cas, les accidents sont dus à l'erreur humaine; ces répercussions négatives peuvent être particulièrement ressenties au niveau de la sécurité du transport, dans l'UE, de cargaisons comme le pétrole et, en général, d'autres substances qui constituent ou imposent un risque pour l'environnement maritime (y compris les côtes) et pour la nature en général,


Approximately 10 million tonnes of cargo annually pass through the channels, including petroleum products, potash, forest products, sugar, salt, containers, and general cargo.

Quelque 10 millions de tonnes de marchandises transitent par les chenaux, y compris des produits pétroliers, de la potasse, des produits forestiers, du sucre, du sel, des containers et des marchandises diverses.




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'general cargo' ->

Date index: 2021-12-17
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