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4-way flashers
Area at risk
Bird activity
Bird hazard
Bird strike hazard
Danger area
Emergency flasher lights
Emergency flashers
Extra-hazardous activity
Flashers
Four-way flasher
Four-way flashers
Four-way hazard warning flashers
Four-way lights
Hazard area
Hazard flasher
Hazard flashers
Hazard lamps
Hazard light
Hazard lights
Hazard warning flasher
Hazard warning flashers
Hazard warning lamp
Hazard warning light
Hazard warning lights
Hazard zone
Hazardous activity
Hazardous area
Ultra-hazardous activities
Ultra-hazardous activity
Ultrahazardous activity
Warning lights

Translation of "hazardous activity " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
ultrahazardous activity [ extra-hazardous activity ]

activité ultradangereuse


extra-hazardous activity

activité particulièrement dangereuse








ultra-hazardous activities

activités particulièrement dangereuses


bird strike hazard [ bird hazard | bird activity ]

péril aviaire [ activité d'oiseaux ]


hazard lights [ hazard warning lights | hazard flashers | emergency flashers | 4-way flashers | four-way flashers | four-way hazard warning flashers | four-way lights | hazard lamps | hazard warning flashers | warning lights | emergency flasher lights | flashers ]

feux de détresse


hazard warning light | hazard warning flasher | hazard flasher | hazard light | four-way flasher | hazard warning lamp

feu de détresse | warning


hazard area | hazardous area | hazard zone | danger area | area at risk

territoire dangereux | zone dangereuse | zone à risque | territoire à risque
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Drafting in government, or drafting in general, is a hazardous activity.

Faire des ébauches, au gouvernement ou en général, est une pratique risquée.


4. Member States shall ensure that the competent authority develops annual plans for effective oversight, including inspections, of major hazard activities based on risk management and paying particular regard to compliance with the report on major hazards, internal emergency response plans, well operations notifications and combined operations notifications submitted to the competent authority pursuant to Article 9.

4. Les États membres veillent à ce que l'autorité compétente élabore des plans annuels en vue d'une surveillance effective, y compris par des inspections, des activités comportant des dangers majeurs, en se fondant sur la gestion des risques et en accordant une attention particulière à la conformité avec le rapport sur les dangers majeurs, les plans d'intervention d'urgence internes, les notifications d'opérations sur puits et les notifications d'opérations combinées soumis à l'autorité compétente en application de l'article 9.


(21) Union best operating practices require licensees and/or operators of installations to establish effective corporate safety and environmental policies, to make suitable arrangements for major accident prevention and to comprehensively and systematically identify all major hazard scenarios relating to all hazardous activities that may be carried out on that installation, including impacts on the environment arising from a major accident.

(21) Les bonnes pratiques d'exploitation en vigueur dans l'Union exigent des titulaires d'une autorisation et/ou des exploitants d'installations qu'ils mettent en place des politiques d'entreprise efficaces en matière de sécurité et d'environnement, qu'ils établissent des mécanismes adéquats pour la prévention des accidents majeurs et qu'ils recensent de façon détaillée et systématique tous les scénarios de danger majeur liés à toutes les activités dangereuses qui pourraient être menées sur cette installation, y compris les incidences d'un accident majeur sur l'environnement.


14. Calls on the Commission, in its current review of the Environmental Impact Assessment Directive , to ensure that all seabed activities are subjected to a mandatory assessment, that the quality of EIAs is guaranteed and that hyper-hazardous activities such as seabed drilling are not permitted to proceed where an EIA indicates that risks cannot be satisfactorily mitigated;

14. invite la Commission, dans le cadre de la révision en cours de la directive concernant l'évaluation des incidences sur l'environnement (directive EIE), à veiller à ce que toutes les activités relatives aux fonds marins soient soumises à une évaluation obligatoire, à ce que la qualité des EIE soit garantie et à ce que les activités à très haut risque comme les forages des fonds marins ne soit pas autorisées lorsque l'EIE indique que les risques ne peuvent être atténués de façon satisfaisante;


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Furthermore, a positive obligation may also arise under Article 8 ECHR. As the ECtHR has stated: "where a Government engages in hazardous activities [such as nuclear tests] which might have hidden adverse consequences on the health of those involved in such activities, respect for private and family life under Article 8 requires that an effective and accessible procedure be established which enables such persons to seek all relevant and appropriate information" (emphasis added).

En outre, une obligation positive peut également découler de l'article 8 CEDH. La Cour CEDH a opiné ce qui suit: "Dès lors qu'un gouvernement s'engage dans des activités dangereuses [des essais nucléaires, par exemple] susceptibles d'avoir des conséquences néfastes cachées sur la santé des personnes qui y participent, le respect de la vie privée et familiale garanti par l'article 8 exige la mise en place d'une procédure effective et accessible permettant à semblables personnes de demander la communication de l'ensemble des informations pertinentes et appropriées" (c'est nous qui soulignons).


Nuclear risks and the resultant environmental damage are symbols of environmentally hazardous activities. They are no less drastic than the cases cited in the introductory section of the explanatory memorandum to the Commission's proposal and it is not evident on what factual grounds they warrant special treatment. The Commission's proposal would have the absurd consequence of totally excluding environmental damage caused in connection with production of energy from fissile material.

La formulation proposée par la Commission a pour conséquence absurde de ne pas prendre en compte les dommages liés à la production d'énergie à partir de matière fissile.


4. Examples of EC legislation dealing with hazardous or potentially hazardous activities are legislation containing discharge or emission limits for hazardous substances into water or air; legislation with the objective to prevent and control risks of accidents and pollution; legislation dealing with dangerous substances and preparations with a view (among others) of protection of the environment; legislation in the field of waste management; legislation in the field of genetically modified organisms (as far as not covered by the Product Liability Directive); and legisla ...[+++]

4. Parmi les exemples de législation communautaire qui traite des activités dangereuses ou potentiellement dangereuses, on peut citer les actes législatifs prévoyant des limites de rejet ou d'émission de substances dangereuses dans l'eau ou dans l'air, les actes législatifs dont l'objectif est de prévenir et de contrôler les risques d'accident et de pollution, la réglementation relative aux substances et aux préparations dangereuses visant (notamment) à protéger l'environnement, les actes législatifs en matière de gestion des déchets, la réglementation concernant les organismes génétiquement modifiés (pour autant qu'ils ne relèvent pas d ...[+++]


Like nearly all national environmental liability regimes, the EC regime should be based on strict liability (this means that no fault by the polluter is required), when damage is caused by a hazardous activity.

À l'instar de la quasi-totalité des systèmes nationaux de responsabilité environnementale, le dispositif communautaire devrait être fondé sur la responsabilité sans faute (c'est-à-dire qu'il n'est pas nécessaire de prouver l'existence d'une faute commise par le pollueur), lorsque le dommage résulte d'une activité dangereuse.


Contaminated sites and traditional damage should only be covered if caused by an EC regulated (potentially) hazardous activity; damage to biodiversity only if protected under the Natura 2000 network, which is based on the Wild Birds Directive and the Habitats Directive.

La contamination de sites et les dommages traditionnels ne devraient être couverts que s'ils sont causés par des activités (potentiellement) dangereuses réglementées à l'échelon communautaire; les dommages causés à la biodiversité ne devraient être pris en compte que si elle est protégée dans le cadre du réseau Natura 2000, en vertu des directives «Habitats» et «Oiseaux sauvages».


Damage to biodiversity in the protected Natura 2000 areas should also be covered if it is caused by a non-hazardous activity.

Il devrait également couvrir les activités non définies comme dangereuses qui causent des dommages à la biodiversité dans les zones protégées du réseau Natura 2000.




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'hazardous activity' ->

Date index: 2021-09-21
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