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Defined in UN-ECE Regulation No. 22
Development of a UN-ECE Regulation
ECA
ECE
ECE Regulation 30
ECLAC
ESCAP
ESCWA
Economic Commission for Africa
Economic Commission for Europe
Economic and Social Commission for Western Asia
Regulation of residence
Regulation of stay
Regulation of the conditions of stay
Regulation of the period of stay
Residence regulation
UN regional commission
UN-ECE
United Nations regional commission
Visor

Translation of "in UN-ECE Regulations " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
visor (of a helmet) [defined in UN-ECE Regulation No. 22]

écran


development of a UN-ECE Regulation

extension d'un Règlement CEE-ONU




ECE Compendium of Model Provisions for Building Regulations

Recueil CEE de dispositions modèles du règlement de la construction


Joint ECE/FAO Agriculture and Timber Division [ ECE/FAO: Agriculture and Timber Division ]

Division mixte CEE/FAO de l'agriculture et du bois [ CEE/FAO : Division de l'agriculture et du bois ]




Bergen Ministerial Declaration on Sustainable Development in the ECE Region

Déclaration ministérielle de Bergen sur le développement durable dans la région de la CEE


Economic Commission for Europe [ ECE ]

Commission économique pour l'Europe [ CEE ]


UN regional commission [ ECA | ECE | ECLAC | Economic and Social Commission for Asia and the Pacific | Economic and Social Commission for Western Asia | Economic Commission for Africa | Economic Commission for Europe | Economic Commission for Latin America and the Caribbean | ESCAP | ESCWA | United Nations regional commission ]

commission régionale ONU [ CEA | CENUE | CEPALC | CESAO | CESAP | Commission économique des Nations unies pour l'Afrique | Commission économique des Nations unies pour l'Amérique latine et les Caraïbes | Commission économique des Nations unies pour l'Europe | Commission économique et sociale des Nations unies pour l'Asie et le Pacifique | Commission économique et sociale des Nations unies pour l'Asie occidentale | commission régionale des Nations unies ]


regulation of stay | regulation of the period of stay | residence regulation | regulation of residence | regulation of the conditions of stay

réglementation du séjour | règlement des conditions de séjour | réglementation des conditions de résidence | règlement des conditions de résidence
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Such information need only be provided for alternative fuels retrofit systems that are subject to UN/ECE Regulation 115 or for alternative fuels retrofit components that form part of systems subject to UN/ECE Regulation 115, and need only be provided in response to a request that clearly specifies the exact specification of the vehicle model for which the information is required and that specifically confirms that the information is required for the development of alternative fuels retrofit systems or components subject to UN/ECE Regulation 115.

De telles informations doivent seulement être fournies pour les systèmes d’adaptation pour carburants alternatifs qui sont soumis au règlement no 115 de la CEE-ONU ou pour les composants d’adaptation pour carburants alternatifs faisant partie de systèmes soumis au règlement no 115 de la CEE-ONU, et ce uniquement en réponse à une demande qui précise clairement la spécification exacte du modèle de véhicule pour lequel l’information est demandée et qui confirme spécifiquement que l’information est requise pour le développement de systèmes ou de composants d’adaptation pour carburants alternatifs soumis au règlement no 115 de la CEE-ONU.


4.4.1. The references in paragraph 7 of Annex 10 to UN/ECE Regulation No 24 to the ‘Appendix to this Annex’ and in paragraphs 7 and 8 of Annex 10 to UN/ECE Regulation No 24 to ‘Annex 1’ shall be understood as references to Appendix 3 to Annex I to this Regulation.

4.4.1. Les références faites au paragraphe 7 de l’annexe 10 du règlement no 24 de la CEE/ONU à l'appendice à la présente annexe et aux paragraphes 7 et 8, annexe 10 du règlement no 24 de la CEE/ONU à l'«annexe 1» s’entendent comme faites à l’appendice 3, annexe I du présent règlement.


3.5. In determining the identified order of deficiencies, deficiencies relating to sections 3.3.3.1, 3.3.3.2 and 3.3.3.3 of Annex 11 of UN/ECE Regulation 83 for positive-ignition engines and sections 3.3.4.1, 3.3.4.2 and 3.3.4.3 of Annex 11 of UN/ECE Regulation 83 for compression-ignition engines shall be identified first.

3.5. L’autorité chargée de la réception examine en priorité les défauts par rapport aux paragraphes 3.3.3.1, 3.3.3.2 et 3.3.3.3 de l’annexe 11 du règlement no 83 de la CEE-ONU pour les moteurs à allumage commandé et aux paragraphes 3.3.4.1, 3.3.4.2 et 3.3.4.3 de l’annexe 11 du règlement no 83 de la CEE-ONU pour les moteurs à allumage par compression.


2.13. In addition to the requirements of section 6.5.1.3 of Appendix 1 to Annex 11 of UN/ECE Regulation 83, all data required to be stored in relation to OBD in-use performance according to the provisions of section 3.6 of Appendix 1 of this Annex shall be available through the serial data port on the standardised data link connector according to the specifications given in section 6.5.3 of Appendix 1 to Annex 11 of UN/ECE Regulati ...[+++]

2.13. Outre les exigences du paragraphe 6.5.1.3 de l’appendice 1 de l’annexe 11 du règlement no 83 de la CEE-ONU, toutes les données requises devant être enregistrées en ce qui concerne le rapport de réalisation en service du système OBD conformément aux dispositions du point 3.6 de l’appendice 1 de la présente annexe sont disponibles par l’intermédiaire du port de données sériel sur le connecteur de liaison de données normalisé conformément aux spécifications visées au paragraphe 6.5.3 de l’appendice 1 de l’annexe 11 du règlement no ...[+++]


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4.1.2. The regulated pollutants referred to throughout section 5.2.3 of UN/ECE Regulation 103 shall be replaced by all the pollutants specified in Annex 1, Tables 1 and 2 of Regulation (EC) No 715/2007 for replacement pollution control devices intended to be fitted to vehicles type approved to Regulation (EC) No 715/2007.

4.1.2. Les polluants réglementés visés au paragraphe 5.2.3 du règlement no 103 de la CEE-ONU sont remplacés par l’ensemble des polluants visés à l’annexe 1, tableaux 1 et 2, du règlement (CE) no 715/2007 pour les dispositifs de rechange de maîtrise de la pollution destinés à être montés sur des véhicules réceptionnés conformément au règlement (CE) no 715/2007.


(b) the requirements set out in paragraphs 5 and 6 and Annex 3 of ECE Regulation No. 78, Revision 1, Uniform Provisions Concerning the Approval of Vehicles of Categories L , L , L , L and L with Regard to Braking, in the version in effect on June 24, 2008, as amended by any subsequent amendments in the 03 series of amendments (ECE Regulation No. 78).

b) soit aux exigences prévues aux paragraphes 5 et 6 et à l’annexe 3 du règlement n 78, Révision 1, de la CEE, intitulé Prescriptions uniformes relatives à l’homologation des véhicules des catégories L, L , L , L et L en ce qui concerne le freinage, dans la version en vigueur le 24 juin 2008, tel qu’il est modifié par tout amendement subséquent de la série 03 d’amendements (règlement n 78 de la CEE).


(a) where tested in accordance with Annex 3 to ECE Regulation No. 51, Uniform Provisions concerning the Approval of Motor Vehicles Having at Least Four Wheels with regard to Their Noise Emissions, dated March 11, 1996, excluding the requirements of paragraph 3.2 of that Annex, the vehicle conforms to section 6 of that Regulation; or

a) lorsqu’ils sont soumis aux essais prévus à l’annexe 3 du règlement n 51 de la CEE, intitulé Prescriptions uniformes relatives à l’homologation des automobiles ayant au moins quatre roues, en ce qui concerne le bruit, dans sa version du 11 mars 1996, à l’exclusion des exigences du paragraphe 3.2, ils sont conformes à l’article 6 de ce règlement;


(13) For the purposes of this section and despite the definition “three-wheeled vehicle” in subsection 2(1) of these Regulations, the term “three-wheeled vehicle” used in ECE Regulation No. 78 means a motorcycle that is designed to travel on two wheels in contact with the ground and that is equipped with a sidecar, and a motorcycle that is designed to travel on three wheels in contact with the ground.

(13) Pour l’application du présent article et malgré la définition de « véhicules à trois roues » figurant au paragraphe 2(1) du présent règlement, le terme « véhicule à trois roues » employé dans le règlement n 78 de la CEE s’entend d’une motocyclette qui est conçue pour rouler sur deux roues en contact avec le sol et qui est équipée d’un side-car, et d’une motocyclette qui est conçue pour rouler sur trois roues en contact avec le sol.


The first one asks the Government of Canada to introduce a regulation under the Motor Vehicle Safety Act requiring side underrun guards for large trucks and trailers to prevent cyclists and pedestrians from being pulled under the wheels of these vehicles, and that we should harmonize Canadian vehicle safety standards with the ECE regulation 73 which requires sideguards on all trucks and trailers in Europe.

Dans la première, les pétitionnaires demandent au gouvernement du Canada d'adopter un règlement en vertu de la Loi sur la sécurité des véhicules automobiles exigeant que les gros camions et les remorques soient munis de gardes latérales pour empêcher que les piétons et les cyclistes soient entraînés sous les roues de ces véhicules, et d'harmoniser les normes canadiennes en matière de sécurité des véhicules automobiles avec le Règlement CEE n 73 qui exige que, en Europe, tous les camions et remorques soient munis de dispositifs anti-écrasement latéraux.


I have hundreds of names on a petition calling on the Government of Canada to introduce a regulation under the Motor Vehicle Safety Act requiring side under-run guards for large trucks and trailers to prevent cyclists and pedestrians from being pulled under the wheels of these vehicles and to harmonize Canadian vehicle safety standards with ECE Regulation No. 73 which requires side guards on all trucks and trailers in Europe.

J'ai en main une pétition signée par des centaines de personnes qui demandent au gouvernement du Canada de prendre un règlement en vertu de la Loi sur la sécurité des véhicules automobiles pour exiger que les gros camions et les remorques soient munis de dispositif anti-écrasement latéraux pour éviter que les cyclistes et les piétons ne soient happés sous les roues de ces véhicules et pour harmoniser les normes canadiennes en matière de sécurité des véhicules automobiles avec le Règlement CEE n 73 qui exige que, en Europe, tous les camions et remorques soient munis de dispositifs anti-écrasement latéraux.




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'in UN-ECE Regulations' ->

Date index: 2023-06-09
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