Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult Literacy Statistical Return
Adult literacy instructor
Adult literacy teacher
Community statistics
Computer literacy
Digital competence
Digital literacy
Digital skills
E-skills
EU statistics
Educate on digital literacy
Educate on literacy as a social practice
European Union statistics
Explain digital literacy
High Level Group of experts in the field of literacy
High-level expert group on literacy
High-level group on literacy
Informatics skills
Information literacy
Information skills
Instructor in adult literacy and numeracy
Literacy education
Literacy statistics
Literacy teaching
Literacy work
Media literacy
Statistical abstract
Statistical analysis
Statistical data
Statistical information
Statistical monitoring
Statistical source
Statistical survey
Statistical table
Statistics
Statistics of the EU
Statistics of the European Union
Teach digital literacy
Teach literacy as a social practice
Teacher of adult literacy and numeracy
Teaches digital literacy
Teaches literacy as a social practice
Teaching literacy as a social practice

Translation of "literacy statistics " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
literacy statistics

statistique suivant le degré d'instruction


digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

culture numérique [ alphabétisation numérique | compétence numérique | culture de l'information | maîtrise de l'information | maîtrise des outils informatiques ]


educate on digital literacy | explain digital literacy | teach digital literacy | teaches digital literacy

enseigner la culture numérique


adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

formatrice \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\ | formateur lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère /formatrice lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère | formateur \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\


educate on literacy as a social practice | teaching literacy as a social practice | teach literacy as a social practice | teaches literacy as a social practice

enseigner les rudiments de la lecture comme pratique sociale


High Level Group of experts in the field of literacy | high-level expert group on literacy | high-level group on literacy

groupe d’experts de haut niveau sur la lutte contre l’illettrisme


literacy education | literacy teaching | literacy work

alphabétisation


statistics [ statistical abstract | statistical analysis | statistical data | statistical information | statistical monitoring | statistical source | statistical survey | statistical table | statistical data(UNBIS) ]

statistique [ analyse statistique | donnée statistique | enquête statistique | information statistique | relevé statistique | source statistique | surveillance statistique | tableau statistique ]


Adult Literacy Statistical Return [ Good Practice Guide (1990/91) ]

Rapport statistique sur l'alphabétisation des adultes [ Programme d'alphabétisation des adultes, Guide de la bonne méthode (1990-1991) ]


EU statistics [ Community statistics | European Union statistics | statistics of the EU | statistics of the European Union ]

statistique de l'UE [ statistique communautaire | statistique de l'Union européenne ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
‘level of development’ means the relative degree of development of a country as defined by statistical measures of life expectancy, literacy, educational attainment, and Gross Domestic Product (GDP) per capita.

par «niveau de développement», on entend le degré de développement relatif d’un pays, défini par les mesures statistiques de l’espérance de vie, de l’alphabétisation, du niveau d’instruction et du produit intérieur brut (PIB) par habitant.


financial sector policies, including the promotion of financial literacy, financial stability, access to finance and lending to the real economy; the production, provision and quality monitoring of data and statistics; and policies aimed at combating tax evasion.

les politiques relatives au secteur financier, notamment la promotion de l'éducation financière, la stabilité financière, l'accès au financement et le financement de l'économie réelle, la production, la fourniture et le contrôle de la qualité des données et des statistiques, et les politiques de lutte contre la fraude fiscale.


financial sector policies, including the promotion of financial literacy, financial stability, access to finance and lending to the real economy; the production, provision and quality monitoring of data and statistics; and policies aimed at combating tax evasion.

les politiques relatives au secteur financier, notamment la promotion de l'éducation financière, la stabilité financière, l'accès au financement et le financement de l'économie réelle, la production, la fourniture et le contrôle de la qualité des données et des statistiques, et les politiques de lutte contre la fraude fiscale.


46. Reiterates the fact that Roma education gaps have an important gender dimension, since the literacy rate of Roma women averages 68 %, compared to 81 % for Roma men, and the primary school enrolment rate among Roma girls is just 64 %, a gap which is also seen in enrolment rates for vocational qualifications; observes, however, that there are major differences between Member States in these statistics;

46. rappelle que les disparités en matière d'éducation dans la communauté rom se caractérisent par une dimension de genre très marquée étant donné que le taux d'alphabétisation des femmes roms s'élève en moyenne à 68 %, contre 81 % chez les hommes roms, et que le taux de scolarisation des filles roms dans l'enseignement primaire n'est que de 64 %, disparités que l'on constate également dans le taux d'inscription aux formations professionnelles; souligne toutefois que ces statistiques varient sensiblement d'un État membre à l'autre;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
10. Reiterates the fact that Roma education gaps have an important gender dimension where according to data, the literacy rate of Roma women is on average 68 %, compared to 81 % for Roma men, and where the primary school enrolment rate among Roma girls is just 64 %, a gap which can also be detected with respect to enrolment rates for vocational qualifications; observes, admittedly, that there are major differences between Member States in these statistics;

10. rappelle que les disparités en matière d'éducation dans la communauté rom se caractérisent par une dimension de genre très marquée étant donné que, d'après les données, le taux d'alphabétisation des femmes roms s'élève en moyenne à 68 %, contre 81 % chez les hommes roms, et que le taux de scolarisation des filles roms dans l'enseignement primaire n'est que de 64 %, disparités qui peuvent également se refléter dans le taux d'inscription aux formations professionnelles; souligne toutefois que ces statistiques varient sensiblement d'un État membre à l'autre;


46. Reiterates the fact that Roma education gaps have an important gender dimension, since the literacy rate of Roma women averages 68 %, compared to 81 % for Roma men, and the primary school enrolment rate among Roma girls is just 64 %, a gap which is also seen in enrolment rates for vocational qualifications; observes, however, that there are major differences between Member States in these statistics;

46. rappelle que les disparités en matière d'éducation dans la communauté rom se caractérisent par une dimension de genre très marquée étant donné que le taux d'alphabétisation des femmes roms s'élève en moyenne à 68 %, contre 81 % chez les hommes roms, et que le taux de scolarisation des filles roms dans l'enseignement primaire n'est que de 64 %, disparités que l'on constate également dans le taux d'inscription aux formations professionnelles; souligne toutefois que ces statistiques varient sensiblement d'un État membre à l'autre;


75. Notes, with great concern, that according to NGO statistics, over three million children under the age of 17 are working in Mali; deplores this situation, especially given that this results in reduced education rates and low literacy rates;

75. note avec une vive inquiétude que selon les statistiques des ONG, plus de 3 millions d'enfants de moins de 17 ans travaillent au Mali; déplore cette situation, en particulier compte tenu du fait que ceci entraîne des taux d'éducation plus faibles et une faible alphabétisation;


76. Notes, with great concern, that according to NGO statistics, over three million children under the age of 17 are working in Mali; deplores this situation, especially given that this results in reduced education rates and low literacy rates;

76. note avec une vive inquiétude que selon les statistiques des ONG, plus de 3 millions d'enfants de moins de 17 ans travaillent au Mali; déplore cette situation, en particulier compte tenu du fait que ceci entraîne des taux d'éducation plus faibles et une faible alphabétisation;


[8] PIAAC - Programme for the International Assessment of Adult Competencies: for more information see [http ...]

[8] Programme pour l’évaluation internationale des compétences des adultes (PIAAC). Pour en savoir plus, voir: [http ...]


‘level of development’ means the relative degree of development of a country as defined by statistical measures of life expectancy, literacy, educational attainment, and Gross Domestic Product (GDP) per capita;

par «niveau de développement», on entend le degré de développement relatif d’un pays, défini par les mesures statistiques de l’espérance de vie, de l’alphabétisation, du niveau d’instruction et du produit intérieur brut (PIB) par habitant;


w