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Analog sensing device
Analogue sensing device
Attitude sensing device
Attitude-sensing device
Brake load sensing device
Brake pressure regulator
Brake proportioning valve
Detectors of smoke
Flame detector
Flame-sensing device
Flame-sensing element
Load lifting member
Load sensing circuit
Load sensing crossmember
Load sensing device
Load sensing valve
Load-carrying device
Load-carrying means
Load-handling device
Load-proportioning valve
Load-sensing device
Mark reader
Mark sense card reader
Mark sense device
Mark sense reader
Smoke alarms
Smoke sensing devices
Smoke sensors

Translation of "load sensing device " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
brake load sensing device | brake pressure regulator | brake proportioning valve | load sensing device | load sensing valve | load-proportioning valve

compensateur de freinage | correcteur automatique de freinage suivant la charge | correcteur de freinage | régulateur de force de freinage | répartiteur de force de freinage | répartiteur de freinage




analog sensing device | analogue sensing device

indicateur analogique


load lifting member | load-carrying device | load-carrying means | load-handling device

dispositif porte-charge | équipement porte-charge | organe porte-charge | organe porteur de la charge


flame detector [ flame-sensing device | flame-sensing element ]

détecteur de flamme [ dispositif de détection de flamme | appareil de détection de la flamme ]


attitude sensing device [ attitude-sensing device ]

dispositif de détermination d'orientation


mark sense reader | mark sense device | mark reader | mark sense card reader

lecteur de marques magnétiques | lecteur de marques


smoke alarms | smoke sensing devices | detectors of smoke | smoke sensors

détecteurs de fumée




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
If a towed vehicle with a maximum design speed not exceeding 30 km/h cannot be equipped for technical reasons with an automatic load sensing device, it may be equipped with a device having at least three discrete settings for the control of the braking forces.

si un véhicule tracté dont la vitesse maximale par construction ne dépasse pas 30 km/h ne peut, pour des raisons techniques, être équipé d'un dispositif de répartition du freinage en fonction de la charge, il peut être équipé d'un dispositif ayant au moins trois réglages discrets pour le contrôle des forces de freinage;


In the case of towed vehicle equipped with a brake load sensing device, the pressure setting of the device may be increased to ensure full cycling.

Dans le cas de véhicules tractés équipés d'un répartiteur de freinage en fonction de la charge, la pression de réglage du répartiteur peut être augmentée afin de permettre l'exécution de cycles complets.


6.1.1. When a brake load sensing device is controlled via the suspension of the vehicle by any other means, the vehicle shall be marked with information to enable the setting of the device to be checked.

6.1.1. Lorsqu'un dispositif de répartition du freinage en fonction de la charge est commandé par l'intermédiaire de la suspension du véhicule par des moyens autres que mécaniques, le véhicule doit porter un marquage donnant les informations nécessaires pour contrôler le réglage du dispositif.


Variable load relay in accordance with EN 15611:2008+A1:2010 in combination with variable load sensing device in accordance with EN 15625:2008+A1:2010.

Relais de charge variable conformément à la norme EN 15611:2008 + A1:2010 en combinaison avec un dispositif de détection de la charge variable conformément à la norme EN 15625:2008 + A1:2010.


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‘defeat device’ means any element of design which senses temperature, vehicle speed, engine speed and/or load, transmission gear, manifold vacuum or any other parameter for the purpose of activating, modulating, delaying or deactivating the operation of any part of the emission control and exhaust after-treatment system and which reduces the effectiveness of the emission control system under conditions which may reasonably be expected to be encountered ...[+++]

37) «dispositif d'invalidation»: tout élément de conception qui détecte la température, la vitesse du véhicule, le régime et/ou la charge du moteur, le rapport de transmission, une dépression à l'admission ou tout autre paramètre aux fins d'activer, de moduler, de retarder ou de désactiver le fonctionnement de toute partie du système de contrôle des émissions ou de post-traitement des gaz d'échappement et qui réduit l'efficacité du système de contrôle des émissions dans des conditions dont on peut raisonnablement attendre qu'elles se produisent dans des circonstances normales de fonctionnement et d'utilisation du véhicule.


With the brakes adjusted according to point 6.2.1.1 - when a trailer is equipped with automatic wear adjustment devices the automatic adjustment mechanism shall be disabled for the purpose of the test or an equivalent manual adjusting device installed - and the load sensing device set to the laden condition and the initial energy level set according to point 6.1.2 of Annex X, the energy storage device(s) shall be isolated from further supply.

Les freins étant réglés selon la méthode définie au point 6.2.1.1 (lorsqu'une remorque est équipée d'un dispositif automatique de rattrapage d'usure, le mécanisme de réglage automatique est débranché pour les besoins de l'essai ou un dispositif manuel équivalent est installé), le capteur de charge étant maintenu en position «en charge» et le niveau initial d'énergie étant égal à celui défini au point 6.1.2 de l'annexe X, les dispositifs accumulateurs d'énergie ne doivent pas être réalimentés.


7.1.1. When a load sensing device is controlled via the suspension of the vehicle by any other means, the vehicle shall be marked with information to enable the setting of the device to be checked.

7.1.1. Lorsqu'un capteur de charge est commandé, par l'intermédiaire de la suspension du véhicule, par d'autres moyens, le véhicule doit porter un marquage donnant les informations nécessaires pour contrôler le réglage du dispositif.


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