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Serge Lefèvre
Secretary -translator - proofreader - interpreter
Team leader of the Translation Service

National Institute of Health and Disability Insurance (INAMI)
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Translation of "logistical infrastructure " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


Office for Infrastructure and Logistics in Brussels

Office «Infrastructures et logistique» — Bruxelles | Office pour les infrastructures et la logistique à Bruxelles


Office for infrastructure and logistics in Luxembourg

Office «Infrastructures et logistique» — Luxembourg | Office pour les infrastructures et la logistique à Luxembourg


provide global logistics services | respond to requests for logistical services from all over the world | provide a global logistics service | respond to requests for logistics services from all over the world

répondre aux demandes de services logistiques à travers le monde


administration of multi-modal logistics | operate multi-modal logistics | administer multi-modal logistics | multi-modal logistics administering

gérer la logistique multi-modale


analyse logistic change | scrutinise logistic changes | analyse logistic changes | test logistic changes

analyser des changements logistiques


Rafaello multipurpose logistics module [ Rafaello logistic module | Raffaello cargo module | Raffaello multi-purpose logistics module | multi-purpose Raffaello logistic module | Rafaello logistics module | Raffaello logistics carrier | Raffaello | Rafaello | Italian freight module Rafaello ]

module logistique polyvalent Rafaello [ module logistique Rafaello | module Rafaello | module logistique italien Raffaello | module italien Raffaello | module cargo Raffaello | module Raffaello | Raffaello | Rafaello ]


Infrastructure, Logistics and Civil Emergency Planning Division

Division de l'Infrastructure, de la Logistique et des Plans Civils d'Urgence


Assistant Secretary-General for Infrastructure, Logistics and Civil Emergency Planning

Secrétaire général adjoint pour l'infrastructure, la logistique et les plans civils d'urgence


Infrastructures and Logistics

Infrastructure et logistique | I+L
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
7. Welcomes the political agreement to improve strategic infrastructure links between the EU and China; welcomes, therefore, the decision to establish a new Connectivity Platform with the aim of creating a favourable environment for sustainable and interoperable cross-border infrastructure networks in countries and regions between the EU and China; particularly commends the EU’s readiness to start this project on the European level; urges both parties to seize the opportunities given by closely interconnecting both partners, including cooperation on infrastructure investment ...[+++]

7. salue l'accord politique visant à améliorer les liaisons infrastructurelles stratégiques entre l'Union européenne et la Chine; se félicite dès lors de la décision de mettre en place une nouvelle plateforme dite de connectivité dans le but de créer un environnement favorable à des réseaux d'infrastructures transfrontaliers durables et interopérables dans les pays et régions situés entre l'Union européenne et la Chine; se félicite notamment de la volonté de l'Union européenne de lancer ce projet à l'échelle européenne; demande instamment aux deux parties de saisir les opportunités offertes par l'inter-relation étroite des deux partenair ...[+++]


7. Welcomes the political agreement to improve strategic infrastructure links between the EU and China; welcomes, therefore, the decision to establish a new Connectivity Platform with the aim of creating a favourable environment for sustainable and interoperable cross-border infrastructure networks in countries and regions between the EU and China; particularly commends the EU's readiness to start this project on the European level; urges both parties to seize the opportunities given by closely interconnecting both partners, including cooperation on infrastructure investment ...[+++]

7. salue l'accord politique visant à améliorer les liaisons infrastructurelles stratégiques entre l'Union européenne et la Chine; se félicite dès lors de la décision de mettre en place une nouvelle plateforme dite de connectivité dans le but de créer un environnement favorable à des réseaux d'infrastructures transfrontaliers durables et interopérables dans les pays et régions situés entre l'Union européenne et la Chine; se félicite notamment de la volonté de l'Union européenne de lancer ce projet à l'échelle européenne; demande instamment aux deux parties de saisir les opportunités offertes par l'inter-relation étroite des deux partenair ...[+++]


– having regard to Regulation (EU) No 347/2013 of the European Parliament and of the Council of 17 April 2013 on guidelines for trans-European energy infrastructure and repealing Decision No 1364/2006/EC and amending Regulations (EC) No 713/2009, (EC) No 714/2009 and (EC) No 715/2009, and to the Commission communication of 14 October 2013 entitled ‘Long-term infrastructure vision for Europe and beyond’ (COM(2013)0711), which sets out the first Union-wide list of energy infrastructure projects of common interest (PCIs),

– vu le règlement (UE) n 347/2013 du Parlement européen et du Conseil du 17 avril 2013 concernant des orientations pour les infrastructures énergétiques transeuropéennes, et abrogeant la décision n 1364/2006/CE et modifiant les règlements (CE) n 713/2009, (CE) n 714/2009 et (CE) n 715/2009, et la communication de la Commission du 14 octobre 2013 intitulée "Vision à long terme pour les infrastructures en Europe et au-delà" (COM(2013)0711), qui présente la première liste de projets d'intérêt commun (PIC) en matière d'infrastructures énergétiques pour l'ensemble de l'Union,


Q. whereas the EU and its Member States have been close allies of the International Criminal Court since its inception, providing it with financial, political, diplomatic and logistical support while promoting the universality of the Rome Statute and defending its integrity with the purpose of strengthening the Court’s independence;

Q. considérant que l'Union européenne et ses États membres sont des alliés résolus de la Cour pénale internationale depuis sa création, qu'ils lui ont apporté un soutien financier, politique, diplomatique et logistique tout en promouvant l'universalité du statut de Rome et en défendant son intégrité dans le but de renforcer l'indépendance de la Cour;


Q. whereas the EU and its Member States have been close allies of the International Criminal Court since its inception, providing it with financial, political, diplomatic and logistical support while promoting the universality of the Rome Statute and defending its integrity with the purpose of strengthening the Court’s independence;

Q. considérant que l'Union européenne et ses États membres sont des alliés résolus de la Cour pénale internationale depuis sa création, qu'ils lui ont apporté un soutien financier, politique, diplomatique et logistique tout en promouvant l'universalité du statut de Rome et en défendant son intégrité dans le but de renforcer l'indépendance de la Cour;


N. whereas there is a need to develop greater trust and further cooperation between private sector actors, NGOs, local authorities, international organisations and governments; whereas business resources, expertise, supply chains, research and development capabilities, and logistics can serve to ensure more effective preparedness and humanitarian action;

N. considérant qu'il est nécessaire de développer la confiance et de renforcer la coopération entre les acteurs du secteur privé, les ONG, les autorités locales, les organisations internationales et les pouvoirs publics; que les ressources commerciales, l'expertise, les chaînes d'approvisionnement, les capacités de recherche et développement ainsi que les moyens logistiques peuvent contribuer à accroître l'efficacité de la préparation et de l'action humanitaire;


174. Calls on the Commission and the Member States to increase IT security and the protection of critical energy infrastructures that provide crucial services for consumers, particularly with regard to the development of industrial production and the increasing role of ICT in the energy sector; stresses, in this regard, the importance of the adoption and timely implementation of the Network and Information Security Directive to maintain high levels of network and information security of critical infrastructures;

174. invite la Commission et les États membres à renforcer la sécurité informatique et la protection des infrastructures énergétiques critiques qui assurent des services cruciaux pour les consommateurs, notamment en ce qui concerne l'évolution de la production industrielle et le rôle toujours plus important joué par les TIC dans le secteur de l'énergie; insiste, à cet égard, sur l'importance d'adopter et de mettre en œuvre en temps utile la directive concernant la sécurité des réseaux et de l'information pour maintenir des niveaux élevés de sécurité des réseaux et de l'information dans les infrastructures critiques;


C. whereas an energy security strategy must include cost-efficient actions to moderate energy demand and equally effective actions to overcome major and imminent disruptions, as well as solidarity and coordination mechanisms to protect and strengthen energy generation, smart transmission and distribution infrastructure and interconnectors; whereas this infrastructure must be capable of handling variable renewables, and be built into a fully integrated and well-functioning internal energy market as an essential part of an Energy Union with diversified external supplies and routes;

C. considérant qu'une stratégie pour la sécurité énergétique doit inclure des actions rentables visant à limiter la demande énergétique et des actions tout aussi efficaces visant à surmonter les perturbations majeures et imminentes, ainsi que des mécanismes de solidarité et de coordination afin de protéger et de renforcer les infrastructures de production, de transport intelligent et de distribution de l'énergie ainsi que les installations d'interconnexion; que ces infrastructures doivent être en mesure de gérer différentes sources d'énergie renouvelables et s'inscrire dans le cadre d'un marché intérieur de l'énergie totalement intégré ...[+++]


23. Stresses the need for greater transparency in energy-related agreements, which could be achieved by strengthening the role of the Commission in energy-related negotiations involving one or more Member States and third countries, in particular by making it a requirement for the Commission to participate in all negotiations as an observer in order to strengthen the position of individual Member States vis-à-vis a third-country supplier involved in the negotiations, so as to mitigate the risks of abuse of a dominant position by one supplier; notes, furthermore, that the Commission should carry out ex-ante and ex-post assessments, while fully respecting commercially sensitive information, and draw up both a positive and a negative list of a ...[+++]

23. indique qu'il est nécessaire d'accroître la transparence des accords relatifs à l'énergie, ce qui pourrait être atteint en renforçant le rôle de la Commission dans les négociations relatives à l'énergie qui concernent un ou plusieurs États membres et pays tiers, en particulier en faisant d'un prérequis la participation de la Commission à toutes les négociations en tant qu'observateur afin de renforcer la position des différents États membres face à un fournisseur d'un pays tiers partenaire aux négociations, pour atténuer les risques d'abus de position dominante de la part d'un fournisseur; constate, de plus, que la Commission devrait procéder à des évaluations ex ante et ex post, dans le respect absolu des informations sensibles d'un po ...[+++]


12. Stresses that all EU infrastructure projects aimed at diversifying energy sources, suppliers and routes must be fully in line with EU climate and energy legislation and long-term objectives and priorities, including EU energy security, while ensuring a high and efficient utilization of the already existing energy infrastructure and transit routes to the EU; calls on the Commission to consider investments that moderate energy demand, e.g. in building stock, as eligible projects;

12. signale que tous les projets d'infrastructures de l'Union visant à diversifier les sources d'énergie, les fournisseurs et les voies d'approvisionnement doivent être pleinement conformes à la législation de l'Union en matière de climat et d'énergie, ainsi qu'aux priorités et aux objectifs à long terme de celle-ci, y compris en matière de sécurité énergétique, tout en assurant un degré élevé d'utilisation efficace des infrastructures énergétiques et des voies de transit vers l'Union européenne existantes; invite la Commission à considérer les investissements visant à limiter la demande énergétique, par exemple dans le parc immobilier, ...[+++]