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Macro-prudential
Macro-prudential analysis
Macro-prudential framework
Macro-prudential oversight
Macro-prudential policy
Macro-prudential policy framework
Macro-prudential supervision
Macro-prudential surveillance
Macro-supervision
Macroprudential framework
Macroprudential oversight
Macroprudential policy framework
Macroprudential supervision
System of macro-prudential oversight

Translation of "macro-prudential analysis " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


macro-prudential oversight | macro-prudential supervision | macro-prudential surveillance | macro-supervision

surveillance macroprudentielle


macroprudential policy framework [ macroprudential framework | macro-prudential policy framework | macro-prudential framework ]

cadre macroprudentiel [ cadre stratégique macroprudentiel ]


macroprudential oversight [ macro-prudential oversight | macroprudential supervision | macro-prudential supervision ]

surveillance macroprudentielle






system of macro-prudential oversight

système de surveillance macroprudentielle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These include a possible framework for an EU personal pension product, further analysis on legislative changes which may be needed to support the development of covered bond markets, barriers to cross-border distribution of investment funds, a legislative proposal on the laws governing securities ownership, or legislation to review the macro-prudential framework.

Ces initiatives comprennent un éventuel cadre pour un produit européen d'épargne retraite individuelle, une analyse plus approfondie des modifications législatives susceptibles d'être nécessaires pour soutenir le développement des marchés d'obligations garanties, les entraves à la distribution transfrontière des fonds d’investissement, une proposition législative sur les lois régissant la propriété des titres, ou des dispositions législatives pour revoir le cadre macroprudentiel.


Responsibility for macro-prudential analysis remains fragmented, and is conducted by various authorities at different levels with no mechanism to ensure that macro-prudential risks are adequately identified and that warnings and recommendations are issued clearly, followed up and translated into action.

Les responsabilités relatives à la surveillance macroprudentielle demeurent fragmentées; elles sont assumées par diverses autorités à différents niveaux sans aucun mécanisme garantissant que les risques macroprudentiels sont correctement décelés et que des alertes et des recommandations claires sont émises, suivies et traduites dans les faits.


Responsibility for macro-prudential analysis remains fragmented, and is conducted by various authorities at different levels with no mechanism to ensure that macro-prudential risks are adequately identified and that warnings and recommendations are issued clearly, followed up and translated into action.

Les responsabilités relatives à la surveillance macroprudentielle demeurent fragmentées; elles sont assumées par diverses autorités à différents niveaux sans aucun mécanisme garantissant que les risques macroprudentiels sont correctement décelés et que des alertes et des recommandations claires sont émises, suivies et traduites dans les faits.


Information gathered by competent authorities should be shared with other authorities in the Union, with ESMA and with the European Systemic Risk Board (ESRB) established by Regulation (EU) No 1092/2010 of the European Parliament and of the Council of 24 November 2010 on European Union macro-prudential oversight of the financial system and establishing a European Systemic Risk Board so as to facilitate a collective analysis of the impact of the leverage of AIFs managed by AIFMs on the financial system in the Union, as well as a common ...[+++]

Les informations rassemblées par les autorités compétentes devraient être transmises aux autres autorités de l’Union, à l’AEMF et au Comité européen du risque systémique (CERS) institué par le règlement (UE) no 1092/2010 du Parlement européen et du Conseil du 24 novembre 2010 relatif à la surveillance macroprudentielle du système financier dans l’Union européenne et instituant un Comité européen du risque systémique afin de faciliter l’analyse collective de l’incidence de l’effet de levier auquel des FIA gérés par les gestionnaires on ...[+++]


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The financial crisis has revealed a need for a better analysis of and response to macro-prudential problems, which lie at the interface between macroeconomic policy and financial system regulation.

La crise financière a révélé la nécessité d’une meilleure analyse et d’une réaction aux problèmes macroprudentiels, lesquels se situent à la charnière entre la politique macroéconomique et la régulation du système financier.


By 31 December 2009, the Commission shall review this Directive as a whole to address the need for better analysis of and response to macro-prudential problems, including the examination of:

Avant le 31 décembre 2009, la Commission réexamine la présente directive dans son ensemble pour évaluer la nécessité d’une meilleure analyse des questions macro-prudentielles et des réponses à y apporter, ce réexamen portant notamment sur:


51. Notes that the European Central Bank does not currently have the teams or the mandate to supervise directly European financial institutions; calls on it to focus on payment systems for the time being, where there is still much to do, especially as regards the development of safe, fair and efficient financial infrastructures in Europe; notes also that the European Central Bank has a significant role to play in macro-prudential analysis and crisis management as part of its mandate to safeguard financial stability; considers it to be evident that the ECB should be properly involved in the various forms of future EU-wide prudential su ...[+++]

51. constate que la Banque centrale européenne ne dispose pas pour l'heure du personnel ou du mandat nécessaires pour surveiller directement les établissements financiers européens; l'invite à mettre l'accent, pour le moment, sur les systèmes de paiement, étant donné qu'il y a beaucoup à faire dans ce domaine, notamment en ce qui concerne la mise en place d'infrastructures financières sûres, justes et efficaces en Europe; constate en outre que la Banque centrale européenne a un rôle notable à jouer en ce qui concerne l'analyse macroprudentielle et la gestion de crise, et ce dans le cadre de sa mission en matière de ...[+++]


34. Calls on national supervisors to pool financial and human resources to establish 'forward posts' in the major non-EU economies and emerging markets in order to obtain first-hand information about the operations of subsidiaries of European banks and insurance companies abroad and supply up-to-date information to the common agency responsible for macro-prudential analysis;

34. invite les autorités de surveillance nationales à mettre en commun leurs ressources financières et humaines pour créer des "antennes" dans les grandes économies extraeuropéennes et sur les marchés émergents afin de se procurer des informations de première main sur les opérations des filiales des banques et compagnies d'assurance européennes à l'étranger et de communiquer des informations à jour à l'agence commune chargée d'effectuer les analyses macroprudentielles;


50. Notes that the European Central Bank does not currently have the teams or the mandate to supervise directly European financial institutions; calls on it to focus on payment systems for the time being, where there is still much to do, especially as regards the development of safe, fair and efficient financial infrastructures in Europe; notes also that the European Central Bank has a significant role to play in macro-prudential analysis and crisis management as part of its mandate to safeguard financial stability; considers it to be evident that the ECB should be properly involved in the various forms of future EU-wide prudential su ...[+++]

50. constate que la Banque centrale européenne ne dispose pas pour l'heure du personnel ou du mandat nécessaires pour surveiller directement les établissements financiers européens; l'invite à mettre l'accent, pour le moment, sur les systèmes de paiement, étant donné qu'il y a beaucoup à faire dans ce domaine, notamment en ce qui concerne la mise en place d'infrastructures financières sûres, justes et efficaces en Europe; constate en outre que la Banque centrale européenne a un rôle notable à jouer en ce qui concerne l'analyse macroprudentielle et la gestion de crise, et ce dans le cadre de sa mission en matière de ...[+++]


33. Calls on national supervisors to pool financial and human resources to establish 'forward posts' in the major non-EU economies and emerging markets in order to obtain first-hand information about the operations of subsidiaries of European banks and insurance companies abroad and supply up-to-date information to the common agency responsible for macro-prudential analysis;

33. invite les autorités de surveillance nationales à mettre en commun leurs ressources financières et humaines pour créer des "antennes" dans les grandes économies extraeuropéennes et sur les marchés émergents afin de se procurer des informations de première main sur les opérations des filiales des banques et compagnies d'assurance européennes à l'étranger et de communiquer des informations à jour à l'agence commune chargée d'effectuer les analyses macroprudentielles;


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