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FAF crossing altitude
Final approach fix crossing altitude
Lowest safe altitude
MCA
MDA
MDH
MRA
Minimum crossing altitude
Minimum descent altitude
Minimum descent height
Minimum reception altitude
Minimum safe altitude
Safety height

Translation of "minimum crossing altitude " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
minimum crossing altitude | MCA [Abbr.]

altitude minimale de franchissement | MCA [Abbr.]


minimum crossing altitude | MCA [Abbr.]

altitude minimale de croisement




minimum crossing altitude | MCA

altitude minimale de passage | MCA


minimum crossing altitude [ MCA ]

altitude minimale de franchissement [ MCA ]


final approach fix crossing altitude [ FAF crossing altitude ]

altitude de franchissement du repère d'approche finale [ altitude de franchissement du FAF ]


minimum descent altitude/height | minimum descent height | MDH [Abbr.]

MDH - hauteur minimale de descente


minimum safe altitude [ safety height | lowest safe altitude ]

altitude minimale de sécurité [ altitude de sécurité ]


minimum reception altitude [ MRA ]

altitude minimale de réception [ MRA ]


minimum descent altitude [ MDA ]

altitude minimale de descente [ MDA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Air navigation service providers shall assess the impact of descending aircraft which are not equipped with radio equipment with 8,33 kHz channel spacing capability below FL 195, taking into account factors such as minimum safe crossing altitudes, and determine whether modifications to sector capacity or airspace design/structures are required.

Les fournisseurs de services de navigation évaluent l’incidence de la décision de faire descendre sous le FL 195 les aéronefs non pourvus d’un équipement radio capable d’utiliser un espacement entre canaux de 8,33 kHz, en tenant compte de facteurs tels que laltitude minimale de sécurité, et ils déterminent s’il est nécessaire d’apporter des changements à la capacité des secteurs ou à l’organisation/aux structures de l’espace aérien.


Air navigation service providers shall assess the impact of descending aircraft which are not equipped with radio equipment with 8,33 kHz channel spacing capability below FL 195, taking into account factors such as minimum safe crossing altitudes, and determine whether modifications to sector capacity or airspace design/structures are required.

Les fournisseurs de services de navigation évaluent l’incidence de la décision de faire descendre sous le FL 195 les aéronefs non pourvus d’un équipement radio capable d’utiliser un espacement entre canaux de 8,33 kHz, en tenant compte de facteurs tels que laltitude minimale de sécurité, et ils déterminent s’il est nécessaire d’apporter des changements à la capacité des secteurs ou à l’organisation/aux structures de l’espace aérien.




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'minimum crossing altitude' ->

Date index: 2023-10-03
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