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Grant equivalent
NGE
NISA Equivalent Payment
Net Income Stabilization Account Equivalent Payment
Net grant equivalent

Translation of "net grant equivalent " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


net grant equivalent | NGE [Abbr.]

équivalent-subvention net | ESN [Abbr.]


net grant equivalent | NGE [Abbr.]

équivalent subvention net | ESN [Abbr.]




NISA Equivalent Payment [ Net Income Stabilization Account Equivalent Payment ]

paiement équivalent - CSRN [ paiement équivalent du compte de stabilisation du revenu net ]


Regulation respecting equivalence standards for diplomas granted by educational institutions outside Québec for an agrologist's permit to be issued

Règlement sur les normes d'équivalence des diplômes délivrés par les établissements d'enseignement hors du Québec, aux fins de la délivrance d'un permis d'agronome
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Medium-sized enterprises located in areas covered by Article 87(3)(c) of the Treaty: 6 % gross grant equivalent of the total cost of eligible investments plus 8 % net grant equivalent

Entreprises moyennes situées dans les zones 87.3c du traité: 6 % en équivalent-subvention brut du coût total des investissements admissibles plus 8 % en équivalent-subvention net


Small enterprises located in areas covered by Article 87(3)(c) of the Treaty: 10 % gross grant equivalent of the total cost of eligible investments plus 8 % net grant equivalent;

Petites entreprises situées dans les zones 87.3c du traité: 10 % en équivalent-subvention brut du coût total des investissements admissibles plus 8 % en équivalent-subvention net;


43. Warns that the Commission's proposal to base the maximum aid percentage on gross grant levels (unlike in the previous period in which the different taxation systems were taken into account via the net grant equivalent (NGE) formula) could increase the differences between aid that may be received by companies in regions of different Member States, not taking account of cohesion criteria;

43. fait observer que la proposition de la Commission de calculer le pourcentage maximal de l'aide à partir des niveaux bruts de subvention (contrairement à la période précédente durant laquelle les différents régimes d'imposition étaient pris en compte via la formule de l'équivalent-subvention net (ESN)) risque d'accentuer les écarts entre les aides que peuvent percevoir les entreprises dans des régions de différents États membres, sans tenir compte des critères de cohésion;


43. Warns that the Commission's proposal to base the maximum aid percentage on gross grant levels (unlike in the previous period in which the different taxation systems were taken into account via the net grant equivalent (NGE) formula) could increase the differences between aid that can be received by companies in regions of different Member States, not taking account of cohesion criteria;

43. fait observer que la proposition de la Commission de calculer le pourcentage maximal de l'aide à partir des niveaux bruts de subvention (contrairement à la période précédente durant laquelle les différents régimes d'imposition étaient pris en compte via la formule de l'équivalent-subvention net (ESN)) risque d'accentuer les écarts entre les aides que peuvent percevoir les entreprises dans des régions de différents États membres, sans tenir compte des critères de cohésion;


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23. Considers it essential that the guidelines regarding state regional aids, which probably have a greater impact on the situation in these regions than do structural policies, should be redefined so that regions suffering from permanent structural constraints can benefit from reassessed net grant equivalent ceiling rates;

23. estime indispensable que les lignes directrices relatives aux aides d'État à finalité régionale, dont les incidences sur la situation de ces régions est probablement supérieure à celle des politiques structurelles, soient redéfinies afin que les territoires subissant des contraintes structurelles permanentes puissent bénéficier de taux plafonds réévalués;


22. Considers it essential that the guidelines regarding state regional aids, which probably have a greater impact on the situation in these regions than do structural policies, should be redefined so that regions suffering from permanent structural constraints can benefit from reassessed Net Grant Equivalent ceiling rates;

22. estime indispensable que les lignes directrices relatives aux aides d'Etat à finalité régionale, dont les incidences sur la situation de ces régions est probablement supérieure à celle des politiques structurelles, soient redéfinies afin que les territoires subissant des contraintes structurelles permanentes puissent bénéficier de taux plafonds Equivalent Subvention Nets réévalués;


- special ceilings on aid intensity by virtue of their very status as outermost regions: in the case of Article 87(3)(a) regions, a net grant equivalent of 65% instead of the standard ceiling of 50% under Article 87(3)(a).

- des plafonds d'intensité dérogatoires accordés à ces régions sur la base de leur appartenance à la catégorie de région ultrapériphérique : dans le cas des régions 87§3.a), 65% ESN au lieu de 50% (plafond d'intensité de droit commun pour les régions 87§3.a).


(2) According to this, the EFTA Surveillance Authority will apply a maximum aid ceiling of 30 % net grant equivalent of initial investment or a net grant equivalent of ECU 5 500 per job created by the initial investment, but the latter may not exceed 40 % net grant equivalent of initial investment (71).

2) L'Autorité de surveillance AELE appliquera ainsi un plafond d'intensité correspondant à 30 % en équivalent-subvention net de l'investissement initial ou à un équivalent-subvention net de 5 500 écus par emploi créé grâce à l'investissement initial, ce dernier plafond ne pouvant dépasser 40 % en équivalent-subvention net de l'investissement initial (72).


(1) The highest permissible aid intensity which will apply in Article 61 (3) (a) regions is fixed to 75 % net grant equivalent (NGE) of initial investment, the alternative ceiling being a net grant equivalent of ECU 13 000 per job created by the investment (70).

1) L'intensité d'aide maximale autorisée dans les régions relevant de l'article 61 paragraphe 3 point a) est fixée à 75 % en équivalent-subvention net (ESN) de l'investissement initial, le plafond alternatif correspondant à un équivalent-subvention net de 13 000 écus par emploi créé par l'investissement en question (71).


If, for example, the approved ceiling expressed in net grant equivalent of initial investment is 20 %, the alternative ceiling would be ECU 3 500 per job created, but may not exceed 25 % net grant equivalent of initial investment (72).

Si le plafond approuvé exprimé en équivalent-subvention net de l'investissement initial est de 20 %, le plafond alternatif sera de 3 500 écus par emploi créé mais ne pourra dépasser 25 % en équivalent-subvention net de l'investissement initial (73).




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Date index: 2021-09-13
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