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1.25% of sales price or 20% of net gain
Clearance price
Estimate costs of required supplies
Estimate required supplies' costs
Estimate required supply costs
Fair sale price
Manage promotional sales prices
Net dealer price
Net sales price
Net selling price
Net wholesale price
Oversee promotional sales prices
Overseeing promotional sales prices
Oversight of promotional sales prices
Provide costs and proposed sale prices
Sale price
Sale price seasonal sale price
Sales margin price variance
Sales price
Sales price variance
Selling price
Selling price variance

Traduction de «net sales price » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


overseeing promotional sales prices | oversight of promotional sales prices | manage promotional sales prices | oversee promotional sales prices

surveiller des prix de vente promotionnels


clearance price | sale price seasonal sale price

prix de liquidation | prix de solde


net wholesale price [ net dealer price ]

prix de gros net [ prix de vente net au détaillant ]


sales price variance | sales margin price variance | selling price variance

écart sur prix de vente | écart sur prix




fair sale price

juste prix de vente [ prix de vente raisonnable ]






estimate required supplies' costs | estimate required supply costs | estimate costs of required supplies | provide costs and proposed sale prices

calculer les dépenses liées aux fournitures | évaluer les coûts des fournitures | calculer le coût des fournitures | estimer les coûts des fournitures
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(i) the net proceeds, as determined by the Postmaster General, derived from that part of the sale price of the stamps that is an additional amount described in paragraph 7(b), and

(i) les produits nets que détermine le ministre des Postes et qui proviennent de la partie du prix de vente des timbres qui constitue un montant supplémentaire visé à l’alinéa 7b), et


Where the sales volume of a product type, sold at a net sales price equal to or above the calculated cost of production, represented more than 80 % of the total sales volume of that type, and where the weighted average sales price was equal to or higher than the unit cost, normal value, by product type, was calculated as the weighted average of all domestic sales prices of the type in question.

Lorsque le volume des ventes d’un type de produit, vendu à un prix net égal ou supérieur au coût de production calculé, représentait plus de 80 % du volume total des ventes de ce type, et lorsque le prix de vente moyen pondéré était égal ou supérieur au coût unitaire, la valeur normale par type de produit a été déterminée comme étant la moyenne pondérée de tous les prix de vente intérieurs du type en question.


In cases where the sales volume of the relevant product type, sold at a net sales price equal to or above the calculated cost of production, represented more than 80 % of the total sales volume of that type and where the weighted average price of that type was equal to or above the cost of production, normal value was based on the actual domestic price, calculated as a weighted average of the prices of all domestic sales made during the IP, irrespective of whether these sales were profitable or not.

Lorsque le volume des ventes du type de produit pertinent, opérées à un prix net égal ou supérieur au coût de production calculé, représentait plus de 80 % du volume total des ventes du type en question et que le prix moyen pondéré de ce type était égal ou supérieur au coût de production, la valeur normale a été déterminée sur la base du prix intérieur réel, exprimé en moyenne pondérée des prix de toutes les ventes intérieures du type en question réalisées pendant la période d’enquête, que ces ventes aient été bénéficiaires ou non.


(Return tabled) Question No. 73 Ms. Denise Savoie: With respect to the pending sale of the CANDU reactor division of Atomic Energy of Canada Limited: (a) what analysis, if any, has the government conducted into the impact of this sale on (i) Canada’s national security, (ii) energy resilience, (iii) global nuclear non-proliferation, (iv) human rights, (v) global security, and what are their results; (b) what is the full amount of federal funds dispersed to Atomic Energy of Canada Limited, from its inception to present, from 2000 to date, and in the last available fiscal year; (c) what is the amount of federal funds dispersed to Atomic Energy of Canada Limited specifically for the CANDU reactor division, from its inception to present, from ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 73 Mme Denise Savoie: En ce qui a trait à la vente imminente de la division des réacteurs CANDU d’Énergie atomique du Canada limitée: a) quelles analyses, le cas échéant, le gouvernement a-t-il faites au sujet de l’incidence de cette vente sur (i) la sécurité mondiale, (ii) la résilience énergétique, (iii) la non-prolifération nucléaire dans le monde, (iv) les droits de la personne, (v) la sécurité mondiale, et quels en sont les résultats; b) combien de fonds fédéraux ont été affectés à Énergie atomique du Canada limitée depuis sa création jusqu’à aujourd’hui, depuis 2000 jusqu’à aujourd’hui, et au co ...[+++]


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In cases where the sales volume of a PET type, sold at a net sales price equal to or above the calculated cost of production, represented more than 80 % of the total sales volume of that type, and where the weighted average price of that type was equal to or above the cost of production, normal value was based on the actual domestic price, calculated as a weighted average of the prices of all domestic sales of that type made during the IP, irrespective of whether these sales were profitable or not.

Dans les cas où le volume des ventes d'une catégorie de PET opérées à un prix net égal ou supérieur au coût de production calculé représentait plus de 80 % du volume total des ventes de la catégorie en question et où le prix moyen pondéré pratiqué pour cette catégorie était égal ou supérieur au coût de production, la valeur normale a été déterminée sur la base du prix intérieur réel, exprimé en moyenne pondérée des prix de toutes les ventes intérieures de la catégorie en question pendant la période d'enquête, que ces ventes aient été ...[+++]


In cases where the sales volume of a product type, sold at a net sales price equal to or above the unit cost, represented more than 80 % of the total sales volume of that type, and where the weighted average price of that type was equal to or above the unit cost, normal value was based on the actual domestic price, calculated as a weighted average of the prices of all domestic sales of that product type made during the IP, irrespective of whether these sales were profitable or not.

Dans les cas où le volume des ventes d'un type donné opérées à un prix net égal ou supérieur au coût unitaire représentait plus de 80 % du volume total des ventes du type en question et où le prix moyen pondéré pratiqué pour ce type était égal ou supérieur au coût unitaire, la valeur normale a été fondée sur le prix intérieur réel correspondant à la moyenne pondérée des prix de toutes les ventes intérieures du type en question pendant la période d'enquête, que ces ventes aient été bénéficiaires ou non.


As concerns JSC Silvinit, where the sales volume of one product type, sold at a net sales price equal to or above the unit cost, represented more than 80 % of the total sales volume of that type, and where the weighted average price of that type was equal to or above the adjusted unit cost, normal value was based on the actual domestic price, calculated as a weighted average of the prices of all domestic sales of that product type made during the IP, irrespective of whether these sales were profitable or not.

En ce qui concerne JSC Silvinit, pour le type de produit dont le volume des ventes opérées à un prix net égal ou supérieur au coût unitaire représentait plus de 80 % du volume total des ventes et dont le prix moyen pondéré était égal ou supérieur au coût unitaire ajusté, la valeur normale a été fondée sur le prix intérieur réel correspondant à la moyenne pondérée des prix de toutes les ventes intérieures du type en question réalisées pendant la période d’enquête, que ces ventes aient été bénéficiaires ou non.


1.25% of sales price or 20% of net gain

1,25 % du prix de vente ou 20 % du gain net


In this context, it was considered appropriate, taking into account the sales volumes and sales prices of the Korean producers concerned during the period of investigation, in general the particularities of the DRAM market, the present situation of the Community DRAM marked and in particular the interests of the DRAM-users, to impose an ad valorem duty of 10.1 % expressed as a percentage of the net free-at-Community-frontier price before duty with respect of all imports of DRAMs originating in the Republic of Korea.

En conséquence, elle a jugé opportun, compte tenu du volume et des prix des ventes des producteurs coréens concernés pendant la période de l'enquête, des particularités générales des marché du DRAM, de la situation actuelle du marché des DRAM dans la Communauté et plus particulièrement des intérêts des utilisateurs de DRAM, d'instituer un droit ad valorem de 10,1 % exprimé en pourcentage du prix net franco frontière communautaire non dédouané pour toutes les importations de DRAM originaires de la république de Corée.


Previous EC anti-dumping proceeding concerning DRAMs In 1990 the anti-dumping proceeding concerning DRAMs originating in Japan was concluded with the acceptance of undertakings from the Japanese producers which ensure that their sales prices in the Community do not fall below a certain cost of production related level, which in a time of a substantial market downturn would represent a safety net preventing injury being caused to the Community industry.

Précédente procédure antidumping de la CE concernant les DRAM En 1990, la procédure antidumping relative aux DRAM originaires du Japon s'est conclue par l'acceptation par les producteurs japonais d'engagements garantissant que leurs prix de vente dans la Communauté ne seraient pas inférieurs à un certain niveau basé sur les coûts de production, qui repésenterait en cas de baisse importante du marché une sécurité permettant d'éviter que l'industrie communautaire ne subisse un préjudice.


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