Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Axle cap
Ensure passengers remain in designated passenger areas
Gas hub
Gas trading hub
Hub Web page
Hub Webpage
Hub and Spokes
Hub and Spokes project
Hub and spoke system
Hub cap
Hub extractor
Hub gear
Hub page
Hub puller
Hub remover
Hub web page
Hub-and-spoke route system
Hub-and-spoke system
Hub-and-spokes system
Hub-cap
Hubbing
Hubcap
Internal gear hub
Internal hub gear
Multi-speed hub
Multispeed hub
Natural gas hub
Natural gas trading hub
Ornamental hub cap
Passenger hub
Prevent passengers accessing unauthorised areas
Prevent unauthorised access by passengers
Restrict passenger access to specific areas on board
Wheel cap
Wheel cover
Wheel disc
Wheel hub cap
Wheel hub puller

Translation of "passenger hub " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below




internal gear hub | multispeed hub | multi-speed hub | hub gear | internal hub gear

moyeu à vitesses intégrées | moyeu multivitesse | moyeu à changement de vitesse


hub and spoke system [ hubbing | hub-and-spoke route system | hub-and-spokes system | hub-and-spoke system ]

réseau en étoile [ système de pivotage | système de réseau en étoile | système étoilé ]


Building the Capacity of ACP Countries in Trade Policy Formulation, Negotiations and Implementation (Hub and Spokes) Project | Hub and Spokes | Hub and Spokes project

projet Hub & Spokes | projet de renforcement des capacités en formulation, négociation et mise en œuvre de politiques commerciales


wheel cover | wheel disc | ornamental hub cap | hub cap | hubcap | hub-cap | wheel cap | wheel hub cap | axle cap

enjoliveur de roue | enjoliveur | chapeau de roue | chapeau de moyeu | cache-moyeu | cap de roue


natural gas trading hub [ gas trading hub | natural gas hub | gas hub ]

carrefour gazier [ plaque tournante gazière | nœud gazier | hub gazier ]


wheel hub puller | hub extractor | hub puller | hub remover

arrache-moyeu | arrache-moyeux | extracteur pour moyeux


hub page [ hub web page | hub Web page | hub Webpage ]

page pivot


ensure passengers remain in designated passenger areas | prevent unauthorised access by passengers | prevent passengers accessing unauthorised areas | restrict passenger access to specific areas on board

restreindre l'accès des passagers à des zones spécifiques à bord
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
51. Calls on the Commission and the Member States to speed up the implementation of the Single European Sky legislation, with a view to making the pricing of services more transparent, thereby facilitating the monitoring of compliance with competition rules and maximising competitiveness and safety in the European hub, and to continue working to foster competitiveness in European airports for the benefit of both the economy and passengers;

51. invite la Commission et les États membres à accélérer la mise en œuvre de la législation sur le ciel unique européen afin d'accroître la transparence de la tarification des services, de faciliter ainsi le contrôle du respect des règles de concurrence, d'augmenter autant que possible la compétitivité et la sécurité de la plateforme européenne et de poursuivre leurs efforts pour favoriser la compétitivité dans les aéroports européens au profit tant de l'économie que des passagers;


51. Calls on the Commission and the Member States to speed up the implementation of the Single European Sky legislation, with a view to making the pricing of services more transparent, thereby facilitating the monitoring of compliance with competition rules and maximising competitiveness and safety in the European hub, and to continue working to foster competitiveness in European airports for the benefit of both the economy and passengers;

51. invite la Commission et les États membres à accélérer la mise en œuvre de la législation sur le ciel unique européen afin d'accroître la transparence de la tarification des services, de faciliter ainsi le contrôle du respect des règles de concurrence, d'augmenter autant que possible la compétitivité et la sécurité de la plateforme européenne et de poursuivre leurs efforts pour favoriser la compétitivité dans les aéroports européens au profit tant de l'économie que des passagers;


14. Calls on the Commission and the Member States to speed up implementation of the Single European Sky legislation with a view to making the pricing of services more transparent, thereby facilitating the monitoring of compliance with competition rules and maximising competitiveness and safety in the European hub, and to continue working to foster competitiveness in European airports for the benefit of both the economy and passengers;

14. invite la Commission et les États membres à accélérer la mise en œuvre effective de la législation sur le ciel unique européen afin d'accroître la transparence de la tarification des services, de faciliter ainsi le contrôle du respect des règles de concurrence, d'augmenter autant que possible la compétitivité et la sécurité de la plateforme européenne et de poursuivre leurs efforts pour favoriser la compétitivité dans les aéroports européens au profit tant de l'économie que des passagers;


A. whereas there is currently no universally accepted definition for the term ‘regional airport’; whereas airports whose principal catchment area is a capital city are not included in the purview of this report; whereas it is suggested that regional airports, i.e. ‘non-hub’ airports, should be subdivided into major and minor airports, on the basis of the types of links provided by such airports, passenger volume and links with major cities and major airports, and whereas the Commission is urged to set common criteria in order to facilitate a proper definition of ‘regional airport’ that takes into account all of the above mentioned ele ...[+++]

A. considérant qu'il n'existe actuellement pas de définition unanimement acceptée du terme «aéroport régional»; considérant que les aéroports dont la zone principale de chalandise est une capitale n'entrent pas dans le champ du présent rapport; considérant qu'il est proposé que les aéroports régionaux, c'est-à-dire les aéroports sans plateforme de correspondances, soient subdivisés en aéroports de grande et de moindre importance, sur la base des types de liaisons assurées par de tels aéroports, du nombre de passagers et des liaisons avec de grandes villes et de grands aéroports, et considérant que la Commission est invitée à définir d ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Scotland is geographically very well-placed to be developed as a maritime transport hub between Europe and the rest of the world and we have considerable scope to develop additional short sea routes, both for passengers and for freight.

L’Écosse est géographiquement bien placée pour devenir une installation de transport maritime entre l’Europe et le reste du monde et nous avons énormément de possibilités de créer de nouvelles lignes de courte distance destinées au transport de passagers et de marchandises.


Hong Kong is a major airfreight and passenger hub for onwards traffic to the wider Asia-Pacific region as well as an important gateway to the Chinese mainland.

L'aéroport de Hong Kong est une plate-forme importante pour le trafic de passagers et de fret vers la région Asie-Pacifique et un point d'accès important à la Chine continentale.


Hong Kong is a major airfreight and passenger hub for onwards traffic to the wider Asia-Pacific region as well as an important gateway to the Chinese mainland.

L'aéroport de Hong Kong est une plate-forme importante pour le trafic de passagers et de fret vers la région Asie-Pacifique et un point d'accès important à la Chine continentale.


China is therefore expected over the next 10 years to become the largest Asian market and leading hub for air passenger traffic as well as for international cargo traffic thereby taking over Japan’s current leading position.

Tout porte donc à croire que la Chine va devenir, au cours des dix prochaines années, le plus gros marché asiatique et la principale plaque tournante pour le trafic aérien de passagers, ainsi que pour le trafic international de marchandises, détrônant ainsi le Japon.


But in the global market, the absolute size of an airline's network can be important and the big US airlines are much bigger than their EU counterparts in terms of passenger numbers (40.000.000 for EU number 1 - Lufthansa - and 110.000.000 for US number 1 - American Airlines), the number of hubs they operate, and their aircraft fleets (800+ aircraft for American Airlines against 280 for British Airways - the EU's largest fleet).The Community will need to conclude a new generation of agreements that gives them that freedom.

Mais sur le marché mondial, la taille absolue du réseau d'une compagnie aérienne peut être importante, et les grandes compagnies aériennes américaines sont beaucoup plus grandes que leurs homologues de l'Union européenne sous l'angle du nombre de voyageurs (40 000 000 pour le numéro un européen, la Lufthansa, et 110 000 000 pour le numéro un américain, American Airlines), du nombre de plates-formes (hubs) desservies, et de la taille de leur flotte (plus de 800 appareils pour American Airlines, contre 280 pour British Airways, qui possède la flotte la plus grande de l'Union européenne). La Communauté devra conclure une nouvelle génération d'accords ...[+++]


Under the arrangements established by the Italian authorities, the carriers argue that, while Alitalia can feed passengers from Milan Linate to its Rome hub to supply onward routes, other carriers are not able to feed passengers from Milan Malpensa to their hubs because the infrastructure links from central Milan to Malpensa are insufficient to cope with passenger volume. They argue therefore that Malpensa is unattractive to potential passengers who will continue to choose to fly from Linate (and thus with Alitalitia) in preference to ...[+++]

En vertu des dispositions prises par les autorités italiennes, les compagnies soutiennent qu'alors qu'Alitalia peut diriger les passagers de Milan Linate vers son propre noyau que représente l'aéroport de Rome, de manière à assurer les correspondances nécessaires, les autres compagnies ne peuvent diriger les passagers de Milan Malpensa vers leurs propres noyaux, parce que les liaisons, sur le plan de l'infrastructure, entre Milan et Malpensa ne suffisent pas à assurer le volume de passagers, et qu'elles présentent donc peu d'intérêt pour les passagers potentiels, qui continueront à préférer de voler depuis Linate (donc avec Alitalia), pl ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'passenger hub' ->

Date index: 2022-07-08
w