Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alternate pathway
Alternative complement pathway
Alternative pathway
C3 cycle
C3 pathway
Calvin cycle
Calvin pathway
Calvin-Benson cycle
Carbon fixation cycle
Care management action plan
Care map
Care path
Care process model
Clinical care pathway
Clinical pathway
Critical care pathway
Critical pathway
EM pathway
Embden-Meyerhof glycolytic pathway
Embden-Meyerhof pathway
Embden-Meyerhof pathway glycolysis
HMP shunt
HMS
Hexose monophosphate pathway
Hexose monophosphate shunt
Intervention plan
NO pathway
Nef pathway
Negative regulatory factor pathway
Nitric oxide pathway
Pathway of training
Pentose phosphate pathway
Phosphogluconate pathway
Training pathway

Translation of "pathway " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
EM pathway | Embden-Meyerhof glycolytic pathway | Embden-Meyerhof pathway | Embden-Meyerhof pathway glycolysis

glycolyse anaérobie | voie d'Embden-Meyerhof


clinical pathway | clinical care pathway | care path | care map | care process model | care management action plan | critical pathway | critical care pathway | intervention plan

cheminement clinique | carte de soins | plan d'intervention | plan d'intervention interdisciplinaire


pathway of training | training pathway

filière de formation | voie de formation


NO pathway [ nitric oxide pathway ]

voie du monoxyde d'azote


nef pathway | negative regulatory factor pathway

régulation nef


hexose monophosphate shunt | HMS | HMP shunt | hexose monophosphate pathway | pentose phosphate pathway | phosphogluconate pathway

voie des hexoses monophosphates | cycle gluconique | voie HMP | voie des pentoses | voie de Dickens-Horecker | voie de dégradation du glucose


alternative complement pathway [ alternative pathway | alternate pathway ]

voie alterne [ voie alterne d'activation du complément | voie d'activation alterne du complément ]


alternative complement pathway | alternative pathway

voie alterne | voie alterne d'activation du complément | voie d'activation alterne du complément


Calvin cycle [ Calvin-Benson cycle | C3 cycle | C3 pathway | Calvin pathway | carbon fixation cycle ]

cycle de Calvin [ voie de Calvin | cycle C3 | cycle de Calvin-Benson | cycle de fixation du carbone | métabolisme C3 ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(in the case of specific pathways with default values of greenhouse gas savings less than that for the general pathway) whether it is estimated that at least a tenth of EU consumption of the general biofuel/bioliquid pathway concerned is produced using practices that lead to emissions that are greater than those depicted by the default value for that general pathway.

(lorsque les filières spécifiques présentent des valeurs par défaut pour les réductions de gaz à effet de serre inférieures à celles de la filière générale) au moins un dixième (selon les estimations) de la consommation UE de la filière générale de biocarburants/bioliquides concernée est produit par des méthodes provoquant des émissions supérieures à celles correspondant aux valeurs par défaut de la filière générale.


‘specific pathways’, i.e. pathways that are characterised by more specific description than general pathways, such as ‘wheat ethanol (straw as process fuel in CHP plant)’.

des «filières spécifiques», à savoir des filières caractérisées par une description plus spécifique que les filières générales, telles que «éthanol de blé (paille utilisée comme combustible de transformation dans les centrales de cogénération)».


44. Notes that a variety of pathways must be available to young people, and that the definitions of such pathways (internships, traineeships) vary across Europe;

44. relève que les jeunes doivent pouvoir choisir entre plusieurs voies (stages, apprentissage), qui sont diversement définies en Europe;


1. Member States shall, within 18 months of the adoption of the Union list carry out a comprehensive analysis of the pathways of unintentional introduction and spread of invasive alien species of Union concern at least in their territory, as well as in their marine waters as defined in point (1) of Article 3 of Directive 2008/56/EC, and identify the pathways which require priority action ('priority pathways') because of the volume of species or of the potential damage caused by the species entering the Union through those pathways.

1. Les États membres réalisent, dans un délai de dix-huit mois à compter de l'adoption de la liste de l'Union, une analyse complète des voies d'introduction et de propagation non intentionnelles d'espèces exotiques envahissantes préoccupantes pour l'Union, au moins sur leur territoire, ainsi que dans leurs eaux marines au sens de l'article 3, point 1), de la directive 2008/56/CE, et déterminent les voies qui requièrent une action prioritaire (ci-après dénommées "voies prioritaires") en raison du volume des espèces ou de l'importance des dommages potentiels causés par les espèces entrant dans l'Union par ces voies.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Member States shall, within two years from the adoption of the list referred to in Article 4(1) carry out a comprehensive analysis of the pathways of unintentional introduction and spread of invasive alien species of Union concern in their territory and identify the pathways which require priority action ('priority pathways'), because of the volume of species or of the potential risk associated with the species entering the Union through them.

1. Les États membres réalisent, dans un délai de deux ans à compter de l'adoption de la liste visée à l'article 4, paragraphe 1, une analyse exhaustive des voies d'introduction et de propagation non intentionnelles d'espèces exotiques envahissantes préoccupantes pour l'Union sur leur territoire et déterminent les voies qui requièrent une action prioritaire ("voies prioritaires") en raison du volume des espèces ou du danger potentiel lié aux espèces entrant dans l'Union par ces voies d'accès.


1. Member States shall, by [18 months from the entry into force of this Regulation – date to be inserted] at the latest carry out a comprehensive analysis of the pathways of unintentional introduction and spread of invasive alien species in their territory and identify the pathways which require priority action ('priority pathways'), because of the volume of species or of the damage caused by the species entering the Union through them.

1. Les États membres réalisent, pour le [18 mois à compter de l'entrée en vigueur du présent règlement — date à insérer] au plus tard, une analyse exhaustive des voies d'introduction et de propagation non intentionnelles d'espèces exotiques envahissantes sur leur territoire et déterminent les voies qui requièrent une action prioritaire ("voies prioritaires") en raison du volume des espèces ou de l'importance des dommages causés par les espèces entrant dans l'Union par ces voies d'accès.


1. Member States shall, within 18 months from the adoption of the list referred to in Article 4(1) of this Regulation carry out a comprehensive analysis of the pathways of unintentional introduction and spread of invasive alien species of Union concern, at least, in their territory, as well as in their marine waters as defined in Article 3(1) of Directive 2008/56/EC, and identify the pathways which require priority action ('priority pathways'), because of the volume of species or of the potential damage caused by the species entering the Union through them.

1. Les États membres réalisent, dans un délai de dix-huit mois à compter de l'adoption de la liste visée à l'article 4, paragraphe 1, du présent règlement , une analyse exhaustive des voies d'introduction et de propagation non intentionnelles d'espèces exotiques envahissantes préoccupantes pour l'Union, au moins sur leur territoire, ainsi que dans leurs eaux marines au sens de l'article 3, paragraphe 1, de la directive 2008/56/CE, et déterminent les voies d'accès qui requièrent une action prioritaire («voies d'accès prioritaires») en raison du volume des espèces ou de l'importance des dommages potentiels causés par les espèces entrant da ...[+++]


25. Calls on the Commission to support targeted research projects on substances likely to affect the endocrine system and to emphasise the adverse effects at low concentrations or through combined exposure, including the development of new testing and analysis methods, as well as supporting a new paradigm shift based on pathways of toxicity/adverse outcome pathways; calls on the Commission to incorporate endocrine disrupters, their combination effects, and related subjects in the priorities for the research and development framework programme;

25. invite la Commission à soutenir des efforts ciblés de recherche sur les substances susceptibles d'affecter le système endocrinien et à mettre en évidence les effets préjudiciables à faible dose et après exposition combinée, y compris l'élaboration de nouvelles méthodes d'essai et d'analyse, ainsi qu'à encourager une nouvelle approche fondée sur les voies de toxicité et les voies d'effets indésirables; invite la Commission à faire figurer les perturbateurs endocriniens, leurs effets combinés et les sujets connexes dans les priorités du programme-cadre de recherche et de développement;


While a "Europass Training" document can describe up to three European pathways, at this stage of implementation a very limited proportion of trainees have completed and recorded more than one pathway, so that the number of documents issued is virtually the same as that of European pathways achieved.

Si un document «Europass-Formation» peut décrire jusqu'à trois parcours européens, une proportion très limitée de stagiaires avaient accompli et enregistré plus d'un parcours à ce stade de la mise en oeuvre; de ce fait, le nombre de documents délivrés est pratiquement identique à celui des parcours européens effectués.


While quantitative figures are not often available, the link with the "Leonardo da Vinci" programme is confirmed by all NCPs, though the relative weight varies: for instance, in Italy and Norway almost all European pathways were "Leonardo da Vinci" mobility projects, while in Sweden about half of the sending bodies sought funding within other programmes; and "Leonardo da Vinci" contributes to a little more than a third of all Finnish pathways and a quarter of all French pathways.

Si des données quantitatives ne sont pas souvent disponibles, l'ensemble des PCN confirment le lien avec le programme «Leonardo da Vinci», bien que l'importance relative de celui-ci varie. Par exemple, en Italie et en Norvège, quasiment tous les parcours européens étaient des projets de mobilité «Leonardo da Vinci», tandis qu'en Suède, environ la moitié des organismes d'envoi ont sollicité un financement au titre d'autres programmes. «Leonardo da Vinci» est intervenu dans un peu plus d'un tiers de tous les parcours finlandais et d'un quart de tous les parcours français.


w