Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on music education
Advise on music pedagogy
Advise on musical pedagogy
Advise on pedagogy of music
Develop a pedagogical concept
E-pedagogic
E-pedagogy
Education museum
Educational
Electronic pedagogic
Electronic pedagogy
Implement a instructional concept
Museum of education
Museum of pedagogy
Open education
Open pedagogy
Operate a pedagogical concept
Paedagogic
Pedagogic
Pedagogic grammar
Pedagogic knowledge
Pedagogical
Pedagogical expertise
Pedagogical grammar
Pedagogical knowledge
Pedagogy museum
Produce a instructional concept
Teaching expertise
Teaching knowledge
Techno-pedagogic
Techno-pedagogy
Technopedagogy
Use pedagogic tools to encourage the creative process

Translation of "pedagogy " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
technopedagogy | techno-pedagogy | e-pedagogy | electronic pedagogy

technopédagogie | pédagogie technologique | e-pédagogie


facilitate creative engagement by employing pedagogic strategies | use pedagogic tools to encourage the creative process | employ pedagogic strategies to facilitate creative engagement | use pedagogic strategies to facilitate creative processes

appliquer des stratégies pédagogiques pour faciliter l'engagement créatif


advise on musical pedagogy | advise on pedagogy of music | advise on music education | advise on music pedagogy

donner des conseils sur la pédagogie de la musique


techno-pedagogic | e-pedagogic | electronic pedagogic

technopédagogique


pedagogical knowledge [ pedagogic knowledge | teaching knowledge | teaching expertise | pedagogical expertise ]

expertise pédagogique


operate a pedagogical concept | produce a instructional concept | develop a pedagogical concept | implement a instructional concept

mettre au point un concept pédagogique


pedagogic grammar | pedagogical grammar

grammaire pédagogique


educational [ pedagogical | pedagogic | paedagogic ]

pédagogique [ éducationnel ]


education museum [ museum of education | museum of pedagogy | pedagogy museum ]

musée de l'enseignement [ musée de la pédagogie ]


open education | open pedagogy

pédagogie ouverte | éducation ouverte
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A more active use of innovative pedagogies and tools for developing digital competences: Education and training — at all levels — can benefit from the introduction of well-tested innovative pedagogical practices and didactic materials that have demonstrated their capacity to contribute in a concrete manner to inclusive, engaged learning for diverse learners.

Utiliser plus activement les pédagogies innovantes et les outils permettant de développer les compétences numériques: l'éducation et la formation — à tous les niveaux — peuvent tirer profit de l'introduction de pratiques pédagogiques innovantes et éprouvées et d'outils didactiques qui ont fait la preuve de leur capacité à contribuer concrètement à un apprentissage inclusif et dynamique pour la diversité des apprenants.


Developing digital competence effectively and age-appropriately in ECEC and primary education has important implications in terms of pedagogical approaches, assessment, pedagogical resources and learning environments, as well as in terms of helping to reduce the digital gap.

Le développement de la compétence numérique, d’une manière effective et adaptée à l’âge, dans l’éducation et l’accueil des jeunes enfants et dans l’enseignement primaire a des conséquences importantes sur les approches pédagogiques, l’évaluation, les ressources pédagogiques et l’environnement d’apprentissage, ainsi que sur la contribution à la réduction de la fracture numérique.


master in vocational education ("majster odbornej výchovy"), which represents education of a total duration of at least 12 years, comprising 8 years of basic education, 4 years of vocational education (complete vocational secondary education and/or apprenticeship in the relevant (similar) vocational training or apprenticeship course), professional experience of a total duration of at least 3 years in the field of the person's completed education or apprenticeship and supplementary pedagogical study at the faculty of pedagogy or at the technical universities, or complete secondary education and apprenticeship in the relevant (similar) voc ...[+++]

maître dans le domaine de l'enseignement professionnel ("majster odbornej výchovy"), qui représente une formation d'une durée totale d'au moins douze ans, dont huit ans d'enseignement de base, quatre ans d'enseignement professionnel (cycle complet d'enseignement professionnel du secondaire et/ou apprentissage dans le cycle (similaire) de formation professionnelle ou d'apprentissage concerné), expérience professionnelle d'une durée totale d'au moins trois ans dans le domaine de la formation ou de l'apprentissage suivis et études complémentaires en pédagogie à la faculté de pédagogie ou dans une université technique, ou cycle complet d'ens ...[+++]


educator at special educating facilities and at social service facilities ("vychovávatel" v špeciálnych výchovných zariadeniach a v zariadeniach sociálnych služieb"), which represents education of a total duration of at least 14 years, comprising 8/9 years of basic education, 4 years of study at secondary pedagogical school or at another secondary school and 2 years of supplementary part-time pedagogical study.

éducateur dans des institutions d'éducation spécialisée et dans des centres de services sociaux ("vychovávatel' v špeciálnych výchovných zariadeniach a v zariadeniach sociálnych služieb"), qui représente une formation d'une durée totale d'au moins quatorze ans, dont huit à neuf ans d'enseignement de base, quatre ans d'études dans un établissement d'enseignement secondaire spécialisé en pédagogie ou dans un autre établissement d'enseignement secondaire, et deux ans d'études complémentaires de pédagogie à temps partiel.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
support for European networks and partnerships that promote and strengthen the pedagogical and educational use of Internet and ICT and for the exchange of good practice. These activities are designed to ensure that teachers and pupils are not only technically proficient at using Internet and ICT but are also proficient in a pedagogical, critical and responsible sense;

soutien aux réseaux et partenariats européens qui encouragent et renforcent l'utilisation d'Internet et des TIC à des fins didactiques et pédagogiques, ainsi que les échanges de bonnes pratiques; ces activités visent à ce qu'enseignants et élèves sachent utiliser Internet et les TIC non seulement techniquement, mais aussi avec discernement et responsabilité sur le plan pédagogique;


actions in this area will support and further develop networking in schools, to make it possible for all schools in Europe to build pedagogical partnerships with schools elsewhere in Europe, to promote innovative cooperation methods and transfer quality educational approaches and reinforce language learning and intercultural dialogue; actions in this area will also address the updating of teachers' and trainers' professional skills in the pedagogical and collaborative use of ICT through an exchange and dissemination of good practices and the setting up of transnational and multidisciplinary cooperation projects.

les actions menées dans ce domaine soutiendront et développeront plus avant les réseaux entre écoles afin de permettre à toutes les écoles d'Europe de développer des partenariats pédagogiques avec d'autres établissements scolaires situés ailleurs en Europe de manière à encourager des méthodes de coopération innovantes, à diffuser des approches éducatives de qualité et à renforcer l'apprentissage des langues et le dialogue interculturel; les actions menées dans ce domaine porteront aussi sur l'actualisation des compétences professionnelles des enseignants et formateurs dans l'utilisation pédagogique et collective des TIC par l'échange et ...[+++]


e-twinning of schools in Europe and promotion of teachers' training: Actions in this area will support and further develop networking in schools, to make it possible for all schools in Europe to build pedagogical partnerships with schools elsewhere in Europe, to promote innovative cooperation methods and transfer quality educational approaches and reinforce language learning and intercultural dialogue; Actions in this area will also address the updating of teachers' and trainers' professional skills in the pedagogical and collaborative use of ICT through an exchange and dissemination of good practices and the setting up of transnational ...[+++]

les jumelages électroniques d'établissements scolaires en Europe et la promotion des formations destinées aux enseignants: les actions menées dans ce domaine soutiendront et développeront plus avant les réseaux entre écoles afin de permettre à toutes les écoles d'Europe de développer des partenariats pédagogiques avec d'autres établissements scolaires situés ailleurs en Europe de manière à encourager des méthodes de coopération innovantes, à diffuser des approches éducatives de qualité et à renforcer l'apprentissage des langues et le dialogue interculturel; les actions menées dans ce domaine porteront aussi sur l'actualisation des compé ...[+++]


support for European networks and partnerships that promote and strengthen the pedagogical and educational use of ICT and the Internet and also for the exchange of good practice.

soutien aux réseaux et partenariats européens qui encouragent et renforcent l'utilisation des TIC et de l'Internet à des fins didactiques et pédagogiques, ainsi que les échanges de bonnes pratiques.


(iv) to continue their efforts in the initial and in-service training of teachers and trainers in the pedagogical use of ICT, given the need to develop the digital culture as one essential element in the teacher's basic skills and to motivate teachers and trainers to make the best pedagogical use of ICT in their own teaching.

iv) à poursuivre leurs efforts en matière de formation initiale et continue des enseignants et formateurs à l'utilisation pédagogique des TIC, car il est indispensable de faire de la culture numérique un élément essentiel des aptitudes fondamentales des enseignants et d'inciter les enseignants et les formateurs à faire le meilleur usage pédagogique des TIC dans leur propre enseignement.


(ix) to support the development and adaptation of innovative pedagogy that integrates the use of technology within broader cross-curriculum approaches; to foster new approaches, based on a more extensive use of innovative pedagogical methods and software and the use of new devices and experiences in order to stimulate learners' knowledge and motivation and so foster, as a part of teaching, critical attitudes among learners to content on the Internet and other media.

ix) à soutenir l'élaboration et l'adaptation d'une pédagogie innovante, qui intègre l'utilisation des technologies dans le cadre d'approches interdisciplinaires élargies; à favoriser de nouvelles approches fondées sur une utilisations plus large de méthodes et de logiciels pédagogiques novateurs et sur le recours à des moyens et expériences nouveaux, afin d'améliorer les connaissances et de stimuler la motivation des apprenants et de les inciter, dans le cadre de l'enseignement, à faire preuve d'esprit critique à l'égard des contenus diffusés sur Internet et par d'autres médias.


w