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Lionel Stassar
Director of the Translation Department

National Employment Office (ONEM)
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Translation of "physical education " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
physical education [ physical exercise ]

éducation physique


deliver physical education activities within the community | facilitate sport in the community | facilitate physical activity in the community | facilitate physical activity within a community

faciliter l'activité physique dans la communauté


secondary school physical education tutor | secondary school teacher of physical education | high school physical education teacher | physical education teacher secondary school

professeur d’EPS/professeure d’EPS | professeure d’EPS | professeur d’éducation physique et sportive/professeure d’éducation physique et sportive | professeur d’EPS


instructor in physical education | vocational PE instructor | physical education vocational teacher | vocational teacher in physical education

enseignant d’éducation physique | enseignant d’éducation physique/enseignante d’éducation physique | enseignante d’éducation physique


International Association for Physical Education in Higher Education [ AIESEP | International Association of Colleges of Physical Education | International Association of Schools or Higher Institutes of Physical Education ]

Association internationale des écoles supérieures d'éducation physique [ AIESEP | Association internationale des écoles ou instituts supérieurs d'éducation physique et sportive ]


Physical and Health Education Canada [ PHE Canada | Canadian Association for Health, Physical Education, Rec reation and Dance | Canadian Association for Health, Physical Education and Recreation | Canadian Coalition for Quality Daily Physical Education ]

Éducation physique et santé Canada [ EPS Canada | Association canadienne pour la santé, l'éducation physique, le loisir et la danse | Association canadienne pour la santé, l'éducation physique et le loisir | Association canadienne pour la santé, l'éducation physique et la récréation ]


Canadian Council of University Physical Education and Kinesiology Administrators [ CCUPEKA | Canadian Council of University Physical Education Association | Canadian Association of Deans and Directors of Faculties, Schools and Departments of Physical Education ]

Conseil canadien des administrateurs universitaires en éducation physique et kinésiologie [ CCAUÉPK,CCAUEPK | Conseil canadien de l'association universitaire de l'éducation physique | Association canadienne des doyens et directeurs de facultés, écoles et départements d'éducation physique ]


corrective gymnastics | corrective physical education (1) | adapted physical education (2)

éducation physique spécialisée | gymnastique corrective


physical sciences [ physics ]

sciences physiques [ physique ]


town and country planning [ Physical planning(ECLAS) | land management and planning(GEMET) | land planning(GEMET) | land use planning(GEMET) | urban planning(GEMET) | physical planning(UNBIS) ]

anagement du territoire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Why is physical education not marked and progress not tracked?

Pourquoi ne valorise-t-on pas l'éducation physique et ne suit-on pas les progrès réalisés?


If we accept that we are facing an epidemic of obesity, does it make sense that schools are not stepping up and demanding to be able to deliver physical education?

Si nous admettons l'existence d'une épidémie d'obésité, est-il logique que les écoles n'exigent pas d'être en mesure de donner des cours d'éducation physique?


Why are we so reluctant to take physical education seriously?

Or, pourquoi sommes- nous si réticents à prendre au sérieux l'éducation physique?


Over the past few decades, many schools have decreased physical education to invest in technology.

Au cours des dernières décennies, bien des écoles ont délaissé l'éducation physique pour investir davantage dans la technologie.


11. Stresses the urgent need to establish a multi-stakeholder body in order to collect, exchange, analyse and disseminate evidence of match-fixing, sport fraud and other forms of corruption in sport, both in Europe and beyond; considers that this body should also compile best practice in the fight against corruption in sport and promote concepts of good governance in sport; notes that the first opportunity to discuss this may be the Fifth International Conference of Ministers and Senior Officials Responsible for Physical Education and Sport (MINEPS), to be held in Berlin in May 2013;

11. souligne qu'il importe d'instaurer d'urgence un organe multipartite afin de recueillir, d'échanger, d'analyser et de diffuser des données sur les matchs truqués, la fraude dans les compétitions sportives et d'autres formes de corruption dans le domaine du sport, tant à l'intérieur de Europe qu'au-delà de ses frontières; considère qu'un tel organe devrait également établir la liste des bonnes pratiques dans la lutte contre la corruption dans le domaine du sport et y promouvoir les notions de bonne gouvernance; fait observer que la Cinquième conférence internationale des ministres et hauts fonctionnaires responsables des secteurs de l'éducation physique et du spo ...[+++]


14. Welcomes the fact that the Fifth International Conference of Ministers and Senior Officials Responsible for Physical Education and Sport (MINEPS) will address the issue of integrity in sport and the fight against match-fixing, and believes this is a good forum in which to address the need for a global body dealing with match-fixing;

14. se félicite que la Cinquième conférence internationale des ministres et hauts fonctionnaires responsables des secteurs de l'éducation physique et du sport (MINEPS) abordera la question de l'intégrité dans le sport et la lutte contre le trucage des matchs, et estime qu'elle est un forum approprié pour répondre à la nécessité d'un organisme mondial chargé de lutter contre le trucage des matchs;


20. Welcomes the fact that the Fifth International Conference of Ministers and Senior Officials Responsible for Physical Education and Sport (MINEPS) will address the issue of integrity in sport and the fight against match-fixing, and believes this is a good forum in which to address the need for a global body dealing with match-fixing, and in which all the relevant actors can meet, exchange information, coordinate their action and promote concepts of good governance;

20. se félicite que la Cinquième conférence internationale des ministres et hauts fonctionnaires responsables des secteurs de l'éducation physique et du sport (MINEPS) abordera la question de l'intégrité dans le sport et la lutte contre le trucage des matchs, et estime qu'elle est un forum approprié pour répondre à la nécessité d'un organisme mondial consacré au trucage des matchs, au sein duquel tous les acteurs pertinents peuvent se rencontrer, échanger des informations, coordonner leur action et promouvoir des concepts de bonne gouvernance;


30. Calls on the EU to continue to support economic, social and political empowerment of women as a tool for promoting the proper enjoyment of their rights and fundamental freedoms and to attach the highest importance to access to quality education for girls, including girls from the poorest and marginalised communities; calls for support to be given to vocational education for women, for a greater take-up of vocational training to be ensured in the fields of science and technology, for gender equality training programmes to be devise ...[+++]

30. invite l'Union à continuer de soutenir l'émancipation économique, sociale et politique des femmes en tant que moyen de promouvoir un juste exercice de leurs droits et de leurs libertés fondamentales, et à accorder la plus haute importance à l'accès des jeunes filles, notamment celles issues des communautés les plus pauvres et marginalisées, à une éducation de qualité; invite à soutenir la mise en œuvre de l'enseignement professionnel pour les femmes, l'offre de formations supérieures dans les domaines des sciences et des technologies, l'élaboration de programmes de formation sur l'égalité hommes-femmes destinés aux professionnels de ...[+++]


106. Calls for the EU to continue to support the economic, social and political empowerment of women as a tool for promoting the proper enjoyment of their rights and fundamental freedoms, and to attach the highest importance to access to quality education for girls, including those from the poorest and most marginalised communities; calls for support to be given to vocational education for women, for a greater take-up of vocational training to be ensured in the fields of science and technology, for gender equality training programmes ...[+++]

106. invite l'Union à continuer de soutenir l'émancipation économique, sociale et politique des femmes en tant que moyen de promouvoir un juste exercice de leurs droits et de leurs libertés fondamentales, et à accorder la plus haute importance à l'accès des filles à une éducation de qualité, notamment quand elles sont issues des communautés les plus pauvres et les plus marginalisées; invite à soutenir la mise en œuvre de l'enseignement professionnel pour les femmes, l'offre de formations supérieures dans les domaines des sciences et des technologies, l'élaboration de programmes de formation sur l'égalité de genre destinés aux professionn ...[+++]


107. Calls for the EU to continue to support the economic, social and political empowerment of women as a tool for promoting the proper enjoyment of their rights and fundamental freedoms, and to attach the highest importance to access to quality education for girls, including those from the poorest and most marginalised communities; calls for support to be given to vocational education for women, for a greater take-up of vocational training to be ensured in the fields of science and technology, for gender equality training programmes ...[+++]

107. invite l'Union à continuer de soutenir l'émancipation économique, sociale et politique des femmes en tant que moyen de promouvoir un juste exercice de leurs droits et de leurs libertés fondamentales, et à accorder la plus haute importance à l'accès des filles à une éducation de qualité, notamment quand elles sont issues des communautés les plus pauvres et les plus marginalisées; invite à soutenir la mise en œuvre de l'enseignement professionnel pour les femmes, l'offre de formations supérieures dans les domaines des sciences et des technologies, l'élaboration de programmes de formation sur l'égalité de genre destinés aux professionn ...[+++]