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Arrest point
COP
Change-over point
Critical point
Critical point with phase change
DARGNE
Discrete control
Inversion point
Monitor a check-out point
Monitor check-out point
Monitoring check-out points
Navigation change over point
Navigation change-over point
PTP control
PTP path control
Pin-point navigation
Point to point control
Point to point path control
Point to point programming
Point-to-point circuit
Point-to-point communication
Point-to-point conference
Point-to-point conferencing
Point-to-point connection
Point-to-point control
Point-to-point line
Point-to-point link
Point-to-point motion control
Point-to-point navigation
Point-to-point teleconference
Point-to-point teleconferencing
Precise point-to-point and area navigation
Ptp programming
Recalescence point
Supervise check-out point
Transformation point
Transformation temperature

Translation of "point-to-point navigation " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
designators for air traffic services routes, geographical points and other navigational elements | designators for ATS routes, geographical points and other navigational elements | DARGNE [Abbr.]

Groupe d'étude sur les indicatifs des routes ATS, points géographiques et autres éléments de navigation


precise point-to-point and area navigation

navigation ponctuelle et à couverture de surface précise


point-to-point navigation

navigation le long d'itinéraires balisés


change-over point [ COP | navigation change-over point | navigation change over point ]

point de transition [ COP | point de changement | point de relève de navigation ]




arrest point | critical point | critical point with phase change | inversion point | recalescence point | transformation point | transformation temperature

point critique avec changement de phase | point de transformation


point-to-point link | point-to-point connection | point-to-point communication | point-to-point circuit | point-to-point line

liaison point à point | connexion point à point | communication point à point | circuit point à point | ligne point à point


point to point control | point-to-point control | point-to-point motion control | discrete control | PTP control | PTP path control | point to point programming | ptp programming | point to point path control

commande point à point | commande point-à-point | commande pas à pas | commande PTP | programmation point par point | programmation point à point


point-to-point conference | point-to-point conferencing | point-to-point teleconference | point-to-point teleconferencing

conférence point à point | téléconférence point à point


monitor a check-out point | monitoring check-out points | monitor check-out point | supervise check-out point

surveiller une caisse
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To that end, Ö For the purposes of point (f) Õ and in relation to the national or functional airspace block performance plans, national supervisory authorities may set up mechanisms, including incentives consisting of financial advantages and disadvantages, to encourage air navigation service providers and/or airspace users to support improvements in the provision of air navigation services such as increased capacity, reduced delays and sustainable development, while maintaining an optimum safety level.

À cet effet, Ö Aux fins du point f) Õ et relativement aux plans de performance nationaux ou de bloc d’espace aérien fonctionnel, les autorités nationales de surveillance peuvent instaurer des mécanismes, notamment des mesures incitatives consistant en des avantages ou des désavantages financiers, afin d’encourager les prestataires de services de navigation aérienne et/ou les usagers de l’espace aérien à contribuer aux améliorations dans la fourniture des services de navigation aérienne telles qu’un accroissement de capacité, une diminution des retards et un développement durable, tout en maintenant un niveau de sécurité optimal.


starting point, end point and position every 3 hours (if connected to a satellite navigation system).

le point de départ, le point d’arrivée et la position toutes les trois heures (s’ils sont connectés à un système de navigation par satellite).


starting point, end point and position every 3 hours (if connected to a satellite navigation system).

le point de départ, le point d’arrivée et la position toutes les trois heures (s’ils sont connectés à un système de navigation par satellite).


(a) Restigouche compulsory pilotage area (Zone A Dalhousie) which consists of all the navigable waters within a line drawn from Little Belledune Point on a bearing of 000° (True) for a distance of 3.0 nautical miles, and a line drawn from a latter geographical point to Misquasha Point and a line drawn from Peuplier Point to Pointe à Fleurant; and

a) la zone de pilotage obligatoire de Restigouche (Zone A, Dalhousie) comprend toutes les eaux navigables situées entre une ligne tirée à partir de Little Belledune Point sur un relèvement de 000° (V), sur une distance de 3,0 milles marins, et une ligne tirée de ce dernier point géographique jusqu’à la pointe Misquasha et une ligne tirée de la pointe Peuplier jusqu’à la pointe à Fleurant; et


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All the navigable waters, including any foreshore, to the northward of a line joining Carruthers Point to Cedar Island light and to the westward of a line joining Cedar Island light to the southwesterly point of Point Henry, including the Cataraqui River southward of a line joining a point at lat. 44°14′27″ N and long.

Toutes les eaux navigables et, le cas échéant, l’estran, situées au nord d’une ligne reliant la pointe Carruthers au feu de l’île Cedar et à l’ouest d’une ligne reliant le feu de l’île Cedar à l’extrémité sud-ouest de la pointe Henry, y compris la rivière Cataraqui au sud d’une ligne reliant un point situé à une latitude de 44°14′27″ N. et à une longitude de 76°28′05″ O. jusqu’à un point situé à une latitude de 44°14′27″ N. et à une longitude de 76°28′53″ O.


(b) Restigouche compulsory pilotage area (Zone B Campbellton) which consists of all the navigable waters within a line drawn from Peuplier Point to Pointe à Fleurant and a line drawn from Prait Point to Point de la Mission.

b) la zone de pilotage obligatoire de Restigouche (Zone B, Campbellton) comprend toutes les eaux navigables en deçà d’une ligne tirée à partir de la pointe Peuplier jusqu’à la pointe à Fleurant et une ligne tirée de la pointe Prait à la pointe de la Mission.


All the navigable waters, including any foreshore, westward of a line starting at a point mid-channel on the south side of the Canso Causeway and following mid-channel of the Strait of Canso southward to a line drawn between the eastern extremity of Susies Island and Madden Point.

Toutes les eaux navigables et, le cas échéant, l’estran, situées à l’ouest d’une ligne commençant à un point situé sur le côté sud de la chaussée Canso au milieu du chenal et suivant le milieu du chenal du détroit de Canso vers le sud, jusqu’à l’intersection d’une ligne reliant l’extrémité est de l’île Susies et la pointe Madden.


Mr. David Church: The one point I would like to make is that when the initial discussions about developing aids-to-navigation and icebreaking fees were held about three years ago, our understanding of the process was that we would be involved with the Coast Guard in developing fees for both aids to navigation and for icebreaking.

M. David Church: J'aimerais dire que lorsque les discussions initiales sur l'élaboration des droits sur les aides à la navigation et de services de déglaçage ont eu lieu il y a trois ans, nous avions cru comprendre que nous aiderions la Garde côtière à établir ces droits tant pour les aides à la navigation que pour le déglaçage.


(b)ensure that for all their inland waterways of class Va and above in accordance with the Classification of European Inland Waterways, in addition to the data referred to in point (a), electronic navigational charts suitable for navigational purposes are available to RIS users.

b)veillent à ce que les utilisateurs des SIF disposent, en plus des données visées au point a), de cartes électroniques adaptées à la navigation pour toutes leurs voies navigables de classe Va et supérieure conformément à la classification des voies navigables européennes.


ensure that for all their inland waterways of class Va and above in accordance with the Classification of European Inland Waterways, in addition to the data referred to in point (a), electronic navigational charts suitable for navigational purposes are available to RIS users.

veillent à ce que les utilisateurs des SIF disposent, en plus des données visées au point a), de cartes électroniques adaptées à la navigation pour toutes leurs voies navigables de classe Va et supérieure conformément à la classification des voies navigables européennes.


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