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Aid grant recipient
Aid recipient
Aid recipient country
Balkan countries
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Countries in the Western Balkans
Countries of the Western Balkans
Developed country
Developed nation
Developing recipient country
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First world nation
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Industrialised country
Industrialized country
Industrialized nation
Recipient country
Rich country
Rich nation
Support grant recipient
Western Balkan countries
Western Balkan country
Western Balkan region
Western Balkans

Translation of "recipient country " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
aid recipient country | recipient country

pays bénéficiaire


recipient country [ beneficiary country ]

pays bénéficiaire




aid recipient [ recipient country ]

bénéficiaire de l'aide [ pays bénéficiaire ]


beneficiary country | recipient country

Etat de destination | pays bénéficiaire


OECD Declaration on Sovereign Wealth Funds and Recipient Country Policies

Déclaration de l'OCDE sur les fonds souverains et les politiques des pays d'accueil


developing recipient country

pays en développement bénéficiaire


aid grant recipient | support grant recipient | guide award recipient | help grant recipient

aider des bénéficiaires de subventions


industrialised country [ developed country | developed nation | first world country | first world nation | industrialized country | industrialized nation | rich country | rich nation ]

pays industrialisé [ pays développé | pays riche ]


Western Balkans [ Balkan countries | countries in the Western Balkans | countries of the Western Balkans | Western Balkan countries | Western Balkan country | Western Balkan region | balkan region(UNBIS) ]

Balkans occidentaux [ Balkans | Europe des Balkans | pays des Balkans occidentaux ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Accordingly, any reference in this Agreement and its annexes to “Central and Eastern European countries”, “countries from Central and Eastern Europe”, “recipient country (or countries)” or “recipient member country (or countries)” shall refer to Mongolia and each of such countries of the Southern and Eastern Mediterranean as well.

En conséquence, toute référence dans le présent Accord et dans ses annexes aux « pays d’Europe centrale et orientale », à un ou plusieurs « pays bénéficiaires » ou aux « pays membres bénéficiaires » s’applique également à la Mongolie ainsi qu’aux pays de la partie méridionale et orientale du Bassin méditerranéen qui répondent aux conditions énoncées ci-dessus.


(iv) If a potential recipient country has not become a recipient country at the end of the period referred to in subparagraph (ii), the Bank shall forthwith cease any special operations in that country, except those incident to the orderly realization, conservation and preservation of the assets of the Special Fund and settlement of obligations that have arisen in connection therewith.

(iv) Si un pays bénéficiaire potentiel n’est pas devenu pays bénéficiaire à la fin de la période indiquée au sous-paragraphe (ii), la Banque cessera immédiatement toute opération spéciale dans ce pays, à l’exception de celles découlant de la liquidation, de la conservation et de la préservation des actifs du Fonds spécial et de l’accomplissement des obligations apparues à cet égard.


Accordingly, any reference in this Agreement and its annexes to "Central and Eastern European countries", "countries from Central and Eastern Europe", "recipient country (or countries)" or "recipient member country (or countries)" shall refer to Mongolia and each of such countries of the Southern and Eastern Mediterranean as well".

En conséquence, toute référence dans le présent Accord et dans ses annexes aux «pays d'Europe centrale et orientale», à un ou plusieurs «pays bénéficiaires» ou aux «pays membres bénéficiaires» s'applique également à la Mongolie et à chacun des pays de la région méditerranéenne méridionale et orientale ainsi déterminés».


49. Shares the view of the Commission that in some cases, a “dynamic approach” to GBS may lead to important political results, when budget support is given to countries which demonstrate weaknesses in public finance management but which are com­mitted to reform and show progress in implementing reforms; is, however, deeply concerned that 12 of the non-fragile ACP countries for which GBS has been planned in the country strategy papers for the Tenth EDF and five Latin American countries with GBS programmes, are classified in the 2009 Corruption Perception Index by Transparency International as having "rampant corruption" which means that ...[+++]

49. partage l'avis de la Commission selon lequel dans certains cas, l'"approche dynamique" de l'ABG peut déboucher sur d'importants résultats politiques, lorsque l'appui budgétaire est accordé aux pays qui présentent des faiblesses dans la gestion des finances publiques, mais se sont engagés à mener des réformes et à progresser dans la mise en œuvre des réformes; est cependant profondément préoccupé de ce que douze des pays ACP non fragiles pour lesquels un ABG a été prévu dans les documents stratégiques par pays pour le dixième FED, ainsi que cinq pays d'Amérique latine faisant l'objet de programmes d'ABG, sont classés en 2009 dans l'indice de perception de la corruption de Transparency International comme présentant une "corruption endém ...[+++]


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49. Shares the view of the Commission that in some cases, a ‘dynamic approach’ to GBS may lead to important political results, when budget support is given to countries which demonstrate weaknesses in public finance management but which are committed to reform and show progress in implementing reforms; is, however, deeply concerned that 12 of the non-fragile ACP countries for which GBS has been planned in the country strategy papers for the Tenth EDF and five Latin American countries with GBS programmes, are classified in the 2009 Corruption Perception Index by Transparency International as having ‘rampant corruption’ which means that t ...[+++]

49. partage l'avis de la Commission selon lequel dans certains cas, l'«approche dynamique» de l'ABG peut déboucher sur d'importants résultats politiques, lorsque l'appui budgétaire est accordé aux pays qui présentent des faiblesses dans la gestion des finances publiques, mais se sont engagés à mener des réformes et à progresser dans la mise en œuvre des réformes; est cependant profondément préoccupé de ce que douze des pays ACP non fragiles pour lesquels un ABG a été prévu dans les documents stratégiques par pays pour le dixième FED, ainsi que cinq pays d'Amérique latine faisant l'objet de programmes d'ABG, sont classés en 2009 dans l'indice de perception de la corruption de Transparency International comme présentant une «corruption endém ...[+++]


9. Calls on the Commission to take all necessary measures in order to combat corruption in the recipient countries, including suspension of disbursements if necessary; in this context calls on the Commission to maintain a close and regular dialogue with partner governments on corruption issues and pay sufficient attention to the capacity-building needs of particular recipient countries in terms of accountability and anti-corruption mechanisms; notes that among the 27 ACP countries that are not in a fragile situation and for which general budget support (GBS) has been planned in the country ...[+++]

9. demande à la Commission de prendre toutes les mesures nécessaires pour lutter contre la corruption dans les pays bénéficiaires, notamment la suspension des versements si nécessaire; invite, dans ce contexte, la Commission à entretenir un dialogue étroit et régulier avec les gouvernements partenaires sur les questions de corruption et à accorder une attention suffisante aux besoins en matière de renforcement des capacités de tel ou tel pays bénéficiaire afin d'affermir les mécanismes de responsabilisation et de lutte contre la corruption; fait observer que parmi les 27 pays ACP qui ne se trouvent pas dans une situation précaire et po ...[+++]


for all developed countries, subject to reciprocity by the third country and agreement by the recipient country; demands, additionally, that these provisions be linked to a clear preference for local and regional cooperation, prioritising - in ranking order - suppliers from the recipient country, neighbouring developing countries, and other developing countries;

à l'ensemble des pays développés, sous réserve de réciprocité de la part du pays tiers et de l'accord du pays bénéficiaire; demande en outre que ces dispositions soient liées au respect d'une préférence nette en faveur de la coopération locale et régionale, privilégiant par ordre d'importance les fournisseurs des pays bénéficiaires, des pays en développement voisins et d'autres pays en développement;


a) the legitimate defence and domestic security interests of the recipient country, including any involvement in UN or other peace-keeping activity; b) the technical capability of the recipient country to use the equipment; c) the capability of the recipient country to exert effective export controls; d) the risk of the arms being re-exported or diverted to terrorist organisations (anti-terrorist equipment would need particularly careful consideration in this context).

a) les intérêts légitimes de défense et de sécurité nationale du pays destinataire, y compris sa participation éventuelle à des opérations de maintien de la paix des Nations Unies ou d'autres organisations ; b) la capacité technique du pays destinataire d'utiliser l'équipement ; c) la capacité du pays destinataire d'exercer un contrôle effectif sur les exportations ; d) le risque que les armes soient réexportées ou détournées vers des organisations terroristes (l'équipement de lutte contre le terrorisme devra faire l'objet d'un examen particulièrement attentif dans ce contexte).


The Community proposal lays down for example that : - the Community will grant credit for the purchase of a given quantity of food products on specified terms, the funds in question being paid to the Community exporter designated by the recipient country when proof is provided that the supply contract between the country and the exporter has been carried out, - the recipient country will repay the credit in accordance with a fixed timetable and rate of interest and other conditions laid down in the Agreement, - the recipient country will undertake to maintain its habitual commercial imports of the products concerned and not to re- export ...[+++]

La proposition de la Communauté stipule par exemple que : - La Communauté accordera un crédit pour l'achat d'une quantité déterminée de produits alimentaires à des conditions déterminées, les fonds en question étant remisà l'exportateur communautaire désigné par le pays bénéficiaire moyennant preuve de l'exécution du contrat de fourniture passé entre ce pays et l'exportateur; - Le pays bénéficiaire remboursera le crédit selon un échéancier, un taux d'intérêt déterminé et d'autres conditions stipsbées dans l'accord; - Le pays bénéficiaire s'engagera à maintenir ses importations commerciales habituelles des produits concernés et à ne pas ...[+++]


These principles are ownership and leadership by developed countries; alignment by donor countries with the development policies of recipients and the use of their institutions and procedures rather than the donor's; harmonization by donor and recipient countries of more collective, transparent and effective activities; managing of results by both donor and recipient countries; and mutual accountability.

Ces principes sont la prise en charge et le leadership par des pays développés; la conformité des pays donateurs aux politiques de développement des pays bénéficiaires et l'utilisation de leurs institutions et de leurs procédures plutôt que des leurs; l'harmonisation des activités par les pays donateurs et les pays bénéficiaires pour qu'elles soient plus coopératives, transparentes et efficaces; la gestion des résultats par les pays donateurs et les pays récipiendaires; et la reddition de comptes mutuelle.




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'recipient country' ->

Date index: 2022-07-02
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