Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Choice criterion
Criterion for decision
Decision criterion
Maxim criterion
Maximin criterion
Maximin pay-off criterion
Maximin strategy
Mini-maxi regret
Minimax loss criterion
Minimax regret criterion
Minimax-regret criterion
Motion for rejection
Proposal for rejection
Proposal for the rejection
Proposal to reject
Recommendation of rejection
Rejection criterion
Rejection number
Rejection proposal
SFC
Savage criterion
Signaling criterion
Signalling criterion
Single failure criterion
Single-failure criterion
Wald criterion

Traduction de «rejection criterion » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
rejection criterion | rejection number

critère de rejet




rejection number [ rejection criterion ]

critère de rejet [ seuil de rejet ]


minimax-regret criterion [ mini-maxi regret | Savage criterion | minimax loss criterion | minimax regret criterion ]

critère minimax regret [ critère de regret de Savage | critère du minimax-regret | critère du mini-max regret | critère mini-max regret | critère de regret minimax ]


maximin strategy [ maximin criterion | maxim criterion | maximin pay-off criterion | Wald criterion ]

critère maximin [ critère de pessimisme de Wald | critère de pessimisme | critère du maxi-min | critère du maximum de gain minimum ]


decision criterion | choice criterion | criterion for decision

critère de choix | critère de décision


motion for rejection | proposal for rejection | proposal to reject

proposition de rejet


recommendation of rejection | proposal for the rejection | rejection proposal

recommandation de rejet


single failure criterion | SFC | single-failure criterion | SFC

critère de défaillance unique | CDU


signalling criterion | signaling criterion

critère de signalisation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
One of the most important conclusions that came out of the consultation concerned the rejection of all assumptions about child custody and the importance of maintaining the flexible criterion of the interest of the child along with the “friendly parent” and “maximum contact” principles.

Une des plus importantes conclusions ressortant de cette consultation concernait le rejet de toute présomption en matière de garde d’enfants et l’importance de maintenir le critère souple de l’intérêt de l’enfant accompagné du principe du parent amical et du principe du contact maximal.


Thus, I think it unacceptable that the EU demands that the Croatian Government reduces the redistributive role of the state and public spending and I reject the call to apply ‘profitability’ as a principal criterion to evaluate the public health and social systems.

Ainsi, je pense qu'il est inacceptable que l'UE demande au gouvernement croate de réduire son rôle de redistribution et de limiter les dépenses publiques. Je rejette également l'appel visant à faire du rapport coût-efficacité le principal critère pour évaluer le système de santé et les régimes sociaux.


(Return tabled) Question No. 177 Mr. Peter Julian: With regard to nanotechnology: (a) what are the total federal funds spent and committed for expenditure, for each of the fiscal years from 2005-2006 through 2008-2009 inclusive, broken down by department and criterion; (b) who are the recipients of these funds; (c) to what purpose was funding for nanotechnology used by institutions and departments, including the Natural Sciences and Engineering Research Council of Canada, Canadian Institutes of Health Research, the Canadian Foundation for Innovation, Natural Resources Canada, Industry Canada, and the National Research Council of Canada ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 177 M. Peter Julian: En matière de nanotechnologies: a) combien en tout le gouvernement fédéral a-t-il dépensé ou s’est-il engagé à dépenser annuellement pour les exercices allant de 2005-2006 à 2008-2009, ventilé par ministère et critère; b) qui sont les bénéficiaires de ces fonds; c) à quelles fins l’argent affecté aux nanotechnologies a-t-il été employé par les ministères et organismes, en particulier le Conseil de recherches en sciences naturelles et en génie, les Instituts de recherche en santé du Canada, la Fondation canadienne pour l’innovation, Ressources naturelles Canada, Industrie Canada et le Conseil national de recherches du Canada; d) quelles sommes a-t-on affectées à l’évaluation des rép ...[+++]


If a trade bill put before the House does not reveal that it would be beneficial for the citizens of Canada and the citizens of the country that is the target of the trade deal, then that criterion is not satisfied and the bill ought to be rejected.

Un projet de loi sur le commerce qui est muet sur les bénéfices que tireraient les Canadiens et les citoyens du pays partenaire à l'accord commercial ne respecte pas le critère des avantages économiques solides. De ce fait, ce projet de loi présenté à la Chambre devrait être rejeté.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It is incomprehensible that the Commission intends to switch the allocation of funds from a regional to a national basis, or even at European level, rejecting the criterion of proximity that has always underpinned cohesion policy.

Il est incompréhensible que la Commission souhaite allouer les fonds non plus sur une base régionale, mais sur une base nationale, voire européenne, faisant ainsi fi du critère de proximité qui a toujours constitué l’une des pierres angulaires de la politique de cohésion.


The ethnic principle was rejected as a basis for the delimitation of boundaries in the case of Bosnia, yet in the case of Kosovo it has been taken as the only criterion and the only principle.

Le principe ethnique a été rejeté en tant que base pour la délimitation des frontières dans le cas de la Bosnie, et pourtant dans le cas du Kosovo, il a été accepté comme seul critère et seul principe.


Reintroduction of the definition in the original Commission proposal, since the further limitation on opening up the network sought by the Council, on the basis of the criterion of the 'principal purpose' of a service, must be rejected, especially since regional traffic is already adequately protected by Article 10(3b) of Directive 91/440/EEC.

Reprise de la définition de la proposition initiale de la Commission dès lors qu'il convient de rejeter la nouvelle restriction de l'ouverture des réseaux que prévoit le Conseil par le biais du critère de l'"objet principal", d'autant que le transport régional est déjà suffisamment protégé par le paragraphe 3 ter de l'article 10 de la directive 91/440/CEE.


The Council's proposed new further limitation on the opening-up of networks, based on the criterion of the 'principal purpose' of a service, must be rejected, since regional services are already adequately protected by the new Article 10(3b) of Directive 91/440/EEC.

Il convient de rejeter la restriction supplémentaire de l'ouverture des réseaux que le Conseil introduit sur la base du critère de l'"objet principal", dès lors que les services régionaux sont déjà suffisamment protégés par le nouveau paragraphe 3 ter de l'article 10 de la directive 91/440/CEE.


Mr. Yvan Loubier (Saint-Hyacinthe-Bagot, BQ): Mr. Speaker, will the Minister of Finance pledge to reject the criterion based on population, which was included in his budget speech and also mentioned by his colleague, the Minister of Human Resources Development, by virtue of which Quebec would absorb 42 per cent of all federal cuts in that regard?

M. Yvan Loubier (Saint-Hyacinthe-Bagot, BQ): Monsieur le Président, le ministre des Finances peut-il s'engager à rejeter le critère évoqué dans son propre discours du budget, et par son collègue du Développement des ressources humaines, à savoir le critère de la population qui ferait supporter au Québec 42 p. 100 de toutes les coupures fédérales prévues à ce chapitre?


With regard to the draft decision (in 6556/94) rejecting the request made by The Guardian, the Danish and Netherlands Governments would like to point out that no comparative analysis has been made of, on the one hand, the interests of the citizens seeking information and, on the other hand, the criterion of secrecy of Council deliberations; in the opinion of the Danish and Netherlands Governments, such analysis is essential where the Council bases its rejection on this specific criterion.

In relation to the draft decision to reject the request made by The Guardian as laid down in document 6556/94, the Danish and Dutch Governments would like to point out that no comparative analysis has taken place of, on the one hand, the interests of the citizens seeking information, and, on the other hand, the criteria of secrecy of Council deliberations, as is required in the opinion of the Danish and Dutch Governments in case the Council bases its rejection on this specific criteria.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'rejection criterion' ->

Date index: 2022-02-25
w