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Athabasca River Transportation Study
By river-borne transport
Combined inland-waterway and sea traffic
Delta
Inland waterway connection
Inland waterway cruise
Inland waterway excursion
Inland waterway tourism
Inland waterway traffic
Inland waterway transport
Inland waterway trip
Inland waterways cruise
Inland waterways excursion
Inland waterways tourism
Inland waterways trip
River
River basin
River cruise
River excursion
River tourism
River traffic
River transport
River trip
River-run plant
River-transport
Road river transport
Run-of-river generating station
Run-of-river plant
Run-of-river power plant
Run-of-river power station
Sea-river transport
Water-transport
Watercourse
Waterway-transport

Traduction de «river transport » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




inland waterway transport [ inland waterway connection | inland waterway traffic | river traffic | river transport ]

transport par voie navigable [ circulation de navigation intérieure | circulation fluviale | liaison fluviale | transport fluvial ]


river-transport | water-transport | waterway-transport

transport fluvial | transport par eau | transport par voie d'eau


combined inland-waterway and sea traffic | sea-river transport

transports fluvio-maritimes


Athabasca River Transportation Study

L'étude des transports dans la région de la rivière Athabasca


river tourism [ inland waterway cruise | inland waterway excursion | inland waterways cruise | inland waterways excursion | inland waterways tourism | inland waterways trip | inland waterway tourism | inland waterway trip | river cruise | river excursion | river trip ]

tourisme fluvial [ croisière fluviale | randonnée fluviale | randonnée nautique | tourisme nautique ]


watercourse [ delta | river | river basin ]

cours d'eau [ bassin fluvial | fleuve ]


run-of-river plant | river-run plant | run-of-river generating station | run-of-river power station | run-of-river power plant

centrale au fil de l'eau | centrale hydroélectrique au fil de l'eau | usine au fil de l'eau


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l24239 - EN // Safe and efficient river transport: river information services

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l24239 - EN // Un transport fluvial sûr et efficace: les services d’information fluviale


Safe and efficient river transport: river information services Summaries of EU legislation: direct access to the main summaries page

Un transport fluvial sûr et efficace: les services d’information fluviale Synthèses de la législation de l'UE: accès direct à la page principale des synthèses


Contracting entities referred to in Article 6 of the Zakon o javnoj nabavi (Narodne novine broj 90/11) (Public Procurement Act, Official Gazette No 90/11) which, in accordance with special regulations, engage in the activities relating to the exploitation of a geographical area with the aim of making available sea ports, river ports and other transport terminals to operators in sea or river transport, such as the entities engaging in the said activities in accordance with the Maritime Domain and Seaports Act (Official Gazette 158/03, 100/04, 141/06 and 38/09)’.

Les entités adjudicatrices visées à l'article 6 de la Zakon o javnoj nabavi (Narodne novine broj 90/11) (loi sur les marchés publics, Journal officiel croate no 90/11) qui, en vertu de réglementations spéciales, exercent des activités liées à l'exploitation d'une zone géographique aux fins de la mise à disposition de ports maritimes ou fluviaux ou d'autres terminaux de transport à des opérateurs de transport maritime ou fluvial. Il s'agit notamment des entités exerçant lesdites activités conformément à la loi sur le domaine maritime et les ports de mer (Journal officiel croate nos 158/03, 100/04, 141/06 et 38/09)».


At present there is no coherent European framework for the deployment and use of intelligent transport systems (ITS) in the road sector, while for other modes of transport, as Mr Savary pointed out, specific plans have been created: SESAR, the new-generation air traffic management system, RIS for river transport and VTMIS for sea transport, not forgetting the RTMS system for rail transport.

Actuellement, il n'existe aucun cadre européen cohérent pour le déploiement et l'utilisation de systèmes de transport intelligent (STI) dans le secteur routier, tandis que pour d'autres modes de transport, comme M. Savary l'a indiqué, des plans précis ont été créés: SESAR, le système européen de nouvelle génération pour la gestion du trafic aérien, RIS pour le transport fluvial et VTMIS pour le transport maritime, sans oublier le système ERTMS pour le transport ferroviaire.


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19. Considers that maritime and river transport cannot be considered in isolation from land and air transport and that links to a port's hinterland are of great importance to its commercial success, and that it is therefore necessary to establish interconnections between ports, inland logistics platforms and "dry ports"; with this in mind, also believes that the co-modal participation of ports is needed in relation to both the trans-European transport networks (TEN-Ts) and the future Community green corridors to ensure better exploitation of transport capacity in the area of cabotage and river transport, and also as regards connections ...[+++]

19. estime que le transport maritime et fluvial ne peut pas être considéré séparément des transports terrestre et aérien et que la liaison avec l'arrière-pays est d'une très grande importance pour le succès commercial d'un port, et qu'il est donc nécessaire d'établir une interconnexion entre les ports, les plateformes logistiques intérieures et les "ports secs"; considère, cela étant, que la participation co-modale des ports est nécessaire dans le contexte des réseaux de transport transeuropéens (RTE-T) et des futurs corridors verts européens pour assurer une meilleure exploitation de la capacité de transport dans les domaines du cabota ...[+++]


19. Considers that maritime and river transport cannot be considered in isolation from land and air transport and that links to a port's hinterland are of great importance to its commercial success, and that it is therefore necessary to establish interconnections between ports, inland logistics platforms and "dry ports"; with this in mind, also believes that the co-modal participation of ports is needed in relation to both the trans-European transport networks (TEN-Ts) and the future Community green corridors to ensure better exploitation of transport capacity in the area of cabotage and river transport, and also as regards connections ...[+++]

19. estime que le transport maritime et fluvial ne peut pas être considéré séparément des transports terrestre et aérien et que la liaison avec l'arrière-pays est d'une très grande importance pour le succès commercial d'un port, et qu'il est donc nécessaire d'établir une interconnexion entre les ports, les plateformes logistiques intérieures et les "ports secs"; considère, cela étant, que la participation co-modale des ports est nécessaire dans le contexte des réseaux de transport transeuropéens (RTE-T) et des futurs corridors verts européens pour assurer une meilleure exploitation de la capacité de transport dans les domaines du cabota ...[+++]


19. Considers that maritime and river transport cannot be considered in isolation from land and air transport and that links to a port’s hinterland are of great importance to its commercial success, and it is therefore necessary to establish interconnections between ports, inland logistics platforms and ‘dry ports’; with this in mind, also believes that the co-modal participation of ports is needed in relation to both the trans-European transport networks (TEN-Ts) and the future Community green corridors to ensure better exploitation of transport capacities in the area of cabotage and river transport, and also as regards connections wit ...[+++]

19. estime que le transport maritime et fluvial ne peut pas être considéré séparément des transports terrestre et aérien et que la liaison avec l'arrière-pays est d'une très grande importance pour le succès commercial d'un port, et qu'il est donc nécessaire d'établir une interconnexion entre les ports, les plateformes logistiques intérieures et les "ports secs"; cela étant, considère que la participation co-modale des ports est nécessaire dans le contexte des réseaux de transport transeuropéens (RTE-T) et des futurs corridors verts européens pour assurer une meilleure exploitation des capacités de transport dans les domaines du cabotage ...[+++]


Safe and efficient river transport: river information services

Un transport fluvial sûr et efficace: les services d’information fluviale


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l24239 - EN - Safe and efficient river transport: river information services

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l24239 - EN - Un transport fluvial sûr et efficace: les services d’information fluviale


4. Stresses that the links between maritime and river transport should be given greater weight in order to ensure uniformity between transport systems in the north and south of the Union and thus an improved economic balance between European operators, since links between river and maritime transport are more extensively developed in the northern Member States than in the south;

4. met l'accent sur le fait que la corrélation entre le transport maritime et le transport fluvial devra être prise en compte à l'avenir, notamment afin de garantir l'uniformité des systèmes de transport au Nord et au Sud de l'Union et, partant, un meilleur équilibre économique entre les opérateurs européens, étant donné que dans les États membres du Nord, la corrélation entre le transport fluvial et le transport maritime est davantage développée que dans ceux du Sud;


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