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Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS
Carry out ship-to-shore operations
Conduct ship-to-shore operations
Container
Container ship
Cost of shipping business
Cost of shipping merchandise
Direct shipping costs
Ensure cost-effective handling of cargo on ships
Ensure suitable use of maritime shipping routes
Ferry-boat Liner
Freight cost
Fully cellular container ship
Fully cellular ship
Hovercraft
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
PSC
Pre-shipment charges
Shipping cost
Shipping costs
Surf-board Windsurfer
Transport costs
Transportation costs
Yacht

Traduction de «shipping costs » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
shipping costs | transport costs | transportation costs

frais de transport






ensure cost-effective handling of cargo on ships | implement cost-efficient strategies for loading and unloading cargo on ships | implement cost-effective cargo handling strategies on ships | implement cost-effective strategies for loading and unloading cargo on ships

mettre en œuvre des stratégies rentables de manutention de la cargaison sur les navires


watercraft accidents in the course of recreational activities | Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories V90-V94: Code Title .0 Merchant ship .1 Passenger ship Ferry-boat Liner .2 Fishing boat .3 Other powered watercraft Hovercraft (on open water) Jet skis .4 Sailboat Yacht .5 Canoe or kayak .6 Inflatable craft (nonpowered) .7 Water-skis .8 Other unpowered watercraft Surf-board Windsurfer .9 Unspecified watercraft Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS | Ferry-boat Liner | Hovercraft (on open water) ...[+++]

accidents de bateau au cours d'activités de loisirs | Modificateurs Les subdivisions suivantes à quatre caractères s'appliquent aux catégories V90-V94: Code Titre .0 Navire marchand .1 Navire à passagers Ferry-boat Paquebot .2 Bateau de pêche .3 Autres embarcations à moteur Aéroglisseur Scooter des mers .4 Bateau à voiles Yacht .5 Canoë ou kayak .6 Canot pneumatique (sans moteur) .7 Ski nautique .8 Autres embarcations sans moteur Planche de surf Planche à voile .9 Embarcation non précisée Bateau SAI Embarcation SAI Navire SAI | Ferry-boat Paquebot | Aéroglisseur Scooter des mers | Yacht | Planche de surf Planche à voile | Bateau SAI Emba ...[+++]


pre-shipment charges [ PSC | cost of shipping merchandise | freight cost ]

frais d'expédition des marchandises [ côuts de fret ]


cost of shipping business

coûts de l'exploitation maritime


link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

adéquation des navires avec les voies maritimes


implement ship-to-shore activities to ensure effective vessel operations | perform necessary ship-to-shore activities for ship operations | carry out ship-to-shore operations | conduct ship-to-shore operations

réaliser des opérations navire-terre


container (fully cellular) ship | container ship | fully cellular container ship | fully cellular ship

porte-conteneur cellulaire | porte-conteneurs (entièrement cellulaire) | porte-conteneurs cellulaire intégral
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Many ship owners, their insurers, cargo insurers and legal experts strongly favoured the adoption of the Hague-Visby rules because they believed the Hamburg rules would have a major impact on shipping costs and litigation costs as the new regime would need to be tested in the courts since previous case law would no longer hold.

Beaucoup de propriétaires de navires, d'assureurs de navires, d'assureurs de cargaison et de juristes étaient très favorables à l'adoption des règles de La Haye-Visby, car ils croyaient que les règles de Hambourg auraient une forte incidence sur les coûts de transport et les frais de litige parce qu'il faudrait que le nouveau régime soit soumis à l'épreuve des tribunaux puisque la jurisprudence antérieure ne vaudrait plus.


If the shipping cost via the Pacific seaboard is $2 and $3 via the eastern route, and we say, for calculation purposes, we will have costs of $1, that represents 50 per cent of the westward shipping costs, but only a third, or 33 per cent, of the costs to move it eastward.

Si le coût d'expédition vers le Pacifique est de deux dollars et que le coût d'expédition vers l'Est est de trois dollars et qu'aux fins du calcul, on dit qu'on aurait des frais d'un dollar, ça représente 50 p. 100 des frais d'expédition vers l'Ouest, mais seulement un tiers, soit 33 p. 100 des coûts vers l'Est.


It is cheaper to ship out west, if the proposed shipping fees to Western Canada are $1.82. If those costs are lower, that $1.82 represents a higher proportion of the shipping cost westward than eastward.

C'est moins cher pour expédier vers l'Ouest, si les frais d'expédition proposés vers l'Ouest sont de 1,82 $, si ces frais sont moins importants, ce 1,82 $ représente une plus grande proportion du coût d'expédition vers l'Ouest que vers l'Est.


8. Draws attention to the Fourth Aid for Trade Review Conference held in July 2013 in Geneva, which showed the benefits that developing countries gain from global value chains; points, however, to the fact that participants identified trade-related constraints that prevent developing-country firms from linking to or moving up value chains, such as inadequate infrastructure, high transportation and shipping costs, inadequate access to trade finance, inability to attract foreign direct investment, lack of comparative advantage and high market entry costs;

8. attire l'attention sur la conférence du quatrième examen de l'aide pour le commerce, qui s'est tenue en juillet 2013 à Genève, et qui a mis en lumière les avantages découlant des chaînes de valeur mondiales pour les pays en développement; souligne, néanmoins, que les participants ont identifié des obstacles en matière commerciale qui empêchent les entreprises des pays en développement de rejoindre ou de développer des chaînes de valeur: infrastructures inadaptées, coûts de transport, notamment maritime, élevés, accès au financement du commerce insatisfaisant, incapacité à attirer les investissements directs étrangers, absence d'avant ...[+++]


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8. Draws attention to the Fourth Aid for Trade Review Conference held in July 2013 in Geneva, which showed the benefits that developing countries gain from global value chains; points, however, to the fact that participants identified trade-related constraints that prevent developing-country firms from linking to or moving up value chains, such as inadequate infrastructure, high transportation and shipping costs, inadequate access to trade finance, inability to attract foreign direct investment, lack of comparative advantage and high market entry costs;

8. attire l'attention sur la conférence du quatrième examen de l'aide pour le commerce, qui s'est tenue en juillet 2013 à Genève, et qui a mis en lumière les avantages découlant des chaînes de valeur mondiales pour les pays en développement; souligne, néanmoins, que les participants ont identifié des obstacles en matière commerciale qui empêchent les entreprises des pays en développement de rejoindre ou de développer des chaînes de valeur: infrastructures inadaptées, coûts de transport, notamment maritime, élevés, accès au financement du commerce insatisfaisant, incapacité à attirer les investissements directs étrangers, absence d'avant ...[+++]


40. Emphasises the substantial benefits offered by e-invoicing (shorter payment periods, fewer errors, more efficient VAT collection, reduction in printing and shipping costs, and integrated processing of commercial activities) and invites industry and the European Standardisation Organisations to continue their efforts to promote convergence towards a common data model for e-invoicing;

40. souligne que les avantages substantiels de la facturation électronique (périodes de paiement plus courtes, moins d'erreurs, collecte plus efficace de la TVA, réduction des coûts d'impression et d'envoi et gestion intégrée de l'activité commerciale) et invite le secteur industriel et les organisations européennes de normalisation à poursuivre leurs efforts pour encourager la convergence vers un modèle commun de données de facturation électronique;


In response to (c), $19,874.64. The total cost provided includes the cost of 40 Canada Goose parkas, as well as all taxes, shipping costs, and costs for ‘G-7 Finance Minister Meeting in Iqaluit’ logo patch and sewing of the logo patch.

Pour ce qui est de la partie c), 19 874,64 $, soit le coût total qui incluait, outre les 40 « Canada Goose » parkas, les taxes, les frais de manutention et la pose d’appliqués portant le logo de la réunion des ministres des finances du G7 à Iqaluit.


Unpublished EU research on e-commerce practices show that 60% of consumers’ attempts to purchase items across borders in the EU fail, with the seller refusing to accept the transaction or to ship the goods, even though purchasers could save at least 10% by making an online purchase abroad (even when shipping costs were included) in half of the 11 000 cases investigated.

Les résultats de recherches européennes sur le commerce en ligne, qui n’ont pas été publiés, indiquent que 60 % des tentatives d’achats transfrontaliers échouent parce que le vendeur refuse d’autoriser la transaction ou d’envoyer la marchandise, alors même que, dans 50 % des 11 000 cas examinés, les acheteurs auraient pu économiser au moins 10 % du prix en achetant en ligne depuis l’étranger (frais d’envoi compris).


Covert research by the EU into e-commerce practices showed that 60% of customer attempts to buy items across EU borders fail, with the transaction or shipping declined by the vendor, even though the buyer could have saved at least 10% by e-shopping abroad (even including shipping costs) in half of the 11,000 cases investigated.

Des recherches secrètement menées par l'UE au sujet des pratiques commerciales en ligne ont montré que, dans 60 % des cas, les consommateurs qui ont tenté d'acheter des produits par-delà les frontières de l'Union européenne ont échoué, le vendeur ayant refusé la transaction ou l'expédition, même si, dans la moitié des 11 000 cas examinés, le commerce électronique transfrontalier (y compris quand les frais d'expédition étaient inclus) aurait permis à ce vendeur de réaliser une économie d'au moins 10 %.


Captain Al Soppitt, President and CEO of the Saint John Port Corporation, believes that this reduction will encourage more shipping lines to call at the Port of Saint John. However, lower tariffs will benefit all New Brunswick exporters because lower shipping costs will help them become more competitive in the global market.

Le capitaine Al Soppitt, président et chef de la direction de la Société du port de Saint John, croit que cette réduction encouragera un plus grand nombre de compagnies maritimes à utiliser le port de Saint John, mais les droits moins élevés profiteront aussi à tous les exportateurs du Nouveau-Brunswick, puisque la réduction des coûts de transport leur permettra de devenir plus concurrentiels sur le marché international.


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