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Serge Lefèvre
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Translation of "take-off safety speed " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
take-off safety speed [ V2 | takeoff safety speed ]

vitesse de sécurité au décollage




minimum take-off safety speed | V2min [Abbr.]

vitesse minimale de sécurité au décollage


take-off safety speed | V2 [Abbr.]

vitesse de sécurité au décollage


minimum take-off safety speed

vitesse minimale de sécurité au décollage


decision speed [ V1 | take-off decision speed ]

vitesse de décision [ V1 | vitesse décisive ]


take-off distance prior to safety speed

distance de roulage avant la vitesse de sécurité
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
“air-taxiing” means movement of a helicopter/vertical take-off and landing (VTOL) above the surface of an aerodrome, normally in ground effect and at a ground speed normally less than 37 km/h (20 kts);’.

“circulation en vol rasant”, le déplacement d'un hélicoptère/aéronef à décollage et atterrissage verticaux (ADAV) au-dessus de la surface d'un aérodrome, normalement dans l'effet de sol et à une vitesse sol inférieure à 37 km/h (20 kts);».


Tractors and machinery for agriculture and forestry — Power take-off (PTO) drive shafts and their guards — Safety

Tracteurs et matériels agricoles et forestiers — Arbres de transmission à cardans de prise de force et leurs protecteurs — Sécurité


except for balloons, land and take off into the wind unless safety, the runway configuration, or air traffic considerations determine that a different direction is preferable.

à l’exception des ballons, atterrit et décolle face au vent, sauf si la sécurité, la configuration de la piste ou les nécessités de la circulation aérienne imposent une autre direction.


Except for reasons of safety, no transmission shall be directed to an aircraft during take-off, during the last part of the final approach or during the landing roll.

Sauf pour des raisons de sécurité, aucun message n'est transmis à un aéronef pendant le décollage, la dernière partie de l'approche finale ou le roulage à l'atterrissage.


, land and take off into the wind unless safety, the runway configuration, or air traffic considerations determine that a different direction is preferable’.

, atterrit et décolle face au vent, sauf si la sécurité, la configuration de la piste ou les nécessités de la circulation aérienne imposent une autre direction».


E. whereas current EU legislation stipulates that the European Aviation Safety Agency (EASA) is, in principle, the certifying authority for RPAS with a maximum take-off mass of more than 150 kg; whereas RPAS of 150 kg or less fall under the jurisdiction of the Member State;

E. considérant que, selon la législation actuelle de l'Union, l'Agence européenne de la sécurité aérienne (AESA) est, en principe, l'autorité de certification compétente pour les aéronefs télépilotés dont la masse maximale au décollage est supérieure à 150 kilogrammes; que les aéronefs télépilotés de 150 kilogrammes ou moins relèvent de la compétence des États membres;


E. whereas current EU legislation stipulates that the European Aviation Safety Agency (EASA) is, in principle, the certifying authority for RPAS with a maximum take-off mass of more than 150 kg; whereas RPAS of 150kg or less fall under the jurisdiction of the Member State;

E. considérant que, selon la législation actuelle de l'Union, l'Agence européenne de la sécurité aérienne (AESA) est, en principe, l'autorité de certification compétente pour les aéronefs télépilotés dont la masse maximale au décollage est supérieure à 150 kilogrammes; que les aéronefs télépilotés de 150 kilogrammes ou moins relèvent de la compétence des États membres;


E. whereas current EU legislation stipulates that the European Aviation Safety Agency (EASA) is, in principle, the certifying authority for RPAS with a maximum take-off mass of more than 150 kg; whereas RPAS of 150 kg or less fall under the jurisdiction of the Member State;

E. considérant que, selon la législation actuelle de l'Union, l'Agence européenne de la sécurité aérienne (AESA) est, en principe, l'autorité de certification compétente pour les aéronefs télépilotés dont la masse maximale au décollage est supérieure à 150 kilogrammes; que les aéronefs télépilotés de 150 kilogrammes ou moins relèvent de la compétence des États membres;


9. Is concerned at the slower-than-planned take-off of new programmes under the 2014-2020 MFF period owing to the late approval of the legal bases and of the operational programmes, as well as to the shortages of payment appropriations in 2014; undertakes to examine whether the requested commitment and payment appropriations will in fact enable those new programmes to reach cruising speed; urges the Commission and the Member States to take all necessary measures in order to make good the delays in their implementation;

9. est préoccupé par la lenteur du démarrage des nouveaux programmes du CFP 2014-2020 en raison de l'approbation tardive des bases juridiques et des programmes opérationnels ainsi que du manque de crédits de paiement en 2014; s'engage à examiner si les crédits d'engagement et de paiement demandés permettront réellement à ces nouveaux programmes d'atteindre leur vitesse de croisière; prie instamment la Commission et les États membres de prendre toutes les mesures nécessaires pour compenser les retards de mise en œuvre de ces programmes;


9. Is concerned at the slower-than-planned take-off of new programmes under the 2014-2020 MFF period owing to the late approval of the legal bases and of the operational programmes, as well as to the shortages of payment appropriations in 2014; undertakes to examine whether the requested commitment and payment appropriations will in fact enable those new programmes to reach cruising speed; urges the Commission and the Member States to take all necessary measures in order to make good the delays in their implementation;

9. est préoccupé par la lenteur du démarrage des nouveaux programmes du CFP 2014-2020 en raison de l'approbation tardive des bases juridiques et des programmes opérationnels ainsi que du manque de crédits de paiement en 2014; s'engage à examiner si les crédits d'engagement et de paiement demandés permettront réellement à ces nouveaux programmes d'atteindre leur vitesse de croisière; prie instamment la Commission et les États membres de prendre toutes les mesures nécessaires pour compenser les retards de mise en œuvre de ces programmes;




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'take-off safety speed' ->

Date index: 2020-12-13