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Agreement
Canada-United States Safe Third Country Agreement
Citizen of a third country
Cross-trader
EC agreement
EC third country convention
EU-third country agreement
European Union agreement
ITAAO
International agreement
Mediterranean non-member countries
Mediterranean region
Mediterranean third countries
Safe Third Country Agreement
Third country
Third country shipowner
Third country shipowners
Third state
Third-country national
Third-country shipowner
Third-state national

Translation of "third-country shipowner " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
cross-trader | third-country shipowner

armateur battant pavillon de pays tiers | compagnie tierce


third country shipowner

armateurs ressortissants de pays tiers


third country shipowners

armateurs ressortissants de pays tiers


Mediterranean third countries [ Mediterranean non-member countries | Mediterranean region(STW) ]

pays tiers méditerranéens


third-country national | third-state national | citizen of a third country

ressortissant d'un État tiers


agreement (EU) [ EC agreement | EC third country convention | European Union agreement | EU-third country agreement | international agreement (EU) ]

accord (UE) [ accord (CE) | accord de l'Union européenne | accord international (UE) | convention CE-états tiers | convention UE-états tiers ]




Safe Third Country Agreement [ Canada-United States Safe Third Country Agreement ]

Entente sur les tiers pays sûrs [ Entente sur les tiers pays sûrs entre le Canada et les États-Unis ]




Ordinance of 18 April 2007 on the Import and Transit by Air of Animals from Third Countries [ ITAAO ]

Ordonnance du 18 avril 2007 concernant l'importation et le transit d'animaux par voie aérienne en provenance de pays tiers [ OITA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Creating a fishing business in a third country involves a series of costs, which are extremely high in the case of tuna firms owing to the high price of vessels. If there are no guarantees as to the profitability and stability of this investment, shipowners will eventually abandon an instrument which has been extraordinarily beneficial in boosting the creation of fishing industries in third countries, so that it will be the third country itself which will suffer most.

La création d'une société de pêche dans un pays tiers implique une série de coûts, très élevés pour les entreprises thonières, du fait du prix élevé des navires, sans qu'il n'y ait de garantie sur la rentabilité et la stabilité de ces investissements. Les armateurs finiront par renoncer à un instrument qui a été extraordinairement profitable pour stimuler la création du secteur de la pêche dans les pays tiers, ce qui se fera au préjudice du pays concerné.


Shipowners are placing unprecedented mass orders for the construction of hundreds of new vessels at shipyards in third countries, thereby exploiting the EU directive and what are very often unacceptable working conditions and terms.

Tirant partie de la directive de l'UE et de conditions de travail souvent inacceptables, les armateurs procèdent à des commandes d'une ampleur sans précédent concernant la construction de centaines de nouveaux navires sur les chantiers navals de pays tiers.


Fiscal competition is mainly an issue between Member States on the one hand and third countries on the other, since the cost savings available to shipowners through third country registers are considerable in comparison to the options available within the Community.

La concurrence fiscale est un problème qui se pose essentiellement entre les États membres, d'une part, et les pays tiers, d'autre part, car les économies que peuvent réaliser les armateurs en immatriculant leurs navires dans des pays tiers sont considérables par rapport aux possibilités qui leur sont ouvertes au sein de la Communauté.


Evaluations of protocols/agreements should comprise inter alia elements like the state of stocks, the take-up of fishing opportunities, the budgetary aspects, the distribution of the cost of the new protocol/agreement between the Community and shipowners, the coherence with the European Union’s development objectives and other relevant Community policies, the expectations of the third country; an evaluation of the impact of the agreement/protocol on employment, in particular in those regions dependent on fisheries in the Community, w ...[+++]

L'évaluation des accords ou protocoles devrait porter, entre autres, sur des critères tels que l'état des stocks, le degré d'utilisation des possibilités de pêche, les aspects budgétaires, la répartition du coût du nouvel accord ou protocole entre la Communauté et les armateurs, la cohérence avec les objectifs de développement de l'Union européenne et d'autres politiques communautaires importantes et les attentes du pays tiers concerné; l'impact de l'accord ou protocole sur l'emploi, en particulier dans les régions dépendant du secteur de la pêche dans la Communauté, devrait faire l'objet d'une évaluation, sans perdre de vue les intérêt ...[+++]


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The same Fisheries Council asked the Commission to drawn up an evaluation just before each protocol expired. The assessments were/had to cover the state of fish stocks, the apportionment of costs between the Union and the shipowners, the expectations of the third country concerned and the impact on employment in the Union (especially in areas heavily dependent on fishing).

Le même Conseil "pêche" invitait la Commission à procéder chaque fois, avant l'expiration du protocole, à une évaluation indiquant notamment l'état des ressources de pêche, la répartition des coûts entre l'Union et les armateurs, les attentes du pays tiers et l'impact sur l'emploi dans l'Union (notamment dans les régions fortement tributaires de la pêche).


To this is added the fact that; when faced with growing competition from non-member countries several EU shipowners have decided to cut their costs by registering their ships under non-Community flags or under second registers whereas at the same time they replace their Community seafarers by cheaper third-country labour.

A cela s'ajoute le fait que, face à la concurrence accrue des pays tiers, plusieurs armateurs de l'UE ont décidé de réduire leurs coûts, en enregistrant leur navire sous pavillons extracommunautaires ou sous des seconds registres, alors que dans le même temps, ils remplaçaient leurs marins communautaires par de la main-d'œuvre de pays tiers, aux coûts salariaux inférieurs.


Third countries in the Southern Hemisphere, on the other hand, require the Community and shipowners to pay fees.

Par contre, les États tiers de l'hémisphère sud exigent des droits auprès de la Communauté et des armateurs.


This Regulation lays down the procedure to be followed in order to respond to unfair pricing practices by certain third country shipowners engaged in international cargo liner shipping, which cause serious disruption of the freight pattern on a particular route to, from or within the Community and cause or threaten to cause major injury to Community shipowners operating on that route and to Community interests.

Le présent règlement établit la procédure à suivre en vue de faire face aux pratiques tarifaires déloyales de certains armateurs ressortissant de pays tiers assurant le service de lignes internationales de transport de marchandises, qui perturbent gravement la structure du trafic d'une ligne à destination, en provenance ou à l'intérieur de la Communauté et portent ainsi ou menacent de porter un préjudice important aux armateurs de la Communauté opérant sur cette ligne et aux intérêts de la Communauté.


'third country shipowner' means cargo liner shipping companies other than those mentioned under (d);

«armateurs ressortissants de pays tiers»: les compagnies maritimes de transport de marchandises autres que celles visées au point d);


Whereas Community shipowners are increasingly faced with new restrictions, imposed by third countries, on the freedom to provide maritime transport services for shippers established in their own country, in other Member States or in the third countries concerned, which may have harmful effects on Community trades as a whole;

considérant que les armateurs de la Communauté ont à faire face à des restrictions de plus en plus nombreuses imposées par des pays tiers qui les empêchent d'offrir leurs services à des chargeurs établis dans leur propre État membre, dans d'autres États membres ou dans les pays tiers concernés et que ces restrictions peuvent avoir des effets néfastes sur l'ensemble du trafic de la Communauté;




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'third-country shipowner' ->

Date index: 2022-07-21
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