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Chain termination procedure
Chain termination sequencing
Chain terminator method
Chain terminator sequencing method
Chain terminator sequencing procedure
Chain-terminator method
Dideoxy chain termination
Dideoxy chain terminator sequencing
Digital sequence
Fixed-sequence manipulator
Fixed-sequence robot
Instructional sequence
Lesson sequence
Limited-sequence manipulator
Limited-sequence robot
M-sequence
Maximum length sequence code
Maximum-length sequence
Numerical sequences
Numerical sequencing
Operation sequence
Parcel of traffic
Point to point traffic
Sequence of actions
Sequence of digits
Sequence of instruction
Sequence of motions
Sequence of movements
Sequence of moves
Sequence of operations
Sequence of steps
Teaching sequence
Terminator method
Terminator sequencing method
Traffic item
Traffic marshalling and sequencing
Traffic relation
Traffic sequencing
Traffic sequencing vector
Traffic stream

Translation of "traffic sequencing " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


traffic sequencing vector

vecteur de régulation du trafic


traffic marshalling and sequencing

régulation du trafic dans l'espace et dans le temps


sequence of operations | sequence of actions | sequence of steps | sequence of motions | sequence of movements | sequence of moves | operation sequence

séquence d'opérations | séquence de mouvements


digital sequence | sequence of digits | numerical sequences | numerical sequencing

codes numériques | séquences numériques


chain terminator sequencing method | chain terminator sequencing procedure | chain terminator method | chain-terminator method | chain termination sequencing | chain termination procedure | terminator sequencing method | terminator method | dideoxy chain termination | dideoxy chain terminator sequencing

méthode de Sanger


parcel of traffic | point to point traffic | traffic item | traffic relation | traffic stream

relation de trafic


teaching sequence [ instructional sequence | sequence of instruction | lesson sequence ]

séquence d'enseignement [ séquence pédagogique | séquence de cours ]


fixed-sequence manipulator | limited-sequence manipulator | fixed-sequence robot | limited-sequence robot

manipulateur automatique à séquence fixe | manipulateur à séquence fixe | manipulateur automatique séquentiel à cycles préréglés | manipulateur automatique séquentiel à cycles préréglables | manipulateur automatique à séquence fixe réglable | robot à séquence limitée | robot à séquence fixe | robot séquentiel fixe


maximum-length sequence [ maximum length sequence code | m-sequence ]

séquence du mot de code de longueur maximale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Traffic sequencing may be conducted in the en-route and early descent phases.

Le séquencement du trafic peut être assuré dès la phase en route et le début de la phase de descente.


Where available and required for traffic sequencing, the Target Time for Arrival shall be derived from the AOP.

S'il est disponible et s'il est nécessaire pour le séquencement du trafic, l'horaire cible d'arrivée doit être établi à partir de l'AOP.


The Extended Arrival Management and Performance Based Navigation in the High Density Terminal Manoeuvring Areas functionality is expected to improve the precision of approach trajectory as well as facilitate traffic sequencing at an earlier stage, thus allowing reducing fuel consumption and environmental impact in descent/arrival phases.

La fonctionnalité «gestion des arrivées étendue et navigation fondée sur les performances dans les zones de contrôle terminal à forte densité» devrait améliorer la précision de la trajectoire d'approche et faciliter le séquencement du trafic à un stade plus précoce, permettant ainsi de réduire la consommation de carburant et l'incidence environnementale lors des phases de descente/d'arrivée.


Extended Arrival Management (AMAN) and Performance Based Navigation (PBN) in high density Terminal Manoeuvring Areas (TMAs) improves the precision of the approach trajectory and facilitates air traffic sequencing at an earlier stage.

La gestion des arrivées (AMAN, Arrival Management) étendue et la navigation fondée sur les performances (PBN, Performance Based Navigation) dans les zones de contrôle terminal (TMA, Terminal Manoeuvring Areas) à forte densité améliorent la précision de la trajectoire d'approche et favorisent un séquencement plus précoce du trafic aérien.


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There's a very significant difference between air traffic control and FSS. Air traffic controllers sequence aircraft and clear them to land or take off.

Il y a toute une différence entre le contrôle aérien et l'information de vol. Les contrôleurs aériens établissent l'ordre dans lequel les appareils se posent et décollent et les autorisent à le faire.


the indicator is the difference between the ASMA (Arrival Sequencing and Metering Area) transit time and the unimpeded time based on ASMA transit times in low periods of traffic.

l’indicateur est la différence entre le temps de transit passé en zone ASMA (zone de séquencement des arrivées/zone de guidage radar) et le temps en l’absence de contraintes basé sur les temps de transit passés en zone ASMA en périodes de faible trafic.


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs officer shoul ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y ...[+++]


(Return tabled) Question No. 240 Mr. Rahim Jaffer: With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs offic ...[+++]

Question n 240 M. Rahim Jaffer: En ce qui concerne les points d’entrée au Canada: a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y en a aucun ...[+++]


either: a headlamp with a passing beam designed for both traffic systems and a driving beam with a maximum luminous intensity comprised between 86250 and 101250 candelas (as indicated by the number 30) approved in Germany (e1) under the base approval number 7120 in accordance with the requirements of Annex IV to Directive 76/761/EEC, sequence No 04, which is reciprocally incorporated a front fog lamp approved in accordance with Directive 76/762/EEC, sequence No 02,

un projecteur avec feu de croisement conçu pour la conduite à droite et à gauche et feu de route d'une intensité lumineuse maximale comprise entre 86250 et 101250 candelas (indiquée par le nombre 30), homologué en Allemagne (e1) sous le numéro de réception de base 7120, en application des dispositions de l'annexe IV de la directive 76/761/CEE, nombre séquentiel 04, incorporé mutuellement avec un feu-brouillard avant homologué conformément à la directive 76/762/CEE, nombre séquentiel 02;


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